Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 92 záznamů.  začátekpředchozí83 - 92  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dramatická výchova a literární příběh v mateřské škole - v díle Zdeňka Svěráka
Čiháková, Julie ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Svobodová, Radmila (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi uplatnění díla Zdeňka Svěráka v dramatické výchově v mateřské škole. V teoretické části jsou shrnuty informace o životě a díle Zdeňka Svěráka a poznatky o možnostech využití literárního příběhu v mateřské škole s uplatněním metod dramatické výchovy. Dále jsou popsány vývojové zákonitosti dítěte předškolního věku a jejich význam pro dramatickou výchovu. V praktické části DP jsou na podkladě knih Zdeňka Svěráka zpracovány a zreflektovány tematické celky, v nichž byly využity metody dramatické výchovy. V závěru DP jsou vyhodnoceny poznatky, ke kterým jsem na základě realizace tematických celků dospěla.
Iva Procházková: literární dílo metodami dramatické výchovy
Vágnerová, Ivana ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá charakteristikou žáků mladšího školního věku z hlediska vývojové psychologie a vzájemného vztahu žáků této věkové kategorie a čtenářství. Významnou částí diplomové práce jsou kapitoly věnované výrazné osobnosti naší literatury Ivě Procházkové. Součástí je rozbor tvorby Ivy Procházkové. Teoretická část obsahuje podrobnější charakteristiku tří vybraných titulů - Pět minut před večeří, Středa nám chutná, Únos domů. Teoretická část se zabývá vzájemným vztahem dramatické výchovy a literatury. Cílem akčního výzkumu v praktické části je prokázat, že vybrané tituly spisovatelky Ivy Procházkové jsou vhodné pro práci v dramatické výchově. V praktické části jsou provedené analýzy uvedených literárních předloh z pohledu dramatické výchovy, dále jsou uvedené tituly rozpracované na návrhy výukových lekcí.
Cesta ke změně a vítězství: projekt pro 3. ročník ZŠ s cílem osobnostního rozvoje s využitím metod a technik dramatické výchovy. Rozvoj schopnosti smysluplně žít svůj život, pozitivního přístupu k životu a k sobě sama a pozitivního programování si svých cílů
Heřmanská, Irena ; Holemá, Irena (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Tato práce se zabývá rozvojem osobnosti dětí ve smyslu rozvíjení schopnosti smys- luplně žít svůj život, pozitivního myšlení a programování si svých cílů. Teoreticky jsou popsány základní životní principy, které děti poznávají prostřednictvím realizovaného projektu, který je sestaven tak, že zohledňuje a využívá jejich věkové psychologické předpoklady. Projekt dále využívá metody a techniky dramatické výchovy. Výsledkem projektu je vyhodnocení jeho úspěšnosti a efektivity z dlouhodobého hlediska a tedy jeho přínosu ve vztahu k dětem a jejich schopnosti smysluplně žít svůj život. Klíčová slova: Dramatická výchova, pozitivní myšlení, programování si svých cílů, osobnostní rozvoj, vnímání sebe sama, vědomé záměry, síla myšlenky
Možnosti využití pohybové složky dramatické výchovy při zpracování témat z RVP
Adámková, Klára ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Anotace: Tato diplomová práce se nazývá ,,Možnosti využití pohybových složek dramatické výchovy při zpracování témat z Rámcově vzdělávacího plánu." Teoretická část je rozdělena a zaměřena na čtyři části: dramatickou výchovu, specifika dětí mladšího školního věku, pohyb a porovnání dramatické výchovy s taneční a pohybovou výchovou. Praktická část je zaměřena na realizaci sedmi výukových lekcí, které jsou zpracovány na témata z Rámcově vzdělávacího plánu, a ve kterých jsou využity pohybové složky dramatické výchovy. Klíčová slova: Pohyb Dramatická výchova Mladší školní věk Vzdělávací plán Výběr témat Realizace Reflexe
Využití dramatické výchovy v dětském folklorním souboru
Urbanová, Kateřina ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Tato práce pojednává o využití prvků dramatické výchovy při práci s dětmi v dětském folklorním souboru. Hlavním cílem práce je ukázat možnosti uplatnění metod dramatické výchovy při práci s dětmi a při přípravě jevištního tvaru. Cílem je dále zjistit, co dramatická výchova přináší do dětského folklorního souboru a jaké zde najde uplatnění. Jelikož v dětském folklorním souboru najdeme velmi specificky heterogenní skupinu dětí, zabývá se práce i jejím složením a postavením předškolního dítěte v takovéto skupině. V teoretické části jsou vymezeny pojmy lidová kultura, folklor a folklorismus, je zde blíže popsán dětský folklor. Práce se podrobněji zabývá propojením dětského folkloru s dramatickou výchovou. V teoretické části jsou dále uvedeny metody a cíle dramatické výchovy obecně i s ohledem na předškolní dítě. Zabývá se také teoretickým hlediskem propojení různých věkových skupin dětí od předškolního věku až po starší školní věk s ohledem na jejich sociální vyspělost. V praktické části je popsán a zreflektován akční výzkum, který zkoumá využitelnost rolové hry, improvizace a dalších metod a principů dramatické výchovy při procesu vzniku inscenace v konkrétním dětském folklorním souboru. Prostřednictvím akčního výzkumu byly ukázány možnosti uplatnění dramatické výchovy v dětském folklorním souboru při...
Práce s literárním textem metodami dramatické výchovy
Tulisová, Kristina ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dítětem předškolního věku a jeho zájmem o knihu pro děti. Zjišťuje, s jakými literárními žánry jsou děti v mateřské škole seznamovány. Ověřuje rozdíl mezi dvěma postupy při práci s knihou pro děti, a to předčítáním a prostřednictvím metod dramatické výchovy. V první části jsou rozpracovány dvě hlavní oblasti: literatura a dramatická výchova ve vztahu k dítěti předškolního věku. Druhá část zjišťuje prostřednictvím dotazníkového šetření míru a podobu využívaní literárních žánrů učiteli mateřských škol. Na dotazníkové šetření navazuje zpracování výsledků akčního výzkumu, který se zabýval mírou dětského zaujetí pro dané knihy. Hlavním kriteriem pro vyhodnocení výsledků akčního výzkumu je paměť.
Využití prvků dramatické výchovy pro osvojení písně v mateřské škole
Skipalová, Aneta ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na efektivní osvojení hudební a obsahové stránky písně předškolními dětmi. Práce si klade za cíl dokázat, že za pomoci vybraných metod dramatické výchovy, ve spojení s hlasovou a hudební výchovou, lze docílit nejen snadnějšího osvojení písně, ale především přirozeného porozumění jejího významu. V úvodních kapitolách se věnuje stručné charakteristice dítěte předškolního věku, osobnostním a profesionálním předpokladům pedagoga ve vztahu k vedení dramatické a hudební výchovy u dětí předškolního věku. Je zaměřena na hudební schopnosti dětí, dále na význam hlasové výchovy a v neposlední řadě také na metody dramatické výchovy využité v praktické části této bakalářské práce. Poslední kapitola je věnována metodice struktury dramatické lekce zaměřené na osvojení písně v mateřské škole. Praktická část obsahuje příklady využití dramatické výchovy pro osvojení písně ověřené v praxi. Dále je formou dotazníku porovnávána úspěšnost realizovaných lekcí, a to mezi osvojením písně formou dramatické výchovy a nácvikem písně běžným způsobem bez využití dramatické výchovy. V přílohách jsou uvedeny tabulky využité v teoretické části a přiloženy noty a texty písní z dramatických lekcí. Klíčová slova Předškolní výchova, předškolní věk, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy,...
Názory rodičů na dramatickou výchovu ve vztahu k dítěti v mateřské škole
Bromová, Kateřina ; Ferklová, Alžběta (oponent) ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce)
V praktické části bakalářské práci se zabývám názory rodičů předškolních dětí na dramatickou výchovu. Zprostředkovaným výzkumem v odlišných typech mateřských škol se snažím zjistit, zda v populaci dnešních otců a matek přetrvává neinformovanost o této estetické výchově. Věnuji se i umístění dramatické výchovy mezi ostatními volnočasovými aktivitami a s přihlédnutím na získaná data pojednávám o poučenosti rodičovské veřejnosti o výukovém obsahu kroužků. Teoretická část bakalářské práce především informuje o dramatické výchově. O jejím historickém vývoji a současném stavu v České republice. Dále pojednává o přínosu, metodách, technikách, cílech a úkolech dramatické výchovy - vše ve vztahu k předškolním výchovně-vzdělávacím institucím. V neposlední řadě si práce všímá dramatické výchovy jako zájmové činnosti 3-6letých dětí.
Rolová hra ve výuce angličtiny na I. stupni ZŠ
Kaprálová, Magdalena ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
Cílem diplomové práce je ukázat možnosti rolové hry ve výuce anglického jazyka, použití různých technik dramatické výchovy, které vedou k prohloubení pochopení a uvedení žáka do dané situace a jejich vliv na žákovo prožití situace, podíl na řešení situace a následné zapamatování si kognitivních i emočních přínosů rolové hry pro další motivaci k učení žáka. Zabývá se cíli a metodami současné výuky cizích jazyků, popisuje nové trendy ve výuce jazyků pro žáky prvního stupně základní školy. Popisuje jejich psychický vývoj v daném období a snaží se vysvětlit, jak tyto poznatky udávají směr výuky cizích jazyků na prvním stupni. Vysvětluje tím i rozdíl mezi výukou dospělých a žáků prvního stupně. Výuka jazyků s použitím metod dramatické výchovy přináší odlišný přístup k výuce. Rozvíjí ji v rovině kognitivního poznání i emočních prožitků.
Možnosti využití divadelní masky při práci v dramatické výchově s dětmi nad 12 let
Ferklová, Alžběta ; Vostárek, Karel (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Tato magisterská práce se věnuje použití divadelní masky při práci s dětmi v dětském divadelním souboru. Práce se zaměřuje na smysl a funkci masky, specifika hraní s maskou a zásady používání masky při práci s dětmi. Dále se zabývá praktickým použitím divadelní masky a to konkrétně prací s larvální, charakterní a neutrální maskou. Práce také popisuje charakteristiku a specifika hraní s jednotlivými druhy masek a zaměřuje se na to, co jednotlivé masky nabízí dětem, co se tedy díky nim děti učí. Součástí kapitol je i metodický postup a konkrétní příklady cvičeních pro práci s maskou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 92 záznamů.   začátekpředchozí83 - 92  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.