Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 226 záznamů.  začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zvyšování účinnosti axiálních kompresorů leteckých motorů
Fojtl, Michal ; Weis, Martin (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice axiálních kompresorů leteckých motorů a zvyšování jejich účinnosti. V první části popisuje princip činnosti kompresoru, vznikající ztráty, vznik pumpování kompresoru a jeho charakteristiky. Druhá část se zabývá možnými řešeními na zvýšení účinnosti a stlačení. Tato řešení jsou shrnuta v závěru a je navržena jejich možná kombinace.
Letecké proudové motory s proměnným cyklem
Heczko, Nikodem ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
V této závěrečné bakalářské práci je zpracován základní přehled a rozdělení turbínových motorů, včetně stručného popisu jejich funkce. Práce je zaměřena na problematiku proudových motorů s proměnným cyklem. Uvádí výhody jejich použití jako letecké pohonné jednotky z hlediska účinnosti a popisuje různé způsoby konstrukčního řešení. Dále rozebírá samotný princip proměnného cyklu a jeho realizaci na motoru YF120. V závěru jsou představeny výzkumné programy zabývající se proměnným cyklem.
Vytvoření letové ATO v prostředí VUT v Brně
Petr, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je studie požadavků souvisejících s vytvořením schválené organizace pro letecký výcvik (ATO) včetně návrhu organizační struktury a personálního zajištění v podmínkách Vysokého učení technického v Brně (VUT). První část práce mapuje relevantní legislativní prameny a všechny možné typy výcvikových organizací. Další část práce je zaměřena na výběr vhodného typu výcvikové organizace, organizační a personální začlenění do struktury VUT, popisem letadlového parku, výběrem vhodného letiště a výpočtem předpokládané ceny letové hodiny letounu Cessna C172S poznávací značky OK-VUT. Závěr práce pojednává o konkurenceschopnosti vytvořené výcvikové organizace a o případných možnostech rozšíření poskytovaného výcviku.
Vliv lidského činitele v provozu dopravních letounů
Pískatý, Slavomír ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou lidského činitele v provozu civilních dopravních letounů. Zaměřuje se především na vyhodnocení druhu, původu a četnosti jednotlivých chyb v technice pilotáže letadel. Součástí práce je studie nejčastějších chyb lidského činitele uvedené na příkladu evropské letecké společnosti. Závěrečná část práce obsahuje návrhy metod a postupů, jak eliminovat lidské chyby a zvýšit tak bezpečnost v letecké dopravě.
Omezování emisí CO2 v letecké dopravě
Fričová, Barbora ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Kaddour, Mirvat (vedoucí práce)
Témou tejto diplomovej práce je obmedzovanie emisií oxidu uhliitého v leteckej doprave. Je to aktuálna téma, pretože celosvetovo stúpol záujem verejnosti o zneisovanie životného prostredia. Reakciou na záujem bolo vytvorenie rôznych zmlúv, štandardov a obmedzení vypúšania emisií oxidu uhliitého. Práca je rozdelená na niekoko astí. Prvou z nich je zmapovanie globálnej leteckej prevádzky a vypúšania emisií. Druhá as sa zaoberá prístupom Európy k riešeniu problematiky obmedzovania emisií oxidu uhliitého. Nasleduje popis letectva a emisného CO2 štandardu organizácie ICAO. Súasou práce je aj prehad použitia biopalív v letectve a ich cenových relácií. Na záver sú zhrnuté poznatky obsiahnuté v tejto diplomovej práci.
Analýza a porovnání technicko-provozních parametrů klasických letadel a bezpilotních prostředků pro provádění leteckých prací
Cihlář, Marek ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Závěrečná diplomová práce se zabývá analýzou a porovnáním technicko-provozním parametrů klasických letadel, vrtulníků a bezpilotních prostředků vhodných pro realizaci leteckých prací. Věnuje se základním faktorům, které jsou důležité pro výběr vhodného letounu pro letecké práce a výpočtem ekonomických a provozních charakteristik
Meteorologické informační zdroje pro posádky letadel
Polanský, Lukáš ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Krška, Karel (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce je zaměřena na popis meteorologických jevů, prvků a oblačností ovlivňujících leteckou dopravu. Dále pak na způsoby šíření dostupných meteorologických informací a moderního způsobu poskytování informací pro posádky letadel. Cílem bylo vytvořit komplexní soubor informací o letecké meteorologii, které mohou být přínosné pro širokou veřejnost.
Historie civilního letectví 1970-2000
Zubrvalčík, Jan ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat stručný přehled historie civilního letectví v období mezi roky 1970 až 2000 a porovnat jejich výkony. Toto období je charakteristické nástupem velkokapacitních letadel a nových konstrukčních řešení. V práci je pozornost věnována jak velkokapacitním dálkovým letadlům, tak i letadlům na střední a krátké tratě. Práce je rozdělena podle doletu letadel a zvláštní kapitolu tvoří nadzvuková dopravní letadla.
Unconventional design for internal combustion engines
Šenkýř, Miroslav ; Imriš, Pavel (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
The work is focused on unconventional concepts for internal combustion engines, namely, internal combustion engines of unusual structures. These are the engines that have different shapes of combustion chamber, shapes of shafts and specific output from the conventional concepts. This paper describes an unconventional engines as the Wankel engine and the Nutating engine. The work explains the construction, operating principle, advantages and disadvantages. Due to the continuous improvement of structures of these engines they have the future prospects in the aviation industry.
Možnosti použití motorů koncepce Propfan v letecké dopravě
Polák, Andrej ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Bakalářská práce je psaná rešeršní formou a pojednává o leteckých motorech koncepce propfan. Po představení samotné koncepce se první část zabývá principem fungování motorů a jejich propulsní účinností. Druhá část stručně popisuje konstrukci těchto motorů se zaměřením na specifické části odlišující motory koncepce propfan od ostatních leteckých motorů. Následně jsou shrnuty vlastnosti těchto motorů, popsány jejich výhody a nevýhody spolu s moţnostmi eliminace nevýhod. Nakonec je stručně popsána historie vývoje koncepce propfan.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 226 záznamů.   začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Šplíchal, Marek
11 Šplíchal, Martin
1 Šplíchal, Matěj
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.