| |
| |
|
Role a význam Ústřední hudby Armády České republiky v současné společnosti
Hyneš, Ondřej ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Bakalářská práce zkoumá činnost Ústřední hudby Armády České republiky (dále jen ÚH AČR), která jako jedna z mála vojenských hudebních těles na našem území ustála postupnou redukci mnoha vojenských souborů po převratu v roce 1989. Cílem práce je zmapovat činnost ÚH AČR od roku 2010 do současnosti. Teoretická část práce se zabývá obsazením daného orchestru, s důrazem na repertoár a samotnou hudební produkci. Praktická část sleduje prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru cestu několika vybraných členů ÚH AČR, na které se stávají řádnými členy tohoto hudebního tělesa. KLÍČOVÁ SLOVA armáda, vojenská hudba, tradice
|
| |
|
Harmonie Kraslice
Metelková, Aneta ; Valášek, Marek (vedoucí práce) ; Stříteská, Leona (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl seznámit čtenáře s Dětským pěveckým sborem Harmonie Kraslice. V práci je popsán vznik tohoto sboru, historie nebo také jeho činnost a úspěchy v hudebních kruzích. Dále jsou zde informace o sbormistryni a ostatních osobách, které se aktivně podílely (či podílejí) na rozvoji, vedení a prezentaci sboru. V neposlední řadě je součástí této práce popis organizace a struktury sboru. Zdrojem pro tuto práci jsou veřejně dostupné informace na internetu, vlastní zkušenost, literatura zabývající se sborovou problematikou a osobní vhled sbormistryně a zakladatelky.
|
| |
| |
| |
| |
|
Muzikálový sbormistr jako interpretační poradce
Balašová Trčková, Jana ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
RESUME Cílem práce je zmapovat na základě historického a společenského pozadí vývoj muzikálu jako hudebního žánru a v rámci uvedených souvislostí sledovat proměnnou úlohu sborových partů v tomto hudebně dramatickém oboru. Na vybraných sborových ukázkách demonstrovat, jakou cestou se ubíral vývoj interpretace muzikálových sborů. Tato teoretická východiska vyústí v konkrétní doporučení pro práci muzikálového sbormistra. Druhá část je zaměřena na úlohu dechu v přípravě interpreta na výkon.
|