National Repository of Grey Literature 87 records found  beginprevious68 - 77next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Causalities of Bullying
Vozábal, Karel ; Jebavá, Jana (advisor) ; Bednář, Miloš (referee)
Název: Šikana a její souvislosti Title of thesis: Causalities ofbullying Cíle: Dosáhnout pozornosti věnované neustále se rozvíjející šikaně ve společnosti, poukázat na její nebezpečnost a možnosti prevence. Cílem bylo poukázat zvláště na šikanu v zaměstnání, tzv. mobbing, jemuž byla věnována zvláštní kapitola. Tento problém byl pojat jak reálně, tak i filozoficky. Metoda: Byl proveden průzkum šikany u žáků základní školy a zároveň průzkum mobbingu u zaměstnanců na pracovištích. Metoda průzkumu byla u šikany žáků provedena formou písemné ankety, u zaměstnanců formou konzultací. Výsledky: Tvoří podklady pro realizaci prevence šikany a zároveň z výzkumu vyplývá, že většina dotázaných se již se šikanou i mobbingem setkala. Dále bylo zjištěno, že mnozí jedinci jsou ohrožováni různými druhy šikany, proti které je velmi obtížné se ubránit. Klíčová slova: Šikana, příčiny, týrané dítě, agrese, poruchy chování a učení, výchova, působící vlivy, formy šikany, klasifikace typů šikany, oblasti šikany, vliv médií, znevýhodnění jedinci, mobbing, bossing, dublér, stalking, chairing, bullying, staffing, defaming, shaming, dissen, outplacement, sexual harassement, rasismus, agresor, oběť a následky, právo, prevence, šikana v zahraničí, kde hledat pomoc, cesty k nápravě, dotazník.
Using Physical Activities and Music Therapy in Treatment of Persons with Mental Retardation - their Use in ÚSP Brandýs nad Labem
Macháček, Tomáš ; Jebavá, Jana (advisor) ; Strnad, Pavel (referee)
Název: Uplatnění pohyboyých aktivit a muzikoterapie při léčbě 9sob s mentální retardací-využití muzikoterapie a pohybových aktivit v USP v Brandýse nad Labem - Stará Boleslav Using the excercises activities and music therapy in the threatment of persons with the mental retardation- using music therapy and excercise activities in ÚSP Brandýs nad Labem - Stará Boleslav. Cíle práce: Cílem této práce, bylo proniknout do běžného života osob s mentální retardací, seznámit se s jejich životem, různými druhy a novými trendy terapie spojené s pohybem a možnostmi práce s mentálně postiženými. Předmětem práce také bylo zjistit vztah mentálně retardovaných k pohybu, sportu a veškerým pohybovým aktivitám, jak pohyb oni sami vnímají, zda je pro ně prospěšný, zda má nějaký vliv na fyzický a psychický vývoj těchto jedinců a vliv na léčbu a udržování určitého stupně psychomotorického vývoje. Metoda: Průzkum byl proveden v ÚSP v Brandýse nad Labem u dvanácti klientů s rozdílným stupněm mentální retardace, kteří byli vybráni na základě konzultace s vychovateli a rodiči, analýzy jejich dokumentace (psychologické, lékařské vyšetření) a mou zkušeností při práci s mm1. Metoda průzkumu byla provedena formou strukturovaného rozhovoru s klienty. Výsledky jsem následně zhodnotil na konci práce. Výsledky: Z vyhodnocení dat,...
Art-therapy with Children with Difficult Behaviour Disorders
Kulhavá, Marcela ; Jebavá, Jana (advisor) ; Hátlová, Běla (referee)
SOUHRN Název: Arteterapie s dětmi s těžkými poruchami chování Title: Artetherapy with children with difficult bebehavioral disturbance Cíle : Cílem diplomové práce je aplikovat arteterapeutické techniky při práci s dětmi s poruchami chování a zjistit zda došlo ke splnění daných hypotéz. Hypotézy : 1. uvolnění komunikačních bariér,vyjádření emocí 2. optimalizaci sebehodnocení, tím také vztahů s vrstevníky 3. odklon od nežádoucích projevů chování 4. u pasivních klientů zvýšení aktivity Metody : Diplomová práce používá jak teoretického rozboru východisek, tak praktického ověření této metody. V teoretické části jsou definovány základní pojmy a metody arteterapie, poruch chování a důsledky v kresebném projevu dětí. Dále je zde podán přehled možných příčin vzniku poruch chování. Vpraktické části jsem se především zaměřila na rozbor výtvarné práce dětí. Projekt jsem provedla na základě aplikace jednotlivých technik a subjektivního ohodnocení chování dětí v průběhu provádění technik. Praktická část ve svém úvodu konkretizuje prostředí ze kterého děti pocházejí a podrobnější anamnézy šesti dětí, se kterými jsem delší čas pracovala a získala od nich velké množství nádherných prací. Následuje podrobný rozbor podmínek projektu, zdůvodnění výběru účastníků, rozbor aktivit, popis a význam jednotlivých činností. Výsledky...
Aesthetic Feeling of a Mentally Handicapped Person
Slováčková, Taťána ; Jebavá, Jana (advisor) ; Bednář, Miloš (referee)
Název: Estetické cítění člověka s mentální retardací Aesthetic feeling of a mentally handicapped person Cíle práce: Cílem této práce bylo zabývat se specifiky a vlivy působícími na estetické cítění člověka s mentální retardací, prozkoumat a popsat estetické cítění pěti lidí se středně těžkou mentální retardací, vyhledat a charakterizovat jeho výrazné rysy. Metoda: Při zkoumání estetického cítění člověka s mentální retardací jsem vycházela z teoretických východisek, případové studie spojené se specifickým programem pro zkoumání estetického cítění pěti lidí se středně těžkou mentální retardací a z vlastních zkušeností. Výsledky: Výsledky šetření byly velmi různorodé a hypotézy se potvrdily jen částečně. Z toho vyvozuji závěr, že mentální retardace nemá přímý vliv na estetické cítění a i u lidí s postižením je otázkou výrazně individuální. Klíčová slova: Mentální retardace, kreativita. arteterapie, estetika, kýč
Drama-therapy and its Positive Impact on Development of Personality of People with Learning Disabilities
Pecharová, Hana ; Jebavá, Jana (advisor) ; Bednář, Miloš (referee)
SOUHRN Název: Dramaterapie a iejí pozitivní vliv na rozvoj osobnosti jedince s mentální retardací Anglický název: Dramaterapy and iť s positive impact on development of personality of people with learning disabilities Cíle: Cílem této práce je vytvořit dramatický projekt, do kterého by se zapojili všichni klienti vybraného zařízení a společně se zaměstnanci by na realizaci výše uvedeného projektu pracovali, čímž by došlo k integračnímu procesu a zjistit, zda a jak může dramaterapie, její prostředky a cíleně vedený průběh sezení ovlivnit rozvoj osobnosti jedince s mentální retardací Metoda: Tato diplomová práce je pojata jako kvalitativní evaluační výzkum, ve kterém jsme sledovali vybrané zařízení, kde žijí lidé s mentálním postižením a následně vybranou skupinu sedmi klientů tohoto zařízení. Pozorováním, zaznamenáváním a konečným zpracováním výsledků v průběhu výzkumu jsme zjišťovali efektivitu působení dramaterapie na rozvoj osobnosti jedince s mentální retardací. Práce na projektu byly spuštěny v lednu 2005, dramaterapeutická sezení začala v únoru 2005 a skončila v červnu 2005. Výsledky zjištěné pozorováním byly porovnávány na začátku a na konci výzkumu. Výsledky: Po celkovém zpracování všech výsledků, lze potvrdit, že dramaterapie má pozitivní vliv na rozvoj osobnosti jedince s mentální retardací a...

National Repository of Grey Literature : 87 records found   beginprevious68 - 77next  jump to record:
See also: similar author names
2 Jebavá, Jaroslava
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.