Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí64 - 73dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výpočtová simulace kosoúhlého rovnání tyčí
Benešovský, Marek ; Vrbka, Jan (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
Závěrečná práce se zabývá popisem dvou variant výpočtových modelů pro simulaci kosoúhlého rovnání tyčí kruhového průřezu, které vychází z Lagrangeova přístupu k popisu kontinua. Realizace obou variant byla provedena v softwaru ANSYS a jejich hlavní rozdíl spočívá ve volbě typu prvků pro diskretizaci. Nedílnou součástí této práce je také popis principu, jakým je provedeno vyhodnocení křivosti tyče po dokončení simulace rovnání. V další části práce jsou pak prezentovány dosažené výsledky, které jsou posléze srovnány s realizovaným experimentem a algoritmem pro simulaci kosoúhlého rovnání založeným na Eulerovském přístupu. Závěrečná část je pak věnována optimálnímu nastavení rovnačky.
Napěťová, deformační a bezpečnostní analýza statoru generátoru zatíženého nehomogenní teplotou
Majdič, Petr ; Dobeš, Martin (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá napěťovou, deformační a spolehlivostní analýzou statoru synchronního generátoru, včetně nehomogenního teplotního pole. Za pomoci metody konečných prvků se stanoví napětí a deformace. Z těchto hodnot se následně určí bezpečnost vůči mezi kluzu. Následně proběhne výpočet životnosti nejvíce namáhaného svaru a k určení zda nedojde k porušení po dobu požadovanou zákazníkem.
Výpočtová analýza zbytkových napětí u autofretovaných vysokotlakých zásobníků paliva
Blaha, Jakub ; Petruška, Jindřich (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na numerickou simulaci autofretáže vysokotlakého zásobníku paliva – railu v systému Common Rail. Nejprve je popsán Chabocheho model, který je později použit pro simulaci autofretáže. Jsou popsány různé přístupy, které můžou být použity pro získání vhodného materiálového modelu. Poté je sledován vliv těchto různých přístupů na napjatost railu během procesu autofretáže. Vhodnost Chabocheho modelu pro simulace autofretáže a opakované autofretáže je posouzena srovnáním s komplexnějším Jiangovým modelem. Nakonec je sledován vliv autofretážního tlaku na různé vlastnosti, především na zbytková napětí.
Napjatostní, deformační a spolehlivostní analýza přední kompozitní nápravy lehokola
Ondrejka, Jan ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením výpočtového modelu kompozitní nápravy lehokola – tříkolky firmy AZUB pro analýzu deformačně napěťových stavů. Diplomová práce se skládá ze čtyř částí. První část obsahuje seznámení s nabídkou celoodpružených tříkolek nejznámějších výrobců. Dále obsahuje pojednání o kompozitních materiálech, které tvoří hlavní prvek odpružení firmy AZUB a popis přední nápravy téže firmy. V druhé části je podrobně zpracován výpočtový model sloužící k analýze deformačně napěťových stavů pro tři zvolené zátěžné stavy. Je diskutován vliv některých parametrů materíálu a geometrie na chování nápravy s cílem vybrání vhodné varianty odpružení. Třetí část se zabývá výrobou prototypu přední nápravy a zkouškami, které slouží ke zjištění vstupních dat do numerického výpočtu a k verifikaci výsledků výpočtového modelu. Úpravy a změny vedoucí k výrobě druhého prototypu jsou obsahem poslední části. Na základě těchto zkušeností jsou pak formulována doporučení pro budoucí vývoj výpočtového modelu odpružené nápravy i samotného odpružení přední nápravy lehokola.
Studie vlivu složitosti Chabocheho modelu plasticity na napjatost a deformaci u vysokotlaké nádoby
Paraska, Boris ; Obdržálek, Vít (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Hlavným cieľom tejto práce je stanovenie materiálových konštánt Chabocheho mode-lu plasticity tak, aby čo najvernejšie odpovedali experimentálne zisteným dátam. Týmto dá-tam zodpovedá krivka pre necelé dva počiatočné cykly deformačne riadeného testu jednoo-sého namáhania a cyklická deformačná krivka. Ďalej je vo výpočtovom programe ANSYS nasimulovaná ťahová skúška pre rôzne parametre Chabocheho materiálového modelu. Na-koniec nasleduje jeho najvhodnejšia konfigurácia na hrubostenné valcové teleso s otvorom zaťažené vnútorným pretlakom. Valcové teleso s otvorom predstavuje zjednodušený model vysokotlakového zásobníka paliva - railu v systéme vstrekovania nafty Common Rail.
Vliv podstatných parametrů na velikost radiální vůle a deformačně napěťové stavy v kuličkovém ložisku
Šperka, Václav ; Vrbka, Jan (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výzkumem vlivu vybraných podstatných parametrů na deformačně napěťové stavy v jednořadém radiálním kuličkovém loţisku. Je kvantifikován vliv zatíţení, velikosti a řady loţiska, dále pak ověřen vliv radiální vůle. V poslední fázi je analyzován vliv rozloţení teplot v loţisku pro různé radiální vůle a kombinace teplotních poměrů v loţisku. Získané poznatky jsou poté vyuţity v poslední úloze – návrhu radiální vůle pro konkrétní valivé uloţení. Problém je řešen vyuţitím numerického výpočtového modelování s vyuţitím pre/post procesoru MSC.Patran a řešiče MSC.Marc. Pro zrychlení analýz byly jednotlivé podstatné parametry zahrnuty do algoritmu, který na základě vstupních údajů automaticky generuje výpočtový model (makro). Jedná se o diplomovou práci zadanou ze strany společnosti ZKL – Výzkum a vývoj.
Posouzení pevnosti a životnosti hydraulického klapkového uzávěru
Klíč, Jan ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
První část této diplomové práce je zaměřena na teorii únavové životnosti. Druhá část se zabývá posouzením statické pevnosti klapky uzávěru před vodní turbínou. Dále je provedena analýza životnosti klapky při uvážení korozního prostředí. Cílem je ověření požadované životnosti 50 let.
Stress, deformation and reliability analysis of heated compound pipeline
Hladký, Maroš ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Master thesis is aimed at stress and deformation analysis of electrically heated compound pipe and attached parts. Goal of the work is to analyze pipe segments separately and in full scale against limit states and to determine maximum allowed loads. Pipe is analyzed against yield strength and maximum allowed displacement. Support is analyzed to find out installation load and force reactions during installation. Mutual interaction is finally analyzed. If limits are overrun or modification is necessary, discussion take place at appropriate chapter.
Napěťová, deformační a spolehlivostní analýza svařované rámové konstrukce
Král, Jiří ; Machálka, Martin (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vytvořením výpočtového modelu svařence pro určení napjatosti a deformace této konstrukce. Cílem této práce je posouzení předkládaných svarů a případná úprava jejich velikosti a konfigurace. Dále se zabývá otázkou, zda lze porovnat napětí vypočtená za pomoci norem a hodnoty získané za pomoci metody konečných prvků.
Vliv montážní vůle u radiálního kuličkového ložiska na napjatost a deformaci
Rašovská, Hana ; Prášil, Jiří (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá určením vlivu velikosti montážní vůle na deformaci a napjatost v radiálním kuličkovém ložisku. Téma diplomové práce bylo zadáno společností ZKL – Výzkum a vývoj, a.s.. Pro šest různých radiálních vůlí a vybrané kuličkové ložisko byla provedena statická analýza silově zatížených globálních výpočtových modelů. Následně byla provedena statická analýza lokálních výpočtových modelů zatížených deformačně podle výsledků z modelů globálních. Výstupem analýzy lokálních modelů byly velikosti napětí, jež vedly k analýze ložiska s dalšími dvěma modely materiálu. K řešení zadaného problému byl použit pre/postprocesor Patran a řešič MSC.Marc.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí64 - 73dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VRBKA, Jaromír
2 Vrbka, J.
4 Vrbka, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.