Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 270 záznamů.  začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Audiovizuální díla
Bluma, Bedřich ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
RESUMÉ Název diplomové práce: Audiovizuální díla Ve své diplomové práci jsem se pokusil shrnout současnou právní úpravu audiovizuálních děl a práv a povinností s nimi spojených. V práci se hlavně orientuji na českou soukromoprávní právní úpravu, zejména zakotvenou v zákoně č. 121/2000 Sb., autorském zákoně, a s ohledem na licenční smlouvu v zákoně č. 89/2012 Sb., občanském zákoníku, či ostatních právních předpisech. V první kapitole se zaměřuji na různé prameny právní úpravy audiovizuálních děl a její historického vývoje v rámci mezinárodního práva veřejného, sekundárního práva EU a také národní úpravy. Ve druhé, třetí a čtvrté kapitole blíže rozvádím definici pojmu "audiovizuální dílo" a jeho autora a rovněž pak pojem a osobu autora "díla audiovizuálně užitého" a "výkonů audiovizuálně užitých". Tato díla a výkony společně se zvukovými záznamy představují základní prvky, z nichž mohou být audiovizuální díla utvářena. V kapitole páté a šesté zdůrazňuji zvláštní postavení výrobců zvukových a zvukově obrazových záznamů a definuji pojem "výrobce zvukového záznamu" a "výrobce zvukově obrazového záznamu". Kromě toho jsou výrobci zvukově obrazových záznamů navíc nadáni zvláštními právy ve vztahu k autorům děl a výkonů audiovizuálně užitých, a to za účelem nerušeného zhodnocení své investice. V sedmé a osmé...
Autorská práva k výtvarnému dílu
Beran, Vojtěch ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Shrnutí v českém jazyce Název práce: Autorská práva k výtvarnému dílu Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá autorským právem, a to se zřetelem na výtvarné dílo. Po krátkém úvodu o pramenech autorského práva v České republice a v Evropské unii následuje výklad toho, co vlastně předpisy ČR rozumějí pod pojmem "výtvarné dílo". Je zde prokázán závěr, že díla výtvarného umění, ať už jsou v zákonech definována jakkoli, jsou nějakým způsobem chráněna prakticky ve všech státech světa. Následující kapitola, nazvaná "Hmotný nosič díla výtvarného umění" vysvětluje rozdíl mezi dílem a jeho hmotným nosičem, tedy věcí pomocí níž je dílo vyjádřeno. Jde o nesmírně důležité východisko týkající se všech vlastníků hmotných výtvarných děl. Ti totiž nemají k těmto předmětům tak neomezené vlastnické právo, jak by se mohlo zdát. Část věnovaná majetkovým právům autorským se zaměřuje především na popisy jednotlivých způsobů užití díla. Způsoby užití díla vyjmenovává a popisuje autorský zákon ČR obecně, aby byly aplikovatelné na všechny druhy autorských děl. Pomocí příkladů je ale v této práci ukázáno, co si pod jednotlivými způsoby užití představit v praxi, např. co lze považovat za rozmnoženinu obrazu či sochy, a v čem spočívá jejich sdělování veřejnosti. Kromě toho jsou popsána volná užití a zákonné licence, tedy podmínky, za...
Autorskoprávní aspekty webových stránek
Král, Samuel ; Křesťanová, Veronika (oponent) ; Holcová, Irena (oponent)
Shrnutí Autorskoprávní aspekty webových stránek Tato práce si klade za cíl představit stručnou historii autorskoprávní úpravy počítačových programů, její současnou úpravu obsaženou v zákoně č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů, a její extenzi a aplikaci na velmi rychle rozvíjející se segment webových stránek a webových prezentací. Dalším z cílů této práce je rozbor a kritická analýza a aplikace současné judikatury tuzemských a zahraničních soudů a Soudního dvora Evrospké unie v oblasti počítačových programů a internetového práva jako takového. První kapitola této práce pojednává o historii vývoje autorského práva se zaměřením na ochranu počítačových programů, databází a právní úpravu chování v rámci sítě internet, respektive sítě World Wide Web. Druhá kapitola se zaměřuje na definici pojmů, které jsou dále v textu práce užívány a na něž je v následujících kapitolách aplikována úprava autorského práva. Kapitola rovněž obsahuje detailní popis fungování webových prezentací a popis částí, z nichž se skládají. Následující kapitola aplikuje současnou právní úpravu a nejnovější judikaturu existující v oblasti webových prezentací a internetu. V první části kapitoly je čtenář seznámen s nejčastěji se vyskytujícími druhy licencí, respektive...
Softwarové pirátství
Bárta, Jan ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Tato práce se věnuje jedné z nejkontroverznějších a diskutovaných problematik v rámci práv duševního vlastnictví. Softwarové pirátství, které by mohlo být obecně definováno jako porušování práv k počítačovému programu, je pozoruhodný jev, který zahrnuje různé aspekty a lze na něj nahlížet z mnoha právních pohledů. Tato práce přináší pozornost k počítačovému programu jako zvláštnímu druhu autorského díla a k jeho postavení v rámci systému autorského práva v České republice. Velká pozornost je přitom kladena na otázky ochrany tohoto nehmotného statku. Vzhledem ke skutečnosti, že softwarové pirátství je nerozlučně spjato s konkrétní subkulturou zvanou warez scéna, práce se zaměřuje i ni a snaží se reflektovat činnost této scény z pohledu českého práva. Pozornost je rovněž věnována odpovědnosti poskytovatelů internetových služeb, které umožňují distribuci pirátského softwaru, stejně jako odpovědnosti běžných uživatelů, kteří používají software nejen pro svoji osobní potřebu, ale také pro plnění svých pracovních povinností.
Mimosmluvní instituty užití autorského díla
Mazíni, Daniel ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
- Česky Tématem práce jsou mimosmluvní instituty užití autorského díla. V těchto případech je možné užít autorské dílo bez souhlasu autora. Konkrétně se jedná o volné dílo a výjimky a omezení z práva autorského. Výjimky se dále člení na volné užití díla a zákonné licence. Zaobírám se také tzv. třístupňovým testem. Největší část práce věnuji volnému užití a úvaze nad jeho změnami. Samozřejmě se zmíním i o autorském právu obecně.
Odpovědnost poskytovatele služeb informační společnosti za ukládání obsahu informací poskytovaných uživatelem
Jirovský, Jakub ; Holcová, Irena (vedoucí práce) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Název diplomové práce: Odpovědnost poskytovatele služeb informační společnosti za ukládání obsahu informací poskytovaných uživatelem Tato práce se zabývá zvláštním odpovědnostním režimem poskytovatelů služeb informační společnosti poskytující služby hostingu, kteří v dnešní době v prostředí internetu hrají klíčovou roli. Cíle, které si tato práce stanovuje, spočívají ve specifikaci pojetí problematiky ISP, popisu souvisejících aktuálních institutů a především v představení a následné analýze návrhu právní úpravy, který na konci roku 2016 představila Evropská komise a který má potenciál rozpracovanou problematiku podstatně ovlivnit. Za účelem dosažení výše zmíněných cílů identifikuje tato práce nejzásadnější právní předpisy, jež tuto problematiku regulují, a pojednává o vztahu evropské a české úpravy. Dále specifikuje zásadní podmínky pro nabytí a následné udržení bezpečného přístavu, který vylučuje aplikaci obecných odpovědnostních pravidel. Rovněž se zabývá institutem vyloučení povinnosti dohledu ISP nad ukládaným obsahem. V souvislosti se zmíněnou úpravou tato práce neopomíjí významnou rozhodovací soudní praxi představující upřesňující výklad problematiky a vývoj názorového přístupu SDEU k postavení ISP. Ve zvláštní části tato práce pojednává o možnostech aplikovatelnosti obecných odpovědnostních...
Autorské právo v televizní praxi ve světle nové civilní legislativy
Ryšávková, Veronika ; Wünschová Pujmanová, Alexandra (oponent) ; Křesťanová, Veronika (oponent)
Rigorózní práce se zabývá autorskoprávní problematikou v praxi televizních společností s akcentem na specifickou oblast televizního zpravodajství a publicistiky. Podává základní přehled způsobů, jakými televize řeší požadavky autorského zákona na autorskoprávní ochranu děl, která mají být užita. Rozlišuje užití na smluvní bázi, především prostřednictvím typové licenční smlouvy či smlouvy o dílo, a mimosmluvní užití na základě bezúplatné zpravodajské licence a citace, jež jsou v oblasti zpravodajství a publicistiky využívány nejčastěji. Popsán je též institut kolektivní správy práv, zejména s ohledem na díla audiovizuální a jejich jednotlivé složky. V kontextu rekodifikace soukromého práva s předpokládanou účinností od 1.1.2014 sleduje tato práce též přímé i nepřímé dopady nového civilního kodexu do oblasti autorského práva. V teoretické rovině se pak zabývá některými otázkami, které je potřeba v souvislosti s touto významnou legislativní změnou řešit.
Audiovizuální produkce a autorské právo
Novák, Marek ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Shrnutí Tématem diplomové práce jsou audiovizuální produkce ve vztahu k autorskému právu a vybrané právní vztahy, které mohou vznikat při audiovizuálních produkcích. Tyto právní vztahy jsou významné především z hlediska autorského práva, avšak jsou zmíněny i jejich přesahy do příbuzných právních odvětví, též s ohledem na rekodifikaci občanského práva. První kapitola se zaměřuje na vymezení stěžejních pojmů. V prvé řadě je vymezen pojem audiovizuální produkce jako druh podnikání a podmínky jeho provozování. Dále je zasazen do kontextu autorského práva pojem audiovizuálního díla. Pojem audiovizuálního díla je definován z autorskoprávního hlediska, jsou definovány jeho konstitutivní znaky a je rozebráno specifické pojetí autorství audioviziuálního díla. Dále je věnován prostor tradičnímu třídění audiovizuálních děl a jejich pojetí v některých normách veřejného práva. S ohledem na specifika audiovizuálního díla je zmíněna též povaha děl audiovizuálně užitých. Závěrem první kapitoly je vymezen pojem výrobce, jeho postavení ve vztahu k autorovi audiovizuálního díla a specifická práva, která výrobci přiznává autorský zákon. Stěžejní je kapitola pojednávající o vybraných právních vztazích, které v oblasti audiovize vznikají. Jde především o institut smluvní licence, který je rozebrán v úvodu. Podkapitoly o smluvní...
Užití autorského práva ve filmové produkci
David, Ivan ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Užití autorského práva ve filmové produkci (resumé) Tato diplomová práce v obecné rovině popisuje a analyzuje užití autorského práva v české filmové produkci. Jelikož je autorské právo regulující vztahy při výrobě a exploataci audiovizuálního díla součástí širší skupiny norem z transodvětvového oboru filmového práva, tato práce rovněž naznačuje, jaké další právní předpisy - soukromoprávního i veřejnoprávního charakteru - musejí být ve filmové produkci respektovány. První část této práce vymezuje základní pojmy a koncepty, se kterými se setkáváme ve filmovém právu, jakož i v samotné praktické filmové produkci, která je tímto právem upravena. Jsou tedy především definovány hlavní oblasti filmového práva, kterými jsou právo autorské, právo související s právem autorským, právo proti nekalé soutěži, mediální právo, reklamní právo a právo na ochranu osobnosti. Dále je vymezeno, co lze v právní teorii rozumět pod pojmy film, filmové dílo, audiovizuální dílo, kinematografické dílo a dílo audiovizuálně užité. Stručně je vysvětlen proces filmové produkce, její funkce, stádia a formy, jakož i navazující proces filmové distribuce. Konečně jsou v této části definovány a vysvětleny hlavní profese, se kterými se setkáváme v běžném filmovém štábu v celém průběhu filmové výroby, jakož i právní a praktická povaha herectví....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 270 záznamů.   začátekpředchozí61 - 70dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.