Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 63 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
CSG modelování pro polygonální objekty
Václavík, Jiří ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Beneš, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá efektivní a robustní technikou provádění booleovských operací nad polygonálními modely. Plné robustnosti je dosaženo ve vnitřní reprezentaci založené na rovinách a BSP stromech (binary space partitioning trees), v které lze operace provádět přesně v pouhé aritmetice s pevnou přesností. Potřebné konverze z obvyklé reprezentace do vnitřní a zpět včetně jejich důsledků jsou podrobně analyzovány. Výkon metody je optimalizován lokalizačním schématem v podobě adaptivního oktantového stromu. Vzniklá implementace RazeCSG je experimentálně srovnána s implementacemi používanými v praxi Carve a Maya, které nejsou plně robustní. U velkých modelů vykazuje RazeCSG v nejhorším případě jen dvakrát nižší výkon než Carve a je nejméně 130krát rychlejší než Maya.
Návrh a vyhodnocení uživatelského rozhraní pro osvětlování filmových scén
Růžička, Martin ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vorba, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá globálním osvětlením a celkovým procesem nasvětlování předpřipravených scén. Za tímto účelem byl napsán program pro práci se světlem. Ten dokáže pracovat s přímým i nepřímým osvětlením v interaktivním čase. Jednoduché a přehledné uživatelské rozhraní umožňuje přidávat, odebírat a měnit nastavení světel. Podporováno je několik druhů plošných i bodových světelných zdrojů. V průběhu celé práce přitom program neustále zobrazuje aktuální osvětlení ve scéně. Za pomoci této aplikace bude dále provedena série několika různých experimentů. Zde budeme zkoumat, jakým způsobem uživatelé během osvětlování postupují, jak vnímají vlastnosti globálního osvětlení, možnosti jeho ovládání a jeho srovnání s obyčejným přímým osvětlením.
Sledování živých buněk v časových sekvencích
Zámečník, Tomáš ; Šorel, Michal (vedoucí práce) ; Křivánek, Jaroslav (oponent)
Název práce: Sledování živých buněk v časových sekvencích Autor: Tomáš Zámečník Katedra: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Michal Šorel Ph.D., Oddělení zpracování obrazu ÚTIA AV ČR Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá zkoumáním metod automatického sle- dování částic v sekvencích obrazových snímků. Jejím cílem je návrh a implemen- tace uceleného systému pro sledování živých buněk, jejich pohybu či dělení. Práce využívá závěrů publikovaných vědeckých článků s příbuznou tématikou, zabývá se jejich aplikací a zkoumá možnosti jejich modifikace a zlepšní. Výsledkem jsou dvě aplikace. První z nich je ukázkový program, který je přílohou této práce. Druhá implementace je modulem komerčního softwaru NIS-Elements společnosti Laboratory Imaging, který je využíván vědeckými i soukromými pra- covištěmi po celém světě. Klíčová slova: tracking buněk, tracking částic, buněčné dělení 1
Generování vlasů interpolací
Šik, Martin ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kolomazník, Jan (oponent)
Tato diplomová práce popisuje procedurální generátor vlasů, který je schopen vygenerovat vlasy z pouze pár řídících vlasů, které jsou přímo modelovány 3d umělcem. Generátor vlasů je součástí projektu Stubble - nástroje na modelování vlasů v Autodesk Maya. Procedurální generátor vlasů umožňuje generování vlasů během vykreslování, a tudíž není potřeba ukládat vlasy do souborů se scénou, což výrazně zrychlí vykreslování. Vlasy mohou být taktéž generovány interaktivně a zobrazeny pomocí OpenGL během modelování v Maye. Generované vlasy jsou hlavně spočteny pomocí interpolace z již zmíněných řídících vlasů, ale zároveň jsou ovlivněny mnoha nastavitelnými vlastnostmi. Tyto vlastnosti umožňují změnit geometrii vlasů pomocí šumových funkcí, definovat barvu a tloušťku vlasů a mnohem více. Abych určil pozice vlasů na dané trojúhelníkové síti, používám vlastní vzorkovací algoritmus, který generuje náhodné vzorky na trojúhelníkové síti dle hustoty dané 2-dimenzionální texturou. Můj vzorkovací algoritmus používá novou techniku ke generování vzorků z diskrétní distribuce. Tato technika může být použita v jiných aplikacích než je vzorkování trojúhelníkových sítí.
Realistic hair rendering in Autodesk Maya
Svoboda, Tomáš ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vorba, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce popisuje real-time zobrazovaní vlasů v 3D modelovacím programu Autodesk Maya. Zobrazovací modul je součást projektu Stubble - zasuvného modulu do programu Maya, který slouží k modelovaní vlasů. Prezentovaný algoritmus poskytuje vysoce kvalitní interaktivní náhled, pomocí kterého je možné modelovat vlasy bez nutnosti zdlouhavého vytváření náhledu v externím programu. Cílem je vytvořit takový náhled, který se bude co nejvíce podobat obrázkům, které produkuje 3Delight - zasuvný modul pro program Maya, který implementuje standardy zobrazovacího rozhraní RenderMan.
Acceleration of Ray-Casting for CSG scenes
Zajíček, Petr ; Wilkie, Alexander (vedoucí práce) ; Křivánek, Jaroslav (oponent)
Metody pro urychlení sledování paprsku jsou obvykle použité při práci se scénami které jsou definované trojúhelníkovými sítěmi.Tyto trojúhelníkové sítě však obsahují velké množství trojúhelníků. Na rozdíl od trojúhelníkových sítí obsahují CSG scény malé množství komplexních primitiv. V této práci představíme metodu Operační KD-strom. Tato urychlovací metoda aplikuje metodu KD-stromů --- jedna z moderních urychlovacích struktur vyvinutých pro trojúhelníkové sítě --- přímo na CSG scénu. Předpoklad je že velké snížení počtu primitiv urychlí renderování, pokud se místo trojúhelníkových sítí použije CSG scéna.
Optimal strategy for connecting light paths in bidirectional methods for global ilumination computation
Vorba, Jiří ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Wilkie, Alexander (oponent)
V této práci představujeme metodu pro optimální spojování světelných cest generovaných od kamery a od světelných zdrojů v algoritmu fotonových map používaného pro výpočet globálního osvětlení. Naše metoda je založena na technice Multiple Importance Sampling, která se používá pro adaptivní spojování cest v algoritmu dvojsměrového sledování paprsku. Naším cílem je vyzkoušet aplikaci této metody ve spojení s algoritmem fotonových map, který vykazuje systematickou chybu a vylepšit tak neefektivní heuristiku používanou v původní verzi tohoto algoritmu. Tato heuristika je obvykle zdrojem problémů při aplikaci na scény, ve kterých převládají velmi lesklé materiály.
Advanced HDR image viewer
Wirth, Michal ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Wilkie, Alexander (oponent)
04.01.17 abstrakt.txt 1 file:///home/misa/Desktop/dp/abstrakt.txt Hlavním účelem této práce je určit ty aspekty prohlížečů obrázků s vysokým dynamickým rozsahem (HDR), na které kladou velký důraz umělci pohybující se v oblasti počítačové grafiky, nebo i jiní uživatelé, kteří denně pracují s HDR obrázky produkovanými fyzikálně založenými renderery. Práce také podává přehled již existujících řešení. Na těchto základech je navržen a implementován nový prohlížeč HDR obrázků, dávající důraz jeho paměťovou efektivitu a výkonnost. Pro tyto účely jsou diskutovány dva odlišné způsoby uspořádání obrazových dat, známy pod pojmy Array-of-Structures (AoS) a Structure-of-Arrays (SoA). Je měřen jejich účinek na rychlost algoritmu pro změnu saturace obrázku. Tento algoritmus byl vybrán jako reprezentativní v rámci skupiny algoritmů mapujících tóny. Ukázalo se, že druhé zmiňované uspořádání dat umožňuje algoritmu v daném testovacím prostředí běžet rychleji, a to přibližně třikrát nebo i vícekrát. Práce má dva hlavní přínosy. Za prvé dává výše zmiňovaným uživatelům do rukou nástroj, který jim může pomoci při manipulaci s HDR obrázky. Za druhé naznačuje, že v oblasti algoritmů mapující tóny, resp. jejich implementací, může být potenciál na nezanedbatelné zrychlení.
Bytový dům
Matýsek, Kamil ; Křivánek, Jaroslav (oponent) ; Čuprová, Danuše (vedoucí práce)
Bytový dům, samostatně stojící, nepodsklepený, se čtyřmi nadzemními podlažími. Dům obsahuje deset bytů, je založen na základových pasech, svislé konstrukce zděné, stropy montované, střecha plochá

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 63 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 Křivánek, Jan
2 Křivánek, Jaromír
2 Křivánek, Jindřich
5 Křivánek, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.