Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Moderní metody snižování aerodynamického odporu vozidel
Šardický, Jakub ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na shrnutí prvků, které přispívají ke snížení aerodynamického odporu u vozidel. Aerodynamický odpor je přibližně jednou třetinou celkového odporu vozidla. V 21. století je velká snaha eliminovat přebytečné spalování a spotřebu vozu a právě zde hraje odpor vozu velkou část. Pro analýzu se již dnes používají počítačové simulace, které mnohonásobně zvyšují efektivitu a rychlost konstrukce.
Asistenční systémy moderních vozidel
Piskoř, Martin ; Čavoj, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá asistenčními systémy moderních vozidel. V první části je stručně popsána pasivní a aktivní bezpečnost motorových vozidel včetně rozdílů mezi těmito typy bezpečnosti motorových vozidel. Druhá část se věnuje základnímu rozdělení asistenčních systémů. Třetí část se zabývá podrobnějším popisem funkce jednotlivých asistenčních systémů. V závěrečné části jsou popsány funkce nejpoužívanějších snímačů, které ke své činnosti asistenční systémy využívají.
Aktivní aerodynamické prvky automobilů
Mikulášek, Miloš ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma aktivní aerodynamické prvky. Práce nás nejprve seznámí se základy aerodynamiky a tvorbou vztlakové síly. Popisuje jednotlivé aktivní aerodynamické prvky, které jsou využívány v automobilech pro zajištění lepších jízdních vlastností.
Aerodynamické tunely pro automobily
Gross, Arnold ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou aerodynamických tunelov pre automobily. Daná práca sa zaoberá základným rozdelením aerodynamických tunelov a popisom sekcií, z ktorých pozostáva. Následne sa zameriava na vybrané parametre, ktoré sú pri návrhu aerodynamických tunelov pre automobily najviac sledované a na príkladoch vysvetlené špecifické vybavenia tunelov pre zvýšenie efektivity a vyuţiteľnosti súčasných aerodynamických tunelov. Záverečná časť sa zaoberá príkladmi vybraných tunelov s uvedením základných parametrov.
Metody pro stanovení aerodynamických vlastností vozidel
Páleš, Patrik ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Zámerom tejto bakalárskej práce je popis metodiky využívanej na meranie aerodynamických vlastností vozidiel. Presné stanovenie aerodynamických charakteristík vozidla vyžaduje použitie sofistikovaného skúšobného vybavenia a náročné inžinierske postupy. Výskum prebieha prostredníctvom kombinácie viacerých prístupov. Výpočtové modelovanie turbulentného prúdenia je založené na použití turbulentných modelov RANS, LES a DNS. V aerodynamických tuneloch sa sleduje rozloženie tlaku na povrchu karosérie a prúdenie v jej okolí, pričom vizualizácia prúdenia prebieha prostredníctvom optických (PIV, LDA) a neoptických metód. Experimentálne testovanie na vozovke sa zameriava na smerovú stabilitu vozidla a jeho citlivosť na bočný vietor, taktiež sa testuje chladenie, tepelný manažment motora a mnoho ďalších parametrov.
Head up display a jeho využití v osobních vozidlech
Rozsypal, Oldřich ; Čavoj, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Úkolem této práce je popis činnosti systému head up display. První část se zabývá základním rozdělením, funkcí a využitím v automobilovém průmyslu. Druhá část obsahuje současné modely vozů u jednotlivých automobilek, které mohou být vybaveny systémem head up display.
Technika závodních vozů v období světových válek
Ducheček, Martin ; Vančura, Jan (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje vývoj a techniku historických závodních vozů převážně meziválečného období a jejich vliv na osobní automobily. Stručně jsou nastíněny pravidla a podmínky závodů, historicky první významný závod a počátky Grand Prix. Cílem práce je přiblížit významný technický pokrok a inovace této doby, které ovlivnily konstrukce vozů na dlouhá desetiletí, přičemž se řada z nich využívá dodnes.
Bezsynchronní převodovky motorových vozidel
Červenka, Filip ; Čavoj, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce jsou bezsynchronní převodovky motorových vozidel. Práce je zaměřena na základní výpočtové vztahy užívané při návrhu převodovek, rozdělení převodovek, popis bezsynchronních převodovek včetně popisu jejich konstrukce a srovnání synchronizovaných a bezsynchronních převodovek. Uvedeny jsou také principy bezprodlevových převodovek. Na závěr je uvedeno několik výrobců bezsynchronních převodovek.
Přísavný efekt v motorsportu
Mlčoch, Pavel ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na popis přísavného efektu, jeho vlivu na aerodynamiku vozidla a využití v motorsportu. Práce se zabývá závislostí tohoto způsobu vytváření přítlaku na konstrukci vozu a jeho nastavení, ale také na relativním pohybu prvků generujících přítlak vzhledem k povrchu při nasazení v závodech. Dále jsou uvedeny výhody a nevýhody využívání přísavného efektu. Také je vypracován stručný přehled historie použití přísavného efektu. Na konci práce je pozornost věnována moderním závodním i osobním automobilům využívajícím tohoto fenoménu.
Přeplňování zážehových a vznětových motorů
Čavoj, Ondřej ; Beran, Martin (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na přeplňování a jeho vliv na zážehové a vznětové motory. Popisuje základní způsoby přeplňování, včetně jejich výhod a nevýhod. U těch nejobvyklejších se zmiňuje také o konstrukčních prvcích a možnostech odstranění některých slabých míst. Obsahuje také stručnou historii tohoto odvětví, pohled na možný budoucí vývoj a na závěr i příklady přeplňovaných motorů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.