Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Limitní rozsahy pohyblivosti dolní končetiny vybavené protézou Procarve
Štrupl, Jaroslav ; Hruša, Jan (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
Název práce: Limitní rozsahy pohyblivosti dolní končetiny vybavené protézou Procarve Cíle práce: Změřit u lyžařů s jednostrannou nadkolenní amputací rozdíly kloubní pohyblivosti na zdravé a amputované dolní končetině vybavené protézou Procarve a následně uvážit vliv případných rozdílů na techniky sjezdového lyžování. Metoda: Rešerše literatury, dotazování, expertní rozhovor, laboratorní měření. Výsledek: Díky aktuálnímu pokroku v oblasti protetiky se začínají objevovat nové možnosti sportovních aktivit i pro osoby s nadkolenní amputací. V naší práci se zaměříme právě na tyto jedince. Vybranou aktivitou bude sjezdové lyžování na dvou lyžích. K této problematice jsme přistoupili z pohledu rozdílů kloubní pohyblivosti zdravé a amputované dolní končetiny (dále jen DK). Amputovaná DK bude vybavena speciální lyžařskou protézou Procarve od firmy Otto Bock. Naměřená data nám pomohou následně vymezit vhodné techniky sjezdového lyžování. Klíčová slova: sjezdové lyžování, nadkolenní amputace, protéza, technika sjezdového lyžování
Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování dospělých
Říha, Jakub ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování dospělých Cíle: Cílem práce je podrobně analyzovat a porovnat didaktickou interakci učitel - žák při výuce lyžování dospělých mezi dvěma instruktory stejné délky praxe ale různého vzdělání. Metody: Pro náš výzkum jsme použili metodu participantního pozorování s využitím řazení do kategoriálního systému podle standardizované techniky MADI (modifikovaná analýza didaktické interakce). Jde o 7 kategorií popisujících formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Výsledky: Výsledky práce potvrdily mimo jiné vyšší zastoupení dvou nejefektivnějších forem chování učitele (korekce a zpětná informace) u instruktora s pedagogickým vzděláním, a s tím spojenou vyšší kvalitu vyučovacího procesu. Klíčová slova: výuka, lyžování, instruktor, didaktická interakce, analýza, ADI, MADI
Letní příprava sjezdařů s využitím netradičních sportovních disciplín
Brandtner, Petr ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Jindra, Matouš (oponent)
Název: Letní příprava sjezdařů s využitím netradičních sportovních disciplín Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je na základě výsledků ankety prověřit, zda-li zvolené netradiční sportovní disciplíny jsou využívány v ročním tréninkovém cyklu sjezdařů. Na základě zjištěných informací zpracovat metodické materiály jednotlivých netradičních sportovních disciplín a blíže je charakterizovat. Metody: Byla použita metoda obsahové analýzy a syntézy odborného textu. Převážně se jednalo o knižní tituly a internetové zdroje. K ověření odborných otázek jsme využili kvantitativní výzkum. Pro sběr potřebných dat byla vybrána metoda dotazování technikou anketního šetření v elektronické formě s následným zpracováním a vyhodnocením. Anketa obsahovala celkem 15 jednoznačně formulovaných otázek. První 4 otázky byly sociodemografické k získání bližší identifikace respondentů (pohlaví, věk, vzdělání, region), zbývajících 12 otázek bylo směřováno k přiblížení problematiky letní přípravy sjezdařů, její časové i finanční náročnosti. Výsledky: Na základě ankety bylo zjištěno, že závodníci mají v letní přípravě na zimní sezónu zařazenu alespoň jednu z netradičních sportovních disciplín. V těchto případech se jednalo hlavně o In-line alpine slalom. Délka týdenní letní přípravy sjezdařů se pohybuje v rozmezí od 7 do 10 hodin...
Úrazovost v lyžařských střediscích v České republice
Hynek, Daniel ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
Název: Úrazovost v lyžařských střediscích v České republice. Cíl: Cílem práce je získání poznatků o úrazovosti v lyžařských střediscích v České republice v zimních sezonách 2003-2013. Metody: Z databáze Horské služby ČR, obsahující veškeré úrazy na horách v České republice od sezóny 2003/2004, jsem shromáždil a zpracoval statistická data o úrazovosti v ČR během zimních sezón od 2003/2004 až 2012/2013. Získaná data jsou zpracována a zobrazena pomocí tabulek a grafů. Výsledky: Výsledkem této práce je zmapování celkového počtu úrazů v jednotlivých zimních sezónách, procentuální vyjádření poranění u tří hlavních zimních sportů z celkového počtu úrazů a shrnutí nejčastějších druhů a lokalizací poranění v lyžařských střediscích v České republice. Klíčová slova: Bezpečnost na horách, sjezdové lyžování, snowboarding, běh na lyžích, úraz
Problematika funkčního zatížení ve freeskiingu.
Balla, Dušan ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
Název: Problematika funkčního zatížení ve freeskiingu. Cíle: Cílem této práce je posouzení funkčního zatížení ve freeskiingu. Metody: Rešerše dostupných informací. Měření pomocí sporttestru a následná analýza naměřených hodnot. Výsledky: Ustálení srdeční frekvence na 160-180 tepech za minutu (na hodnotách odpovídajících podávanému výkonu) bylo pouze v disciplíně jibbing. V disciplíně big-air i U-rampa se srdeční frekvence (SF) ustálila až po zatížení. Největší výkyvy SF v úvodní fázi před zatížením byly naměřeny v disciplíně big-air, což připisujeme emocím, adrenalinu a podmíněným reflexům. Nejdelší následná fáze po zatížení, kdy se vrací SF k výchozím hodnotám, byla naměřena v disciplíně U- rampa, což svědčí o největší intenzitě zatížení ze všech měřených disciplín. Klíčová slova: freeskiing, funkční zatížení, srdeční frekvence
Zimní příprava pro squashisty
Cendelín, Jan ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Zimní příprava pro squashisty Cíle: Cílem práce je sestavení (navržení) týdenního plánu zimního (lyžařského) soustředění pro hráče squashe. Dalším cílem bylo zjištění, zda trenéři využívají zimní soustředění a zda se věnují kompenzačním cvičením. Metody: V práci jsem využil metodu sběru dat, konkrétně analýzu dokumentů a anketu. Otázky v anketě jsem rozdělil do tří skupin: skupina uzavřených otázek, (odpovědi ANO/NE), skupina otázek, kde si respondent vybírá z předem vytvořených odpovědí, skupina otevřených otázek. V analýze dokumentů jsem využil výstupy masových médiích, virtuální data a předmětná data. Výsledky: Z ankety jsem zjistil, že většina trenérů squashe pořádá pouze letní soustředění. Zimní soustředění využívá jen přibližně třetina respondentů. Trenéři se sice věnují kompenzačním cvičením, ale doplňkové sporty tolik nevyužívají. Někteří trenéři dokonce jiné, především příbuzné sporty (badminton a tenis), zakazují z důvodu jiné techniky úderů. Sestavil jsem proto tréninkový plán pro zimní soustředění squashistů, kde jsem využil sjezdového i běžeckého lyžování jako doplňkového sportu s cílem rozvoje pohybových schopností a rozvoje kondice mladých squashistů. Klíčová slova: squash, lyžování, doplňkové sporty, tréninkový plán
Současné trendy výuky lyžování dětí
Drbohlavová, Jana ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Polášková, Marcela (oponent)
Název práce: Současné trendy výuky lyžování dětí Cíle práce: Cílem práce bylo shromáždit dostupné výukové materiály, dokumenty, týkající se lyžování předškolních a mladších školních dětí. Metody práce: Jedná se o rešerši literatury na základě analýzy dokumentů. Výsledky práce: Ze získaných zdrojů vyplynulo, že výuku lyžování dětí předškolního věku a mladšího školního věku lze realizovat třemi rozdílnými způsoby, tedy lyžováním pod vedením rodičů, účastí na "povinném" lyžařském kurzu nebo placenou výukou v komerční lyžařské škole. Každou z těchto výuk charakterizují jak výhody, tak i nevýhody s ní spojené. Při výuce lyžování vedené rodiči je výhodou účast rodiče, kterou nejvíce ocení nejmladší děti v úplných začátcích. Je vhodná pro pozitivní motivaci k získávání dalších lyžařských dovedností. Nevýhodou lyžování s rodiči je možnost neprofesionálního pedagogického působení na dítě, které může vést až k demotivaci. Na školním lyžařském kurzu je výuka lyžování vedena školním pedagogem, podpořená profesionálním instruktorem, čímž je zajištěna kvalitní metodická posloupnost výuky. Výhodou je, že pedagog děti dlouhodobě zná a může volit individuální přístup. Další výhodou je, že s lyžařskými dovednostmi se setká i skupina nesportovních dětí, které by jinak nepřišly s lyžováním do styku. Obtíží této výuky...
Lyžařský výcvik začátečníků staršího školního věku a hodnocení úrovně zvládnutých lyžařských dovedností
Hraško, Petr ; Polášková, Marcela (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
Název: Lyžařský výcvik začátečníků staršího školního věku a hodnocení úrovně zvládnutých lyžařských dovedností. Cíl: Připravit pro ověření v budoucí diplomové práci návrh programu lyžařského výcviku začátečníků staršího školního věku vč.návrhu na hodnocení úrovně zvládnutých lyžařských dovedností. Metody: Jedná se o rešeršní práci, ve které byl na základě analýzy teoretických informací a následné syntézy poznatků zpracován návrh programu lyžařského výcviku pro začátečníky staršího školního věku. Pro hodnocení úrovně zvládnutých lyžařských dovedností je navržena analýza videozáznamu na počátku a na konci výcviku metodou subjektivní posuzovací škály, konkrétně standardní škály, vytvořené na základě definovaných kriterií. Výsledky: V práci je vytvořen návrh programu lyžařského výcviku začátečníků staršího školního věku ve formě tabulky a dále je uveden i podrobný popis uvažovaných cvičení. Pro posouzení úrovně zvládnutých lyžařských dovedností jednotlivých žáků je navržena analýza videozáznamu vybraných pěti cvičení, jejichž úroveň provedení bude posuzována podle standardní škály s definovanými kriterii. Klíčová slova: Starší školní věk, lyžování dětí, lyžařský výcvikový kurz, posuzovací škála
Individuální výuka lyžování předškolních dětí
Černá, Petra ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Polášková, Marcela (oponent)
Title: Individual ski lesson of preschool children Targets: The target of diploma work is on base of observation the interaction of ski instructor or parent and pupil to show, which kind of ski lesson is more appropriate for preschool age. Method of diploma work: In this work I used attended observation and controlled conversation. During attended observation I have taken notices progress of ski lesson to my beforehand prepared table with fixed criterions (age of child, sort of teacher, duration of teaching lesson, length of slope, kind of terrain, teaching methods, way of snowplough practice, correction of mistakes, communication during teaching lesson). I used controlled conversation after the end of lesson and the conversation was led with parent of child and instructor. Controlled conversation was composed from open questions. During conversation I used questions regarding experience or behaviour, knowledge and perception. Result: Establishing of the first contact of a teacher and a child was performed only during instructor lesson. The instructor had to get child to his side. Between parent and child hasn't been first contact. During the lesson there was communication only between the teacher and the child. Instructor tried to communicate with child during whole lesson. The instructor used...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.