Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza a optimalizace pneumatického systému závodního pneumobilu
Navrátil, Lukáš ; Nevrlý, Josef (oponent) ; Ranuša, Matúš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá teoretickým návrhem nového pneumatického systému, který by měl vést ke zvýšení výkonu a spotřeby závodního pneumobilu Blowfish. Po teoretickém návrhu se zabývá jeho analýzou a to jak nového pneumatického obvodu, tak i starého pneumatického obvodu. Završením této práce bude účast na závodech se zmíněným pneumobilem v maďarském Egeru. V první části je popsán současný stav pneumobilu, soutěž a její pravidla. Dále jsou detailně popsány pneumatické prvky, které jsou použity na pneumobilu. Druhá část obsahuje měření, která ověřují efektivitu nového pneumatického obvodu.
Návrh předního závěsu kol a úprava řízení závodního pneumobilu
Zvoníček, Josef ; Macháček, Ondřej (oponent) ; Ranuša, Matúš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem řízení závodního pneumobilu. Práce obsahuje analýzu původního stavu vozidla a návrhy na modifikaci. Součástí práce je konstrukční řešení řízení společně s výkresovou dokumentací.
Návrh a analýza rámu závodního pneumobilu
Jelínek, Josef ; Roupec, Jakub (oponent) ; Ranuša, Matúš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce reaguje na změny v pravidlech pro nový ročník soutěže Aventics Pneumobil a současně navrhuje řešení problémů ovlivňujících jízdní vlastnosti, které byly zjištěny během předchozích ročníků. Částí práce je analyzovat potíže stávajících rámů pneumobilů Ústavu Konstruování na VUT v Brně a navrhnout nový koncept rámu eliminující předchozí potíže. Obsahuje základní informace o soutěži Aventics Pneumobil a její pravidla, která se týkají této práce. Pro návrh rámu je potřeba znát vstupní parametry vozidla. Práce se také zaměřuje na výběr prvků pohonné soustavy, návrh několika koncepčních řešení, jejich porovnání s ohledem na požadované vlastnosti vozidla. Těžištěm práce je konstrukční řešení. Na základě vybraného konceptu je vytvořený podrobný CAD model vozidla. Jsou definovány limitní stavy zatížení v provozu a model je dále přenesen do softwaru pro řešení problému metodou konečných prvků, kde je zatěžován. Závěrem jsou shrnuty výsledky práce a doporučen další postup.
Přehled možností a způsobů výroby polyetylénových acetabulárních jamek umělého kyčelního kloubu
Klus, Patrik ; Ficza, Ildikó (oponent) ; Ranuša, Matúš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce poskytuje komplexní přehled možností a způsobů výroby polyetylénových acetabulárních vložek umělého kyčelního kloubu. Popsán je vývoj zpracování polyetylénu od počátku 70. let až po současné trendy. Dále je vylíčeno několik metod výroby vložek různými firmami. Metody jsou srovnány z hlediska odolnosti výsledného produktu vůči otěru. V závěru jsou uvedeny starší i moderní postupy hodnocení lineárního či volumetrického otěru polyetylénových vložek.
Návrh ventilového bloku rekuperačního hydrostatického modulu vozidla
Ranuša, Matúš ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá konštrukčným návrhom ventilového bloku rekuperačného modulu vozidla. Jedná sa o priamu aplikáciu na pneumatikový cestný valec AP 240H od firmy AMMANN. Výsledkom je analýza rekuperačnej funkcie bloku, v rôznych pracovných režimoch valca a následná voľba vhodných hydraulických komponentov z hľadiska definovaných parametrov a tlakových strát. Podklady k návrhu vychádzajú z experimentálneho stendu, na základe meraní a matematických simulácii. Stend bol vyvinutý pre túto aplikáciu v štvrtinovej mierke k reálnemu vozidlu. Súčasťou návrhu je uloženie celého experimentálneho systému na konštrukciu vozidla. Diplomová práca spadá pod projekt EUREKA, v spolupráci s firmou Bosch Rexroth v Brne.
Čerpadla pro podporu a náhradu srdce
Machara, Radek ; Ranuša, Matúš (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaobírá problematikou čerpadel pro podporu a náhradu srdce. Zejména pak přehledem typů těchto čerpadel, jejich porovnáním technických, ekonomických a hemolyzačních parametrů. Nechybí ani historický vývoj těchto srdečních podpor.
Optimalizace hydraulického systému pro frézovací obráběcí centrum
Smíšek, Tomáš ; Ranuša, Matúš (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na návrh optimalizačního řešení hydraulického systému pro frézovací obráběcí centrum. Hlavními body práce jsou zhodnocení současného stavu, návrh optimalizačního řešení, konstrukční výpočty, výsledné optimalizované řešení a celkové shrnutí optimalizace. Zadávající firmou je HYTEK s.r.o. zabývající se konstrukcí hydraulických zařízení.
Čerpadla umělé ledviny
Březina, Marek ; Ranuša, Matúš (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tématikou čerpadel umělé ledviny a to výhradně čerpadel mimotělního krevního oběhu. Porovnává dostupné technické, ekonomické a hemolyzační parametry různých výrobců čerpadel v současné době. Stručně seznamuje s historií vývoje čerpadel umělé ledviny.
Přehled způsobů kvantifikace opotřebení u kyčelních kloubů
Zapletal, Jakub ; Vrbka, Martin (oponent) ; Ranuša, Matúš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou pozorování a kvantifikace opotřebení kyčelních náhrad. Nejprve byly popsány historické mezníky při vývoji kyčelních náhrad, typy používaných implantátů, různé druhy materiálů a životnost náhrad. Následně byla provedena rešeršní studie v oblasti pozorovacích metod a přístrojů, přičemž u každé z nich byly zhodnoceny jejich výhody a nevýhody. V poslední části práce byly tyto metody mezi sebou srovnány a dle autorova názoru byla doporučena nejschůdnější metoda k pozorování a kvantifikaci opotřebení kyčelních náhrad.
Equipment to vehicles energy recovery simulation
Ranuša, Matúš ; Jurík, Miroslav (oponent) ; Nevrlý, Josef (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with design and construction of an experimental device – stand for simulation and recovery energy at utility vehicles. The first parts of the thesis describe principle and process of experiment in the University of Wisconsin Madison and thesis deals with selection of hydraulic components in cooperation with company Bosch Rexroth. The second part of the thesis deals with calculation and construction proposal of the flywheel which meets the requirements of mathematical model and other parts of model. Result of the thesis is complete 3D model of experiment stand suitable for tests energy recovery in applications. Precise determination of the effectiveness of hydrostatic recovery is one of the objectives of experiments that will be implemented at the test stand.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.