Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 119 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Arménská klavírní literatura se zřetelem na instruktivní literaturu
Davtyan, Azniv ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na arménskou klavírní hudbu v kontextu arménské kultury. Práce je rozdělena do jednotlivých kapitol. Po první kapitole, která se snaží krátce shrnout důležité události o dějinách Arménie od dávných dob až po současnost, následují další části práce, které se zabývají popisem arménské hudební kultury a arménské klavírní hudby. Závěrečná kapitola, která je zamýšleným těžištěm práce se věnuje velikánům arménské hudby a jejich významným dílům.
Pojetí klavírní pedagogiky v Lisabonu
Šrámková, Kristýna ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Na základě mého studijního pobytu v Lisabonu (Escola Superior de Música de Lisboa) přináším ve své diplomové práci hlubší vhled do oblasti portugalské klavírní pedagogiky na území Lisabonu. Práce se opírá o systém portugalského hudebního školství a seznamuje s významnými hudebně vzdělávacími institucemi. Klavírní pedagogika je tu vymezena v historickém vývoji na základě dostupné literatury, větší pozornost je dána některým stěžejním pedagogickým a skladatelským osobnostem v oblasti klavírní hudby. Část práce je věnována mé osobní reflexi portugalské klavírní pedagogiky a vlastním zkušenostem s pedagogy, zvláště konzultacím s profesorem Miguelem Henriquesem, který shrnul pedagogické zásady ve své knize The (Well) Informed Piano. KLÍČOVÁ SLOVA: klavírní pedagogika, Lisabon, Portugalsko, Miguel G. Henriques, The (Well) Informed Piano, Escola Superior de Música de Lisboa.
Čestmír Gregor: klavírní dílo skladatele
Veličková, Magda ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Zpracováním této práce jsem podala přehled veškerého klavírního díla současného skladatele artificiální moderní hudby Čestmíra Gregora, a pomocí podrobné analýzy jednotlivých děl jsem přiblížila kompoziční postupy a inspirační zdroje tohoto skladatele. Došla jsem závěru, že hlavní rysy, kterými se vyznačuje autorův značně osobitý skladatelský styl, jsou polyfonní myšlení, tonální neukotvenost skladeb kompenzovaná melodickou určitostí, rozvoj motivu z malých jader, výrazná témata, plastické melodie a především vynalézavá práce s rytmem. Inspiraci autor čerpá z lidového folklóru, zejména moravského (Leoš Janáček), dále z tvorby české meziválečné avantgardy (Pavel Borkovec) a z jazzu (Jaroslav Ježek). Jeho hudba odráží pocitové vztahy člověka jednadvacátého století, jehož životní styl určuje především městské prostředí. Autor se v rámci Nové hudby neobrací žádné z teorií, ale nalezl si vlastní tvůrčí poetiku. Základem pro veškeré komponování je mu komunikativní hudba, která respektuje zákonitosti lidské psychologie vnímání. Gregorovy koncertantní skladby vynikají novou nástrojovou stylizací a netradičními přístupy nástrojové virtuozitě (hra dlaní, loktem, nekonvenční prstoklad). Jeho klavírní sonáty a koncerty dávají interpretovi možnost upozornit na brilantní ovládání techniky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Obrázky z výstavy M. P. Musorgského jako reprezentativní klavírní dílo generace Mocné Hrstky. Srovnání interpretačních pojetí.
Lukáčová, Natália ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem a kompozičním stylem M. P. Musorgského a generace Mocné hrstky. Následně se zaměřuje na rozbor Musorgského klavírního díla Obrázky z výstavy, na okolnosti jeho vzniku a na inspirační zdroje. V části věnované interpretačnímu pojetí si práce klade za cíl analyzovat a následně srovnat dvě vybrané klavírní interpretace Obrázků z výstavy, a sice E. Kissina a K. Buniatishvili, na základě čehož poukazuje na specifické znaky pojetí a způsob hry obou pianistů.
Moment Musicaux op. 16 Sergeje Rachmaninova - srovnání interpretací
Serebryakova, Ksenia ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem a kompozičním stylem významného hudebního skladatele Sergeje Rachmaninova. Dílo Sergeje Rachmaninova patří k základnímu pianistickému repertoáru. Pianisté k němu přistupují různým způsobem a jejich pojetí se často velmi liší. Smyslem diplomové práce je srovnání několika interpretačních výkonu a vyvození obecných závěru.
Klavírní interpretace a moderní pohled na notový zápis
Gregor, Vít
The writer of this essay has chosen this topic, which is very important for all interpreters. Mostly it is about the view to work with score of piano music, its understanding and successful presentation to audience. The chosen topic requires applying of several methods that writer uses, e.g.: analyses of music script, experiment, confrontation of performance, generalizing of own and foreign experiences, intuition, which is very important for understanding of productions. The essay is divided into three parts. The first one is about the history of music score and work necessity of performer. The writer thinks that music score has a dualistic character. It does not explicitly express, what is needed for a real interpretation. In this part, the write thinks of music score from different views. Interpretative and art connection, the way from the first idea of musician to the ear and soul of listener - that is the point, which connects the whole part. The writer is concerned on questions of interpretative history, interpretative tradition, level of interpretation that are very important for all interpreters. The writer draws basic principles of interpretation from these psychological ways, there is also point out the necessity of theoretical and practical united access. The end of this part is about some...
Interpretační a pedagogické uchopení cyklu Bagately a Impromtus Bedřicha Smetany
Walterová, Kateřina ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Cílem této diplomové práce je hlubší pochopení kompozičního záměru a návrh interpretačního pojetí a pedagogického řešení klavírního cyklu Bagately a Impromtus Bedřicha Smetany. První část textu bude zaměřena na osobnost skladatele a okolnosti spojené se vznikem díla. Ve své druhé části je práce věnována komplexní analýze jednotlivých částí cyklu a jejich interpretačnímu a pedagogickému uchopení. Součástí práce je rozhovor s klavíristou Miroslavem Sekerou a jeho pohled na interpretaci díla.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 119 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 Gregor, Vladimír
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.