Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 126 záznamů.  začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Arménská klavírní literatura se zřetelem na instruktivní literaturu
Davtyan, Azniv ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na arménskou klavírní hudbu v kontextu arménské kultury. Práce je rozdělena do jednotlivých kapitol. Po první kapitole, která se snaží krátce shrnout důležité události o dějinách Arménie od dávných dob až po současnost, následují další části práce, které se zabývají popisem arménské hudební kultury a arménské klavírní hudby. Závěrečná kapitola, která je zamýšleným těžištěm práce se věnuje velikánům arménské hudby a jejich významným dílům.
Pojetí klavírní pedagogiky v Lisabonu
Šrámková, Kristýna ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Na základě mého studijního pobytu v Lisabonu (Escola Superior de Música de Lisboa) přináším ve své diplomové práci hlubší vhled do oblasti portugalské klavírní pedagogiky na území Lisabonu. Práce se opírá o systém portugalského hudebního školství a seznamuje s významnými hudebně vzdělávacími institucemi. Klavírní pedagogika je tu vymezena v historickém vývoji na základě dostupné literatury, větší pozornost je dána některým stěžejním pedagogickým a skladatelským osobnostem v oblasti klavírní hudby. Část práce je věnována mé osobní reflexi portugalské klavírní pedagogiky a vlastním zkušenostem s pedagogy, zvláště konzultacím s profesorem Miguelem Henriquesem, který shrnul pedagogické zásady ve své knize The (Well) Informed Piano. KLÍČOVÁ SLOVA: klavírní pedagogika, Lisabon, Portugalsko, Miguel G. Henriques, The (Well) Informed Piano, Escola Superior de Música de Lisboa.
Čestmír Gregor: klavírní dílo skladatele
Veličková, Magda ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Zpracováním této práce jsem podala přehled veškerého klavírního díla současného skladatele artificiální moderní hudby Čestmíra Gregora, a pomocí podrobné analýzy jednotlivých děl jsem přiblížila kompoziční postupy a inspirační zdroje tohoto skladatele. Došla jsem závěru, že hlavní rysy, kterými se vyznačuje autorův značně osobitý skladatelský styl, jsou polyfonní myšlení, tonální neukotvenost skladeb kompenzovaná melodickou určitostí, rozvoj motivu z malých jader, výrazná témata, plastické melodie a především vynalézavá práce s rytmem. Inspiraci autor čerpá z lidového folklóru, zejména moravského (Leoš Janáček), dále z tvorby české meziválečné avantgardy (Pavel Borkovec) a z jazzu (Jaroslav Ježek). Jeho hudba odráží pocitové vztahy člověka jednadvacátého století, jehož životní styl určuje především městské prostředí. Autor se v rámci Nové hudby neobrací žádné z teorií, ale nalezl si vlastní tvůrčí poetiku. Základem pro veškeré komponování je mu komunikativní hudba, která respektuje zákonitosti lidské psychologie vnímání. Gregorovy koncertantní skladby vynikají novou nástrojovou stylizací a netradičními přístupy nástrojové virtuozitě (hra dlaní, loktem, nekonvenční prstoklad). Jeho klavírní sonáty a koncerty dávají interpretovi možnost upozornit na brilantní ovládání techniky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Metodika klavírního vyučování začátečníků s návrhem optimálního řešení výběru a uspořádání notových materiálů
Lorenc, Eva ; Tichá, Libuše (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent) ; Krajný, Boris (oponent)
Počátky výuky hry na klavír u dětí hrají významnou roli v položení kvalitních pianistických základů, které jsou klíčové pro jejich další pianistický rozvoj i pro budování jejich vztahu k nástroji a hudbě jako takové. Tato dizertační práce je věnována zkoumání problematiky elementárního klavírního vyučování dětí ve věku 5-7 let. Cílem práce je zmapování současného stavu klavírní pedagogiky v Čechách a navržení optimálních metodických postupů a řešení v počátečním klavírním vyučování založených na moderních pedagogických přístupech a potřebách současné klavírní pedagogiky. V pěti kapitolách práce bylo tohoto cíle dosaženo zkoumáním historického pozadí klavírních škol v Čechách v průběhu staletí dodnes, sestavením teoretických a praktických východisek pro zkoumanou problematiku a konečně samotným výzkumem. V rámci praktických východisek, která sloužila jako podklad pro následný výzkum, byl navržen optimální metodický postup výuky v počátečním stádiu hry na klavír u dětí ve věku 5-7 let odpovídající nejmodernějším požadavkům oboru. Byl též navržen optimální výběr a uspořádání notových materiálů pro danou oblast pedagogiky se zaměřením na české i zahraniční klavírní školy a instruktivní klavírní literaturu 20. a 21. století. Samotný výzkum pak probíhal prostřednictvím dotazníku, v němž byli osloveni...
Klavírní tvorba polských skladatelů po Chopinovi
Strzelecka, Milena ; Kozánková, Olga (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je přiblížit informace o polských významných skladatelích po Chopinovi. Práca obsahuje přehled o živote, díle, a popisuje jednotlivé ukázky klavírní tvorby a techniku práce skladatelů. V jednotlivých vybraných částích skladeb společně nahlédneme do stylů a charakteru tvorby polských pianistů.
Cembalo v českém klasicismu
Svobodová, Anna ; Saláková, Magdalena (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Ve své diplomové práci se budu věnovat cembalu. Nástroj obvykle zařazujeme do období baroka, v Čechách však cembalo zažívalo největší rozkvět právě v klasicismu. V první řadě se budu věnovat charakteristice nástroje a odlišnostem cembala a klavíru. Dále se pokusím charakterizovat klasicistní tvorbu pro cembalo, formu klasicistního sólového koncertu a specifika interpretace skladeb na cembalo a na klavír. Následovně budu zkoumat tvorbu pro cembalo Jana Křtitele Vaňhala, pokusím se zasadit dílo do kontextu autorovy koncertní tvorby a stanovit rozdíly mezi koncertem pro cembalo a koncertem pro klavír v klasicismu v Čechách. Nakonec budu komentovat spartaci Cembalového koncertu C dur Jana Křtitele Vaňhala, který porovnám s jeho Klavírním koncertem A dur. Cílem této práce je také vytvořit teoretický podklad k přiložené nově vzniklé spartaci výše zmíněného Cembalového koncertu C dur J. K. Vaňhala. KLÍČOVÁ SLOVA Cembalo, kladívkový klavír, Jan Křtitel Vaňhal, sólový koncert, klasicismus
Klavírní spolupráce. Specifické umění klavírní hry
Papežová Erlebachová, Marie ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent) ; Bogunia, Stanislav (oponent)
Tato práce se zaměřuje na téma klavírní spolupráce, která je nezbytnou a krásnou součástí klavírní hry. Tento obor vyžaduje od klavíristy specifický přístup, který je předmětem náplní mnoha studijních oborů po celém světě. Cílem první části této práce je zmapování vývoje a současného stavu výuky klavírní spolupráce jak z odborné literatury, praktického vyučování, které bylo v této disertaci zkoumáno v rámci střední Evropy. Tímto výzkumem byla ověřena shoda odborné literatury s pedagogickou praxí ve střední Evropě. Cílem druhé části této práce je navázaní na odbornou literaturu, která nedostačující zejména v oblasti spolupráce s jednotlivými hudebními nástroji. Proto tato část zaměřuje na specifické problémy klavírní spolupráce s jednotlivými nástrojovými skupinami, tedy se smyčcovými nástroji, dřevěnými dechovými nástroji žesťovými dechovými nástroji. U těchto nástrojových skupin byly vytvořeny případové studie, které zkoumají specifické vlastnosti jednotlivých nástrojů ve vztahu ke klavírní spolupráci. Výzkum těchto vlastností probíhal ve Zvukovém studiu na HAMU (Hudební taneční fakulta Akademie múzických umění v , kde byly jednotlivým nástrojům měřeny hladiny akustického tlaku v různých technických variantách. Zvukové vyvážení mezi jednotlivými nástroji a klavírem byl zkoumán ocí poslechové analýzy...
Moment Musicaux op. 16 Sergeje Rachmaninova - srovnání interpretací
Serebryakova, Ksenia ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá životem a kompozičním stylem významného hudebního skladatele Sergeje Rachmaninova. Dílo Sergeje Rachmaninova patří k základnímu pianistickému repertoáru. Pianisté k němu přistupují různým způsobem a jejich pojetí se často velmi liší. Smyslem diplomové práce je srovnání několika interpretačních výkonu a vyvození obecných závěru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 126 záznamů.   začátekpředchozí38 - 47dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.