Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí37 - 46  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Estonská animace 1. díl
Hetmerová, Alexandra ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Dutka, Edgar (oponent)
Tématem bakalářské práce je historie estonského animovaného filmu. Zabývá se počátkem estonské animace, založením prvních oddělení animace Nukufilmu a Joonisfilmu v Tallinnfilm studiu, produkcí režisérů, kteří tato studia vedli za Sovětského svazu. Elbertem Tuganovem, Arvo Parsem, Reinem Raamatem a Avo Paistikem. Dále potom režiséry další generace, která ve studiích pracovala od 80. let, přes osamostatnění Estonska v roce 1991 až po jejich současnou produkci. V Nukufilmu to jsou Rao Heidmets, Kalju Kivi, Hardi Volmer a Riho Unt. V Joonisfilmu Mati Kütt, Janno Põldma a Heiki Ernits. Závěrečná kapitola práce pojednává o díle a životě Priita Pärna, nejvýraznější osobnosti estonského animovaného filmu.
Pointa v animovaném filmu
Minářová, Marie ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Pavlátová, Michaela (oponent)
V této práci se zabývám pointou v animovaném filmu. Pokouším se ji definovat, pochopit její podstatu, význam a pravidla. Pointa je pro animovaný film velmi příznačná. Mimo jiné funguje jako prostředek k rozesmání diváka, proto se nejprve věnuji humoru a vtipu. Dále se zamýšlím nad uplatněním pointy a její nezbytností. Své teze dokládám jednotlivými příklady animovaných filmů.
Vztahy a struktura záběrů v multimediálním díle
Kupšovský, Daniel ; Vančát, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kubíček, Jiří (oponent)
V této práci bych rád popsal strukturu skladby multimediálního díla. Multimédia považuji za další rozměr, který byl v umění objeven, a tak jako tomu bylo při vzniku filmu, budou se jeho možnsosti dále objevovat a vyvíjet a tvůrci je budou využívat k vytváření dalších druhů uměleckých děl, které dnes možná ještě ani neznáme.
Databáze tvůrců českého animovaného filmu V.
Kukal, Adrian ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Dutka, Edgar (oponent)
Tato bakalářská práce přispívá k rozšíření Databáze tvůrců českých animovaných filmů, která vzniká od roku 2002 na FAMU, katedře animované tvorby. Navazuje na magisterské práce Jana Bubeníčka z roku 2002 a Davida Súkupa z roku 2004 a Jan Bohuslav v 2007. Důvodem vzniku tohoto ?diplomantského seriálu? je fakt, že neexistuje jiná databáze, podrobně se věnující tvůrcům našeho animovaného filmu. Práce obsahuje dle předem určených nároku profily padesáti tvůrců seřazených podle abecedního pořádku. Profil každého z nich zahrnuje stručný životopis, výběr z filmografie, fotografii daného jedince a několik fotografií filmového díla. Databáze zahrnuje nejen portréty filmových profesionálů, ale také několika začínajících filmařů z řad současných studentů. Výběr je zaměřen na nejdůležitější, především autorské profese. Jsou zde zastoupeny jak autoři námětů, scénářů, animace, hudby, výtvarného pojetí, tak i režiséři, kameramani, zvukaři, střihači, produkční, a herci, kteří nezapomenutelně přispěli svými vypravěčskými schopnostmi.
Žánr hraného filmu interpretovaný animovaným
Cechl, Jan ; Dutka, Edgar (vedoucí práce) ; Kubíček, Jiří (oponent)
Obsahem této práce je analýza způsobu, jakým je možné převést žánr používaný hraným filmem do podoby krátkometrážního animovaného filmu. K tomu slouží dva příklady: Přepadení a Árie prérie. Způsob analýzy je v obou případech založen na srovnání místa, děje a postav a motivů používaných v přeinterpretovaném žánru. V rámci Přepadení a Árie prérie se jedná o western. Kapitoly jsou seřazeny podle důležitosti jednotlivých segmentů. Ta vychází z několika studií pojednávajících o tomto žánru. Pro tuto analýzu jsou však důležité i okolnosti a inaspirace, které daly podnět ke vzniku Árie prérie a Přepadení. Proto se stručně dotkneme i jejich hystorie.
Působení pohádky na duševní vývoj dítěte
Grimmová, Denisa ; Marková, Taťana (vedoucí práce) ; Kubíček, Jiří (oponent)
V bakalářské teoretické práci "Působení pohádky na duchovní vývoj dítěte" jsem se věnovala především společným znakům klasických pohádek, které pro mne znamenají cestu sebeobjevování. Shrnula jsem specifika dětského diváka a jeho reflexi pohádek. Snažila jsem se o vysvětlení pojmů jazyka a znaků pohádek a dětské tvorby, které jsou v současnosti přetvářeny. Můžeme hovořit o paradigmatech poslední doby - otáčení rolí kladný/záporný hrdina, reinterpretace pohádek a subjektivní mísení nesourodých stylů do postmoderních koláží. Zmatení a zaměňování pojmů pravda a lež a absence nebo zaměňování překážek, které děti připravují na nevyhnutelné obtíže v životě a učí je jim čelit jsou v novodobých pohádkách běžným a nebezpečným úzusem. Věřím, že lidé opět pochopí, že tradiční hodnoty nejsou zaprášeným přežitkem, že mají pevné jádro, ověřené časem. Pohádky, vyprávěné našimi rodiči a prarodiči byly vždy nezávislé na politické situaci a nebyly uspávacím prostředkem pro děti, ale rozvíjely jejich imaginaci a smysl pro rozlišování dobra a zla. Dětská fantazie je důležitá obzvlášť v době, kdy se všechno ukazuje na plno, informace předběhly vlastní vývoj lidí a věda se stala náboženstvím novověku, určujícím zdrojem obecně platného vědění. Vědecké poznatky se v novověku na dlouhou dobu staly vzorem a kritériem veškeré pravdy, ale ptám se společně s Einsteinem: ?Je otázkou co je důležitější, zda znalost faktů či fantazie?? Pokusila jsem se shrnutí dvou úhlů pohledu na pohádku jako lék pro dětskou duši, a to z hlediska psychologie a mystiky. Zjistila jsem, že obojí hovoří naprosto o tom samém, jen odlišným způsobem.
Percepce animovaného filmu
Vondráčková, Zuzana ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Procházková, Maria (oponent)
Ve své práci si kladu za cíl blíže specifikovat diváckou percepci animovaného filmu. K obecné rovině vnímání animace docházím zejména přes konkrétní texty filmových kritiků, jejichž závěry aplikuji na disciplínu animovaného filmu. Takovéto přenášení závěrů mi umožňuje poukázat na skutečnost, že odborné filmové texty, pojednávající o kinematografii jako celku, mnohdy osvětlují jen velmi málo z podstaty animovaného filmu.
Databáze tvůrců českých animovaných filmů IV.
Bohuslav, Jan ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Dutka, Edgar (oponent)
Tato bakalářská práce přispívá k rozšíření Databáze tvůrců českých animovaných filmů, která vzniká od roku 2002 na FAMU, katedře animované tvorby. Navazuje na magisterské práce Jana Bubeníčka z roku 2002 a Davida Súkupa z roku 2004. Důvodem vzniku tohoto ?diplomantského seriálu? je fakt, že neexistuje jiná databáze, podrobně se věnující tvůrcům našeho animovaného filmu. Práce obsahuje dle předem určených nároku profily padesáti tvůrců seřazených podle abecedního pořádku. Profil každého z nich zahrnuje stručný životopis, výběr z filmografie, fotografii daného jedince a několik fotografií filmového díla. Databáze zahrnuje nejen portréty filmových profesionálů, ale také několika začínajících filmařů z řad současných studentů. Výběr je zaměřen na nejdůležitější, především autorské profese. Jsou zde zastoupeny jak autoři námětů, scénářů, animace, hudby, výtvarného pojetí, tak i režiséři, kameramani, zvukaři, střihači, produkční, a herci, kteří nezapomenutelně přispěli svými vypravěčskými schopnostmi.
Současné animované seriály a celovečerní filmy a jejich cílové skupiny
Kýrová, Aneta ; Kubíček, Jiří (vedoucí práce) ; Pojar, Břetislav (oponent)
Cílem této mé práce je analyzovat animovaný film a jeho žánry z hlediska diváka různého věku. Zabývat se budu diváky nejmenšími, teenagery i dospělými. Zaměřím se na večerníčkek, seriály světové i české a také na celovečerní filmy.
Studie proveditelnosti a analýza projektů bioplynových stanic v ČR
Lodr, Jakub ; Pavlová, Eva (vedoucí práce) ; Kubíček, Jiří (oponent)
Diplomová práce zahrnuje poslední vývoj v oblasti obnovitelných zdrojů energie. (OZE).Hlavním úkolem je seznámit čtenáře se současnými otázkami týkajícími se bioplynu,bioplynových stanic a dalším technologickým problémům. První část je věnována právnímu rámci této problematiky. V dalším oddíle je popsáno současné tržní prostředí,doplněné charakteristikou nejdůležitějších podniků v odvětví. Poslední část diplomové práce by měla pomoci najít způsob jak ocenit investice do obnovitelných zdrojů energie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí37 - 46  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
39 KUBÍČEK, Jan
1 Kubíček, J.
39 Kubíček, Jan
10 Kubíček, Jaromír
5 Kubíček, Jaroslav
3 Kubíček, Jindřich
6 Kubíček, Jiří
2 Kubíček, Josef
1 Kubíček, Jovan
39 Kubíček, Ján
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.