Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Grafické rozhraní průhledového displeje
Svorada, Slavomír ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá trendami v oblasti vizualizácie letových dát. Cieľom práce je navrhnúť vlastnú vizualizáciu letových dát pre priehľadový displej a následne návrh implementovať v prostredí leteckého simulátora, ktorý obsahuje technológie podporujúce virtuálnu realitu. Špecifickým zámerom bolo vytvorenie priehľadového displeja pre elektrický letún s kolmým štartom a pristátim (eVTOL).
Electronic Flight Bag
Kúšik, Lukáš ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to create an Electronic Flight Bag (EFB) application for Android mobile devices. To accomplish this task, a research is done on the current state of regulations regarding EFBs and the state-of-the-art EFB applications found in the mobile marketplace. Based on this information, an EFB application focused on General Aviation pilots is designed and implemented. The final product contains features for Flight planning, custom aviation Maps, Logbook, Documents, Airport Catalog with global coverage and more. The built-in offline support ensures reliability in real-world conditions. Finally, the product attempts to innovate on existing EFB applications, by including features, such as Automated checklists and Augment Reality Preview.
Platforma pro měření atmosférických veličin
Hanák, Jiří ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací vestavěného systému pro aerologická měření. Účelem systému je monitorovat stav atmosférických veličin během stoupání v závěsu pod meteorologickým balónem.   V první řadě je věnována pozornost zemské atmosféře a jejím veličinám, dále pak přehledu stávajících systémů pro provádění aerologických měření. Jádro práce je zaměřené na volbu měřicích technik a výběru vhodných měřicích prvků pro daný scénář. Aerologická sonda staví na snímačích atmosférických veličin HIH-8131-021-001, MS5611-01BA03 a PT1000-550 pro snímání teploty, přičemž GNSS data přijímá pomocí modulu MAX-M8Q-0 a naměřená data ukládá na microSD kartu a paralelně vysílá pomocí rádiového modulu MTX2-434.650-10. Řízení systému obstarává mikrokontrolér řady STM32L1 od firmy STMicroelectronics programovaný v jazyce C s využitím abstraktní vrstvy HAL.
Design of Guidance, Navigation and Control for Vertical Landing of a Reusable Rocket Booster
Király, Adrián ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
This master's thesis is focused on the development of guidance, navigation and control system for a reusable rocket booster. To achieve this goal, a simulation model of the rocket was developed using the Simulink environment. A custom aerodynamic model for this simulation was created, based on data obtained from CFD software. For demonstration of the achieved results, a 3D interactive visualization tool was also created as a part of this work.
Modern Flight Control System Design and Evaluation
Vlk, Jan ; Holzapfel, Florian (oponent) ; Rzucidlo, Pawel (oponent) ; Mathan, Santosh (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
This thesis addresses the research on modern methods in automatic Flight Control System design and evaluation, as seen from the perspective of state-of-the-art and future utilization on Unmanned Aerial Systems. The thesis introduces a Flight Control System design process with a special emphasis on the Model-Based Design approach. An integral part of this process is the creation of the aircraft's mathematical model employed in the flight control laws synthesis and the composition of a simulation framework for the evaluation of the automatic Flight Control System's stability and performance. The core of this thesis is aimed at flight control laws synthesis built around a unique blend of optimal and adaptive control theory. The researched flight control laws originating from the proposed design process were integrated into an experimental digital Flight Control System. The final chapter of the thesis introduces the evaluation of the designed automatic Flight Control System and is divided into three phases. The first phase contains the Robustness Evaluation, which investigates the stability and robustness of the designed control system within the frequency domain. The second phase is the controller's Performance Evaluation employing computer simulations using created mathematical models in the time domain. As for the final phase, the designed Flight Control System is integrated into an experimental aircraft platform, serving as a testbed for future Unmanned Aerial Systems, and subjected to a series of flight tests. 
Futuristický kokpit moderního letounu
Hlipala, Martin ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
Práca poukazuje na historický vývoj letových prístrojov, diskutuje trendy v dizajne letových ukázateľov a kladie si za cieľ predstaviť moderný kokpit zjednocujúci hlavné letové prístroje, ktoré dopĺňa dátami z podsystémov lietadla. Návrh sa zakladá na aktuálne používaných letových displejoch Boeingu 737-800, tvoriacich systém EFIS, ktorý graficky inovuje a rozširuje o ďalšiu funkcionalitu. Výsledkom je niekoľko konceptov, ktoré sa následne implementujú prostredníctvom novo vytvoreného systému užívateľského rozhrania.
Návrh relační databáze pro obecní knihovnu
Vlk, Jan ; Koch, Miloš (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku spojenou s návrhem relační databáze. Je rozdělena do několika částí, ve kterých se zabývá teoretickými východisky, analýzou současného stavu a návrhem vlastního řešení.
Agent Approach to Air Traffic Control
Pomikálek, Jiří ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
This thesis is focused on an agent design in the Air Traffic Control environment. The main goal is to create agent systems accounting for pilot and controller agents, that reflect typical situations encountered in the air traffic control environment.
Beresheet Lunar Landing Simulation
Karpíšek, Jakub ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
The goal of this bachelor's thesis was to compute the optimal lunar descent trajectory for the Beresheet spacecraft and develop a visualization environment for interpreting lunar descents. The optimal descent trajectory was computed using Bocop, an optimal control problem solver, and the environment was implemented in Java, using the LibGDX 3D engine. The optimal descent trajectory was found and it enables soft landing with 29.2 kg (6.8 %) of fuel left. Created environment enables users to see lunar descent trajectories in an intuitive way and to interact with the visualization.
3D Autoškola
Melcer, Pavel ; Vlk, Jan (oponent) ; Chudý, Peter (vedoucí práce)
V této práci je řešena problematika trénování řidičských dovedností s využitím 3D simulátoru autoškoly, který kontroluje dodržování pravidel silničního provozu. Existující simulátory jsou rozděleny podle charakteristik a popsány. Text obsahuje soupis implementovaných pravidel a souhrn vhodných nástrojů. Výsledná aplikace je postavena na Unreal enginu a text popisuje jednotlivé fáze vývoje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Vlk, Jakub
3 Vlk, Jaromír
3 Vlk, Jaroslav
4 Vlk, Jiří
5 Vlk, Jonáš
4 Vlk, Jáchym
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.