Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  začátekpředchozí35 - 44  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh a realizace přídavného modulu laboratorního zařízení pro měření tření v mazaných kontaktech
Stifter, Jan ; Šperka, Petr (oponent) ; Frýza, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací laboratorního modulu pro měření součinitele tření, resp. třecích sil v elastohydrodynamicky mazaných kontaktech současně ve dvou osách. Motivace k realizaci tohoto modulu byla absence podobného zařízení. Rešeršní část práce je věnována tribologii, tenzometrickým snímačům síly a poddajným strukturám. V konstrukční části je řešen výběr vhodného konceptu modulu a snímačů síly. Následně je pomocí MKP analýz navržena poddajná struktura s materiálovými klouby umožňující posuv kontaktního členu ve směru působících třecích sil v mazaném kontaktu. Navržený modul byl vyroben, implementován na laboratorní zařízení a byla otestována jeho funkčnost. Podle výsledků měření modul naplnil cíle práce.
Experimentální studium mazání okolku kolejových vozidel
Frýza, Josef ; Dzimko, Marián (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá experimentálním studiem vlivu provozních podmínek na tribologické aspekty kontaktu okolku železničního kola a kolejnice. Kontakt okolku nastává při průjezdu vozu traťovým obloukem a dochází v něm k těžkému až katastrofickému režimu opotřebení. Pro efektivní redukci opotřebení je důležité aplikovat do kontaktu vhodné množství maziva ve správných intervalech. Problematika je v této práci komplexně studována s použitím tří laboratorních zařízení a šesti metod, které jsou teoreticky i experimentálně porovnány. Hodnoceno je tření, opotřebení, distribuce a tloušťka maziv za rozdílných kontaktních podmínek. Zjištěné množství a interval aplikace maziva eliminují vývoj zadírání při nízké spotřebě maziva. Pochopení mechanizmů probíhajících v kontaktu kola a kolejnice napomáhá nejen ke snížení provozních nákladů a k lepší energetické účinnosti pohybu vozidla na trati, ale je podstatou i pro bezpečný, spolehlivý a ekologický provoz kolejové dopravy.
Inovace korečkového elevátoru
Hála, Ondřej ; Frýza, Josef (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá inovací korečkového elevátoru. Jedná se zejména o konstrukční úpravu elevátoru v místech, kde dochází k usazování a napěchování dopravovaného materiálu. Usazený materiál způsobuje zahnívání a následnou kontaminaci čerstvého materiálu. Hlavním cílem této práce je navrhnout konstrukční řešení dokonalejšího čištění paty korečkového elevátoru. Další inovace se týká úpravy systému značení a výkonnostní řady elevátorů.
Rostlinné oleje v průmyslu
Beran, Vojtěch ; Ficza, Ildikó (oponent) ; Frýza, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje rostlinné oleje z pohledu jejich použitelnosti jako kapalná maziva. Začátek práce se obecně zabývá problematikou tribologie a procesu mazání. Hlavní část pak popisuje rostlinné oleje z pohledu jejich chemického složení a s tím úzce spojených vlastností. Dále se také v této práci nachází srovnání rostlinných olejů s jinými běžnými kapalnými mazivy včetně porovnání vlastností na konkrétní aplikaci. Závěrem se pak bakalářská práce zabývá shrnutím problematiky rostlinných olejů a jejich odhadované vyhlídky do budoucnosti.
Klasifikace a hodnocení opotřebení kolejnic
Nohel, Rostislav ; Frýza, Josef (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce je zaměřena na opotřebení kolejnic. V práci se čtenář nejprve seznámí se základními pojmy kolejové dopravy jako je názvosloví kola a kolejnice, adheze, součinitel adheze, kontaktní plocha, skluz, trakční křivka a opotřebení. Následně jsou v práci popsány základní typy opotřebení materiálu (adhezívní, abrazívní a únavové), které nastávají při kontaktu kola a kolejnice. V další části je práce zaměřena na analýzu jednotlivých kolejnicových vad vzhledem k místům, kde vznikají. Výstupem bakalářské práce je přehled a popis nejběžnějších vad kolejnic, které zpravidla způsobuje únavové opotřebení.
Přehled olejů a jejich inženýrských aplikací
Kozák, Ondřej ; Frýza, Josef (oponent) ; Šperka, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rešerší současného stavu poznání mazacích olejů a jejich využití v inženýrských aplikacích. Obsahuje charakteristiku a rozdělení olejů podle způsobu výroby a dělení těchto olejů podle chemické struktury. Vedle základního složení olejů jsou zde také uvedeny a popsány nejpoužívanější typy aditiv. Další část práce je zaměřena na vlastnosti maziv. Poslední část zahrnuje souhrn aplikací, v nichž se uvedené oleje využívají, a zmiňuje vlastnosti požadované pro jednotlivé typy aplikací.
Konstrukce zařízení pro buzení vibrací
Čípek, Pavel ; Šperka, Petr (oponent) ; Frýza, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem modulu pro buzení vibrací. Modul bude doplňkem laboratorního zařízení, optického tribometru. Tribometr simuluje styk dvou těles (ocelové kuličky a skleněného disku) za přítomnosti maziva a zkoumá velmi tenké mazací filmy mezi těmito tělesy. Nová verze optického tribometru tak umožní výzkum mazacího filmu za podmínek blízkých reálným kontaktům. Navržený mechanizmus využívá excentr pro buzení vibrací ve směru osy rotace kuličky. Změna amplitudy je umožněna snadnou výměnou excentrického dílu mechanizmu.
Konstrukce klimatické komory
Novák, Petr ; Šperka, Petr (oponent) ; Frýza, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí klimatické komory, která umožňuje plynulou změnu teploty vzduchu v rozmezí -10 až 50 °C a plynulou změnu relativní vlhkosti vzduchu v rozmezí 10 až 90 %. Komora bude napojena na optický tribometr nebo na Mini Traction Machine (MTM). Obě tyto zařízení slouží pro zkoumání tribologických procesů v laboratorních podmínkách. Klimatická komora bude tyto laboratorní podmínky více přibližovat těm reálným, a to změnou teploty a vlhkosti vzduchu. V práci je uveden návrh jednotlivých klimatických jednotek, návrh uspořádání těchto jednotek a následné konstrukční řešení celého zařízení s důrazem na jednoduchou konstrukci, nízké náklady výroby, smontovatelnost a malé rozměry celé konstrukce.
Konstrukce brzdného mechanismu
Laštůvka, Martin ; Galas, Radovan (oponent) ; Frýza, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukcí brzdného a aretačního mechanismu pro vysokotlaký viskozimetr, který je umístěný v laboratořích Ústavu konstruování FSI VUT v Brně. Brzdný mechanismus je schopen brzdit moment o velikosti 6,185 Nm a aretační mechanismus umožňuje zastavení hřídele v přesně definovaných úhlech natočení. Při návrhu zařízení je postupováno podle současného stavu poznání.
Návrh a výroba prototypu plastového dílce držáku PDA
Frýza, Josef ; Koutecký, Tomáš (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a výrobou prototypu držáku mobilního zařízení PDA ASUS A730 do osobního automobilu. Výroba plastových dílů je realizována pomocí vakuového odlévání. Rešeršní část popisuje konstrukci a problematiku použití jednotlivých dílů držáků. V konstrukční části je řešen návrh držáku, výběr optimální varianty a samotná výroba držáku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   začátekpředchozí35 - 44  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.