Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 371 záznamů.  začátekpředchozí341 - 350dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současné trendy ve zvyšování výkonu vznětových a zážehových motorů
Slovák, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je pouze rešeršního charakteru. V práci jsou popsány jednotlivé typy motorů, dále jsou zde rozebrány dva nejčastější typy přeplňování motorů - pomocí kompresoru a turbodmychadla. Spolu s nimi jsou přiblíženy méně známé metody přeplňování. V následující kapitole práce popisuje další možné způsoby zvyšování výkonu jako je chiptuning a podobně. Poslední část je věnována blízké budoucnosti a zabývá se například downsizingem a hybridními automobily.
Motory formule 1
Kaňa, Roman ; Ramík, Pavel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem konstrukce některých funkčních částí motoru Formule 1. V první části práce jsem se zaměřil na klikové hřídele, ojnice, písty, ventilové rozvody a jejich porovnání se sériovými motory. Dále práce pokračuje uvedením několika netradičních řešení u motorů Formule 1 a porovnáním parametrů známých pohonných jednotek.
Návrh brzdové soustavy železničního vozu Tagnpps 97m3 pro režim brzdy SS
Trubač, Pavel ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
V první části práce je popsána brzda nákladních železničních vozů, její princip a ovládání. Samostatné pasáže se věnují popisu brzdy zdržové, čily špalíkové a brzdy kotoučové. V souladu s cíly je zdůvodněno široké rozšíření brzdy zdržové a její použití v návrhu brzdy, jež je hlavním předmětem této práce. Dále jsou popsány požadavky, kladené na brzdovou výstroj nákladních železničních vozů, týkající se zejména vozů provozovaných v jízdním režimu SS. Druhá část obsahuje samotný návrh brzdy nákladního vozu řady Tagnpps pro jízdní režim SS. Schéma mechanické i pneumatické části, CAD model navržené brzdové soustavy a napěťovou analýzu provedenou metodou MKP vybrané komponenty – převodnice, provedené v nástavbovém modulu prostředí SolidWorks 2011. Pro srovnání výsledků analýzy zhotovené metodou MKP je obsažen také analytický výpočet zmíněné komponenty.
Alternativní a hybridní pohony automobilů
Trněný, Pavel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá alternativními palivy pro spalovací motory, hybridními pohony automobilů a v neposlední řadě také elektromobily. Vytváří přehled v současné době používaných alternativních technologií pohonů automobilu.
Pomocné pohony modernizovaných trolejbusů
Houšť, Pavel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Práce popisuje možnost uplatnění modernizace pomocných pohonů trolejbusů nahrazením stejnosměrných elektromotorů za asynchronní elektromotory. Sleduje historický vývoj pohonů od počátku až po současnost. Popisuje výhody a nevýhody. V závěru BP je naznačeno praktické využití nových pomocných pohonů v současných trolejbusech.
Návrh jednoválcového vznětového motoru
Němec, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Zabývá se konstrukcí celého spalovacího motoru, provedení klikové hřídele, pístu, ojnice, lehce nastiňuje centrální mazání, chlazení, vstřikovací čerpadlo, dopravní čerpadlo a zubového čerpadlo, filtrovaní paliva, vstřikování paliva, řešení uspořádání rozvodu. Čtyřdobý vznětový motor pracuje na 4 doby ,kde v první době dochází k sání ¨čistého¨ vzduchu a píst se pohybuje z dolní úvrati do horní a dochází ke kompresi ve válci díky nastavení předstihu, který je nastaven pomocí rozvodů dojde ke vstříknutí paliva do válce ještě před dosažením horní úvrati.Při prudkém pohybu pístu do horní úvrati dojde ke zvýšení tlaku a teploty na tolik ,že dojde ke vznícení paliva, tento tlak bývá okolo 26 atm což odpovídá 2,634Mpa a teplotě okolo 600 °C .Palivo prohořívá ideálně v kulových vlnoplochách.Palivo je vstříknuto pod vysokým tlakem z důvodu vzniku aerosolu.Expanzí paliva dochází ke zvetšení objemu a píst jde do dolní úvrati.A to je jeho jediná pracovní doba.Píst jde z dolní úvrati do horní a zároveň se otevírá výfukový ventil, kterým odchází horké spaliny a vše se znovu opakuje. Provedení jednotlivých dílu shlédnete v animaci. Modelování a simulace byly provedeny pomocí CAD systému. Vše je podložené výpočty.
Powertrains of BMW cars
Guláš, Tomáš ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Bachelor's thesis deals with the powertrains of the Munich carmaker BMW. It evaluates their historical development, focuses on the interesting innovative solutions in this domain, describes the current status and the success of BMW in the world market, points to a wide perspective and vision for the future car.
Podvozky závodních motocyklů
Kudr, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá motocyklovými podvozky jako celku i jejich jednotlivým komponentům se zaměřením na závodní odvětví. Je zde probrána problematika geometrie podvozku a její vlivy na jízdní vlastnosti. S geometrií podvozku a jízdním stylem jezdce úzce souvisí nastavení pružení a tlumení. Ruku v ruce s nastavením podvozku jde opotřebení pneumatik, které může být ukazatelem, jak dobře nebo špatně jsme podvozek nastavili.
Automobily osmdesátých a devadesátých let
Holuša, David ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje události, které vedly k rozvoji automobilového průmyslu v osmdesátých a devadesátých letech dvacátého století, dále se zaměřuje na situaci v průmyslu na jednotlivých kontinentech a na nejvlivnější automobilky, krátce popisuje největší vynálezy tehdejší doby a jejich principy a fungování z technického hlediska a zamýšlí se nad implementací v moderních vozech.
Rekonstrukce osobního automobilu
Kacálek, Jaroslav ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
V úvodu práce jsou stručně vystiženy základní informace o rekonstruovaném voze, důvody zakoupení a rekonstrukce tohoto vozu. V prvé kapitole jsou důvody rekonstrukce související se stavem vozidla popsány blíže. V následujících kapitolách jsou popsány jednotlivé postupy rekonstrukce, v poslední kapitole dokončování. Dosažené výsledky a porovnání s výchozím stavem je zhodnoceno v závěru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 371 záznamů.   začátekpředchozí341 - 350dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.