Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výpočtová analýza hybridního litino-kompozitového smykadla obráběcího centra TM 2000
Zbožínek, Martin ; Obdržálek, Vít (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem předložené práce bylo provedení výpočtové analýzy hybridní (litino-kompozitové) konstrukce smykadla a srovnání výsledků se současnou celokovovou verzí. Byla provedena statická a modální analýza a analýza odezvy na vynucené harmonické buzení. Výpočet byl řešen pro tři různá vyložení smykadla. Byly určeny statické tuhosti, vlastní frekvence a dynamické poddajnosti smykadla. Získané výsledky byly ověřeny pomocí experimentu na zmenšeném modelu smykadla. Při řešení úlohy bylo využito moderního softwarového vybavení, jmenovitě systémů MSC Patran, MD Nastran, Matlab a ProENGINEER.
NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará
Řehořová, Martina ; Vrbka, Jan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Návrh zastavění a využití potenciálu nárožní proluky v blízké návaznosti na historické centrum města Brna.
Městské lázně
Vrbka, Jan ; Kyselka, Mojmír (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Mohou městské lázně, postavené za hotelem Voroněž, obstát v konkurenci s ostatním koupališti? Skutečným klíčem k trvalé udržitelnosti je specifická atmosféra. Lázně se zvedají od země, aby nabídly výhledy do okolí a na město. Dalším bodem strategie je přítomnost přidružených funkcí - narazíte na celou řadu aktivit, které byste při návštěvě lázní nečekali. Co ale především: aktivitám se můžete věnovat buď v intimním nebo společenském prostředí. Například čaj si můžete dát buďto v baru v šestém podlaží s výhledem na Červený kopec, nebo v malé nenápadné zatemněné čajovně, skryté uprostřed dispozice a provoněné vonným olejem. Rámec pro tyto zážitky tvoří struktura železobetonových krabic, umístěných různě nad sebou v prostoru.
Pevnostní návrh a deformační analýza nosné prutové konstrukce.
Ryšánek, Michal ; Nedělka, Pavel (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je pevnostní návrh a deformačně-napěťová analýza prutové soustavy. Tato prutová soustava je zjednodušený výpočtový model rovinné příhradové konstrukce. Jedním z cílů práce je vyčíslit normálové síly, vzniklé ve všech prutech soustavy, v závislosti na poloze břemene. Dále pak návrh profilu prutů s ohledem na bezpečnost vůči mezním stavům. Vliv gravitačního pole Země ve výpočtu není uvažován.
Návrh metodiky výpočtu životnosti valivého ložiska
Vaculka, Miroslav ; Vlk, Miloš (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá únavovou analýzou valivého ložiska. Únavová analýza spočívá v určení životnosti valivého ložiska s využitím deformačně napěťové analýzy pomocí metody konečných prvků a následném numerickém výpočtu v programu fe-safe s využitím multiaxiálního únavového kritéria Brown-Miller. Životnost ložiska je dána počtem cyklů do poruchy v podobě vzniku pittingu, který je důsledkem kontaktní únavy. Dle výpočtů bylo zjištěno, že Brown-Millerovo kritérium není vhodné pro vysokocyklovou kontaktní únavu. Byl proveden test jiných dostupných kritérií, z nichž nejlepší shodu s normou ISO 281 poskytlo kritérium Principal-strain.
Napjatostní, deformační a spolehlivostní analýza přední kompozitní nápravy lehokola
Ondrejka, Jan ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá vytvořením výpočtového modelu kompozitní nápravy lehokola – tříkolky firmy AZUB pro analýzu deformačně napěťových stavů. Diplomová práce se skládá ze čtyř částí. První část obsahuje seznámení s nabídkou celoodpružených tříkolek nejznámějších výrobců. Dále obsahuje pojednání o kompozitních materiálech, které tvoří hlavní prvek odpružení firmy AZUB a popis přední nápravy téže firmy. V druhé části je podrobně zpracován výpočtový model sloužící k analýze deformačně napěťových stavů pro tři zvolené zátěžné stavy. Je diskutován vliv některých parametrů materíálu a geometrie na chování nápravy s cílem vybrání vhodné varianty odpružení. Třetí část se zabývá výrobou prototypu přední nápravy a zkouškami, které slouží ke zjištění vstupních dat do numerického výpočtu a k verifikaci výsledků výpočtového modelu. Úpravy a změny vedoucí k výrobě druhého prototypu jsou obsahem poslední části. Na základě těchto zkušeností jsou pak formulována doporučení pro budoucí vývoj výpočtového modelu odpružené nápravy i samotného odpružení přední nápravy lehokola.
Vyhlídková věž v oblasti jihovýchodní Moravy
Vrbka, Jan ; Straka, Bohumil (oponent) ; Šmak, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce je studií návrhu vyhlídkové věže z lepeného nebo rostlého dřeva a oceli. Jsou předloženy varianty kotvené a nekotvené věže, z nichž jedna je vypracována podrobněji včetně detailů. Součástí odevzdání je stručné shrnutí problematiky zatížení vyhlídkových věží (především větru) a jejich posuzování z hlediska prvního mezního stavu, deformace a komfortu (zrychlení). Výška finální konstrukce je 60m. Věž je tvořena prostorovou nekotvenou příhradovou strukturou z ocelových profilů různé jakosti a z profilů z lepeného dřeva, spojených především kolíkovými spoji s vloženými styčníkovými plechy. Do hlavní konstrukce je zavěšeno lehké ocelové schodiště.
Pevnostní návrh příhradové prutové konstrukce
Rašovská, Hana ; Horníková, Jana (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá pevnostní, napjatostní a deformační analýzou rovinné příhradové konstrukce. Cílem práce je výpočet velikosti osových sil pro dvě uložení soustavy s následným návrhem geometrie průřezu. Uvažována je rovněž různá poloha břemene. Dále je posouzen vliv gravitačního pole Země a stanovena velikost posuvů v charakteristických místech konstrukce.
Napjatostní a pevnostní analýza rámu jízdního kola a stanovení poddajnosti ve vybraných místech konstrukce.
Prášil, Jiří ; Horníková, Jana (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo provést napěťově deformační analýzu konstrukce rámu jízdního kola za přístupů prosté pružnosti. Musel jsem nejdříve toto úlohu převést z prostorové úlohy na rovinnou a dále zjednodušit tak, aby splňovala prutové předpoklady. V této práci jsem se hlavně zaměřil na statickou bezpečnost konstrukce. Bezpečnost jsem vypočítal pro dva zatěžovací módy. První, když cyklista jede bez šlapání a druhý, když cyklista jede do kopce ve stoje. Při výpočtech jsem použil matematických softwarů jako je Mathcad 14 či Maple 12 ale také modelovacích softwarů především Autocad, pro určení přesných vzdáleností. Matematickou analýzu jsem zkontroloval s výsledky z programu ANSYS.
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza výztužného rámu automobilu
Dobeš, Martin ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá deformačně-napjatostní a spolehlivostní analýzou výztužných bezpečnostních rámů v závodních automobilech tzv. bezpečnostních klecí. Bezpečnostní rám spadá do oblasti pasivní bezpečnosti. Prvky pasivní bezpečnosti jsou ty prvky, které se aktivují až v okamžiku havárie automobilu. Bezpečnostní rám v automobilu má za úkol především vyztužit samotnou karoserii a zajistit tak dostatečnou tuhost skeletu automobilu. Diplomová práce je v první části zaměřena na určování deformačně-napjatostních stavů, které vznikají při statických zkouškách ochranných rámů. Jejich posouzení je dáno homologací Mezinárodní automobilové federace FIA, dle níž se zkoušky ochranných rámů provádějí. Úloha je řešena výpočtovým modelováním s využitím metody konečných prvků. První část práce slouží pro posouzení tuhosti a bezpečnosti ochranného rámu při zatížení, které odpovídá statickým homologačním zkouškám. Druhá část diplomové práce se zabývá posouzením vlivu rychlosti zatěžování na napjatost a deformaci rámu pomocí výpočtového modelování s využitím výpočtového programu LS-DYNA.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VRBKA, Jaromír
2 Vrbka, J.
4 Vrbka, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.