Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Francouzské přejímky v jazyce současných českých médiích - lexikologická a sémantická analýza
Veselá, Veronika ; Listíková, Renáta (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou slov přejatých z francouzštiny v dnešních českých mediích a dělí se na část teoretickou a praktickou. První část, věnovaná teoretickému nastínění problematiky, jednak popisuje historii vývoje českého jazyka s ohledem na přejímání cizích lexémů, a to se zvláštním zřetelem k přejímání z jazyka francouzského, jednak definuje základních pojmy a poskytuje lingvistický základ pro následný výzkum. Praktická část nejprve představuje podrobné výsledky výzkumu, jímž byl lexikálně-sémantický rozbor přejímek excerpovaných ze tří letošních čísel českého gastronomického časopisu Gurmet. Co se týče metodologie, při zpracovávání této práce bylo použito rozličných lexikologických a sémantických publikací či webových nástrojů. Při analýze bylo mimo jiné zjištěno, že většina přejímek pochází z 19. století. V textovém materiálu bylo také nalezeno 17 přejatých lexikálních jednotek s výrazným rysem cizosti a ty byly později lexikograficky zpracovány do slovníku neologizmů. Dále z rešerše a následné analýzy všech 207 excerpovaných lemmat vyplývá, že jen malé množství zkoumaných galicismů se sémanticky adaptovalo do systému českého jazyka, a naopak všechny lexémy se adaptovaly stránce fonetické. Poslední sekce praktické části se věnuje didaktickému potenciálu učiva o přejímkách...
Social Media and teaching and learning French as foreign language
Hunalová, Nikola ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
Diplomová práce s názvem Sociální média a výuka francouzštiny jako cizího jazyka se zaměřuje na hledání jevů, které propojují výuku francouzského jazyka a sociální média. V teoretické části se práce opírá o definice didaktiky cizích jazyků a výuku francouzštiny jako cizího jazyka. Detailněji popisuje aktuální přístupy k výuce francouzštiny a kompetence definované ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky a Rámcovém vzdělávacím plánu. Poté práce popisuje sociální média, uvádí konkrétní příklady jednotlivých sociálních sítí a statistiky jejich užívání. Následující kapitola je věnována komunikaci, která propojuje obě doposud oddělené oblasti. V závěru je představen potenciál a rizika sociálních médií pro výuku francouzštiny. Praktická část se zaměřuje na analýzu vybraných učebnic francouzského jazyka a shrnuje výskyt online komunikace či sociálních médií v učebních textech. Dále nabízí výčet profilů se vzdělávacím obsahem, které se na sociálních sítích vyskytují. Ten je doplněn i o profily, které nejsou primárně vzdělávací, ale nabízí obsah využitelný pro výuku francouzštiny. Poslední kapitola praktické části práce je věnována konkrétním aktivitám, které se inspirují funkcemi sociální sítě Instagram, ale dají se využít v běžné školní třídě. KLÍČOVÁ SLOVA didaktika cizích jazyků, výuka...
Multimédia ve výuce francouzského jazyka
Haagerová, Eva ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na multimediální podporu výuky francouzštiny a pojmy, které jsou s touto problematikou spojeny, například médium, multimédium a moderní technologie. Dále se specializuje na multimediální výuku cizích jazyků a multimediální výuku za přispění ICT (Informačních a komunikačních technologií), videa, animací a zvuku. Teoretická část je zakončena návaznými pojmy, které souvisí s multimediální výukou. Jedná se o interaktivitu, interaktivní prostředky a také o mediální gramotnost, která je jedním z pilířů digitální gramotnosti. Praktická část se věnuje učebnicím francouzštiny. Zkoumá jejich univerzálnost, míru zapojení multimediálních zadání a jejich časovou náročnost. V poslední řadě navrhujeme alternace multimediální opory v analyzovaných učebnicích. Dospěli jsme k závěru, že zkoumané učebnice byly z pohledu využití multimediální opory nedostatečné, je tedy na pedagogovi, aby sám vymyslel cvičení za přispění multimediální opory.
Kulturní inteligence a její pojetí v rámci výuky cizích jazyků
Erbeková, Dominika ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Suková Vychopňová, Kateřina (oponent)
Cílem práce Kulturní inteligence a její pojetí ve výuce cizích jazyků je představit teoretický koncept kulturní inteligence, který popsali Earley a Ang v roce 2003 a zasadit jej do kontextu výuky cizích jazyků. Práce předkládá přehled výzkumů týkajících se kulturní inteligence a výuky cizích jazyků uskutečněné v posledních třech letech, které jde získat v rámci elektronických zdrojů Knihovny Akademie věd ČR a Univerzity Karlovy. Téma je zpracované ve třech kapitolách - teoretická východiska, koncept kulturní inteligence a pojetí kulturní inteligence v rámci výuky cizích jazyků. Práce slouží především jako úvod do problematiky a inspirace k dalšímu bádání v oblasti kulturní inteligence a výuky cizích jazyků.
Use of Audiovisual Teaching Aids in the Teaching of French Language
Bielková, Soňa ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
Bakalářská práce pojednává o využití audiovizuálních pomůcek ve výuce francouzského jazyka. Cílem práce je poukázat na dostupnost a různorodost audiovizuálních dokumentů, které jsou přístupné zejména na Internetu. Práce se nejdřív zabývá definicí a charakteristikou některých pojmů z oblasti audiovizuálního vzdělávání a využitím audiovizuálních pomůcek pro aktivity spojené s poslechem s porozuměním. V závěru práce jsou popsané některé nekonvenční formy audiovizuálního vzdělávání a internetové zdroje, které se zapojení audiovizuálních materiálů do výuky francouzského jazyka věnují. Tyto zdroje mohou také sloužit jako inspirace pro vyučující francouzského jazyka. KLÍČOVÁ SLOVA výuka cizího jazyka, audiovizuální dokument, francouzský jazyk, poslech s porozuměním

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Suková, Karolína
1 Suková, Kristýna
1 Šuková, Klára
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.