Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Realizace řízení exponátu lineárního inverzního kyvadla
Vávra, Patrik ; Sova, Václav (oponent) ; Brablc, Martin (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je vytvoření robustního řízení lineárního inverzního kyvadla. Po identifikaci systému je popsána tvorba regulátorů, z nichž je nejvhodnější vybrán pro konečné řízení kyvadla. Dalším bodem práce je vyvinutí swing up kontroléru starající se o uvedení kyvadla do nestabilní polohy a swing down kontroléru, jehož úkolem je co nejrychlejší stabilizace v stabilní pozici kyvadla. Následující části se věnují návrhu struktury řízení, bezpečnostním opatřením a zhodnocení provedeného testování.
Rozšíření laboratorního výukového kitu PIC Edu Kit o sadu bezdrátových senzorů
Hanuš, Tomáš ; Najman, Jan (oponent) ; Sova, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a realizací rozšíření laboratorního výukového modelu PIC Edu Kit. A to o sadu bezdrátových senzorů. Tyto senzory mají za úkol měřit teplotu a přetvoření. Měření teploty bylo realizováno za pomoci teplotního odporového čidla Pt100 a přetvoření za pomoci odporového tenzometru. Tyto bezdrátové moduly komunikují po protokolu Wi-Fi. Je zde uveden popis konfigurace bezdrátových modulů. Dále je zde uveden návrh měřících obvodů pro měření teploty a přetvoření a je zde zdokumentována jejich realizace, uveden software pro přijímání dat na pc a program pro mikrokontrolér.
Návrh řídicího algoritmu pro elektromechanický aktuátor s výrazným suchým třením
Veselý, Antonín ; Sova, Václav (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá identifikací aktuátorů s výrazným suchým třením, případně vratnou pružinou. Identifikované modely tření a pružiny jsou následně optimalizovány pomocí Parameter Estimation toolboxu. Protože tření a vratná pružina nejsou příznivé pro kvalitu regulace, jsou získané modely použity jako kompenzační členy v obvodu regulátoru. Práce se také zabývá vlivem parametrů kompenzačních členů na kvalitu regulace.
SW development and testing for engine monitoring module
Sumtsov, Artem ; Sova, Václav (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
The thesis describes Model Based Design process and its application for the design and testing of algorithms. This approach was employed in the development of the Engine Monitoring Module in collaboration with the UNIS, a.s. company. The continuous monitoring of equipment is a current trend in the development of the aerospace industry. The outputs of these algorithms can be used for planning maintenance with respect to operative modes and conditions. Monitoring algorithms are implemented in the Matlab/Simulink environment and are tested on the dSpace platform.
SW development and HIL testing for engine monitoring module
Sumtsov, Artem ; Sova, Václav (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
The thesis describes Model Based Design process and it’s application for design and testing of algorithms. The description of this approach is done on example of practical application for development of the Engine Monitoring Module in collaboration with Unis company. The development of the aerospace industry nowadays is focused on continuous monitoring of equipment. The outputs of these algorithms can be used for planning the maintenance with respect to operative modes and conditions. Monitoring algorithms are implemented in Matlab/Simulink environment and are tested on dSpace platform.
Bezsensorové řízení BLDC motoru
Hrbáč, Zbyněk ; Grepl, Robert (oponent) ; Sova, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku bezsenzorového řízení BLDC motoru pomocí Rozšířeného Kálmánova filtru. V první části je popsán proces implementace EKF pro odhad rychlosti a elektrického natočení rotoru. K určení odhadovaných stavů používá EKF nelineární model BLDC motoru a měření některých veličin zahrnujících šum. Druhá část práce se zabývá návrhem metodiky měření a odhadem kvality bezsenzorového řízení BLDC motoru. Nejlepších výsledků bylo dosaženo analýzou zvlnění celkového proudu vstupujícího do výkonové elektroniky motoru. V závěru práce bylo ohodnoceno několik algoritmů pro bezsenzorové řízení BLDC motoru.
Využití FPGA pro řízení a modelování BLDC motoru
Sova, Václav ; Toman, Jiří (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Práce se zabývá řešením úkolů v oblasti řízení BLDC motorů s využitím programovatelných hradlových polí (FPGA). S využitím modulárního HW dSPACE s FPGA kartou jsou řešeny problémy jako senzorové i bezsenzorové řízení BLDC motoru, real-time simulace tohoto motoru a řízení v tzv. degradovaném módu. Design FPGA je tvořen pomocí nástroje System Generator for DSP od firmy Xilinx. Vedlejším cílem práce je ukázat, že s rozvojem vysokoúrovňových nástrojů pro design FPGA je implementace algoritmů pro FPGA poměrně rychlá a efektivní a nevyžaduje dlouholeté zkušenosti a znalosti s programovatelnými hradlovými poly. Implementací algoritmů na FPGA místo procesorů získáme mnoho výhod, především v rychlosti zpracování a nízké latenci.
Řízení otvírání okna osobního automobilu
Kebis, Tobiáš ; Štetina, Jakub (oponent) ; Sova, Václav (vedoucí práce)
Táto práca sa zaoberá návrhom elektroniky a riadiaceho programu pre otváranie okna v aute. Na realizáciu sa použil reálny model dverí auta, na ktorý sa implementovala riadiaca a výkonná elektronika. Na napájanie bol použitý priemyselný zdroj na 12V. Pre riadenie motora sa použil H-mostík z práce Petra Horáka. Hlavný problém riešený v tejto prácii je návrh riadiacej elektroniky, založenej na mikrokontroléri dsPIC33fj128mc804 a jej následné programovanie v prostredí simulink. Program musel spĺnať dané požiadavky na jeho funkciu, a po odtestovaní a vyladení programu sa celý model skompletoval a pripravil na používanie pre prezentačné alebo výukové účely.
Design of Power HIL unit for Li-pol cell simulation
Pribulla, Daniel ; Sova, Václav (oponent) ; Chalupa, Jan (vedoucí práce)
This thesis deals with design and construction of a Li-po cell Power-HIL simulator intended for testing of a small wireless module's powering. The simulator is based on a battery model which includes the influence of temperature and battery degradation on battery parameters. To estimate model parameters a series of tests on real Li-po cell with capacity 250mAh were performed. Charging and discharging tests were performed by different temperatures of the battery. In purpose of this test a simple thermal chamber was constructed. Design of the power electronics of the device was tested in the Simscape library of the Matlab Simulink. The result is a working prototype of the simulator tested for charging and discharging of batteries with capacity in range 100-1500 mAh. The simulator can be controlled with graphical user interface capable of setting the battery parameters and real time observation of the model variables.
Optimalizace rozměrů čtyřčlenného mechanismu pro dosažení požadované trajektorie
Korytár, Lukáš ; Sova, Václav (oponent) ; Grepl, Robert (vedoucí práce)
Práce se zabývá optimalizací délek ramen čtyřčlenného mechanismu typu RRRR pomocí maticové kinematiky. Srovnává a popisuje metody k tomu dostupné v prostředí MATLAB. Dále je navržen optimalizační algoritmus, využívající funkci fminsearch, pro niž realizuje prvotní odhad algoritmus Monte-Carlo. Pro navržený algoritmus jsou definovány základní požadavky na trajektorii, kterou je možno přesně kopírovat.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.