Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Giovanni Manzuoli a jeho vokální profil z 60. let 18. století
Havlíčková, Magda ; Niubo, Marc (vedoucí práce) ; Gabrielová, Jarmila (oponent)
Tématem bakalářské práce je osobnost pěveckého kastráta Giovanniho Manzuoliho (1720-1782). Práce shrnuje dosavadní znalosti a na základě známých operních vystoupení rekonstruuje jeho pěveckou kariéru. Podrobněji se věnuje poslední dekádě Manzuoliho umělecké dráhy, která nabízí nejbohatší pramennou základnu pro interpretaci jeho pěvecké osobnosti. Pozornost je věnována dochovaným komentářům o Manzuoliho pěveckých výkonech a záznamům o výši jeho honorářů. Stěžejní součástí bakalářské práce je analýza repertoáru, který byl pro Manzuoliho zkomponován "na míru". Vybrané árie z 60. let 18. století jsou analyzovány zejména z perspektivy dobové pěvecké techniky a interpretace. Výsledkem této analýzy je nástin Manzuoliho vokálního profilu. Klíčová slova Giovanni Manzuoli, opera seria, kastrát, 18. století, vokální profil, analýza árií
Jan František Novák (?-1771) a jeho mešní tvorba
Polášek, Vojtěch ; Niubo, Marc (vedoucí práce) ; Kapsa, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dochovanou mešní tvorbou Jana Františka Nováka (+1771), kapelníka v katedrále sv. Víta v Praze v letech 1737-1758. Tyto mše a jejich opisy jsou podrobeny kritice a následně souhrnně i případově analyzovány. V souvislosti se zdejším Novákovým působením se v práci pojednávají také některé aspekty hudebního provozu a sbírky hudebnin metropolitní kapituly.
F. X. Brixi's Oratorium pro die sacro parasceves
Labudová, Jana ; Niubo, Marc (vedoucí práce) ; Slavický, Tomáš (oponent)
Diplomová práca sa zaoberá hudobno-štýlovou analýzou oratória F. X. Brixiho Judas Iscariothes, ktorého opis sa dochoval v kláštore Osek pod názvom Oratorium pro die sacro parasceves. Prvá časť práce popisuje hudobné dejiny a dochované pramene a inventáre kláštora Osek. Ďalšia časť sa zaoberá oratóriom v Oseku, pričom hlavným bodom tejto kapitoly je súpis oratórnych produkcií predvedených v Oseku v priebehu 18. a začiatkom 19. storočia. Kľúčovou časťou práce je hudobno-štýlová analýza oratória Judas Iscariothes, ktorej predchádza popis spartovaného prameňa a dochovaných libriet. Príloha práce obsahuje edičný návrh tohto diela.
Klavírní koncerty J. K. Vaňhala - studie srovnávací
Pospíšilová, Martina ; Niubo, Marc (vedoucí práce) ; Gabrielová, Jarmila (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice koncertu pro klávesové nástroje v druhé polovině 18. století. Hlavním těžištěm práce je Jan Křtitel Vaňhal a výběr z jeho koncertů pro klávesové nástroje, jejichž analýza by měla ozřejmit postavení v dobové produkci. Srovnávací kontext tvoří díla čtyř autorů - G. Ch. Wagenseila, J. G. Langa, J. S. Schrötera a L. Koželuha. Součástí práce je úvod do metodologických problémů daného druhu a teoretické reflexe dobového názoru na problematiku koncertu.
Operní árie Giuseppe Sartiho v pražských fondech
Kalinová, Nikola ; Niubo, Marc (vedoucí práce) ; Šedivá, Eliška (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na výskyt operních árií italského hudebního skladatele Giuseppe Sartiho v Praze. Výchozí bod práce tvoří průzkum archivních fondů hlavních pražských institucí a následné vytvoření soupisu všech dostupných pramenů. Na základě toho jsou vybrány tři nejčetněji zastoupené árie, jež jsou dále podrobeny hudebnímu a textovému rozboru. Díky těmto analýzám se lze blíže seznámit se Sartiho způsobem hudební kompozice, v obecné rovině pak získat doklady o podobě italské opery období klasicismu. Kromě toho však analýzy poskytují také možnost lepšího poznání hudební praxe a hudebního vkusu v Čechách v závěru 18. století. Součástí práce jsou také spartace vybraných árií. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Role Ezia ve stejnojmenné opeře Ch. W. Glucka (1750)
Vaněk, Jan ; Niubo, Marc (vedoucí práce) ; Gabrielová, Jarmila (oponent)
(česky): Práce se věnuje hudebně-dramatické analýze opery Ezio skladatele Ch. W. Glucka, se zaměřením na hlavní postavu Ezia. Práce shrnuje dosavadní znalosti o opeře, premiérované v roce 1750 v pražském divadle V Kotcích a zasazuje dílo do dobového kontextu opery seria. Analýze je dále podroben námět a libreto opery, stejně jako všechny árie hlavního hrdiny. Práce obsahuje i kapitolu, porovnávající dvě verze opery, a sice "pražskou" z roku 1750 a "vídeňskou" z roku 1763. Autor ukazuje význam postavy v koncepci dramaturgie celé opery a dopad skladatelova zhudebnění na povahu role.
J. K. Vaňhal: Klavírní koncert A dur
Pospíšilová, Martina ; Niubo, Marc (vedoucí práce) ; Gabrielová, Jarmila (oponent)
Tato bakalá ská práce se v nuje klavírnímu koncertu A dur Jana K titele Va hala. Nejprve stru n shrnuji ivot a dílo tohoto skladatele, dále poukazuji na vývoj koncertu a stavbu klavírního koncertu v období klasicismu. V dal í kapitole je umíst n popis pramene ke koncertu A dur a soupis ostatních Va halových koncert , jejich prameny jsou ulo eny v eském muzeu hudby. Hlavní náplní práce je analýza koncertu A dur a jeho zasazení do kontextu vývoje koncertu. V záv ru práce za azuji spartaci tohoto koncertu.
Mešní tvorba Antonia Caldary v Praze
Veverka, Karel ; Niubo, Marc (vedoucí práce) ; Jakubcová, Alena (oponent)
Každá ze tří částí práce pojednává o rozdílném aspektu výzkumu mešní tvorby Antonia Caldary v Praze. První kapitola mapuje dosavadní stav bádání a pramennou základnu k této problematice na území Čech. Kapitola dvě se zaměřila na detailní popis a následné kolace sedmi Caldarových mší, zcela výjimečně získaných z hudební sbírky Rytířského řádu Křižovníků s červenou hvězdou, s dalšími konkordantními prameny. Ukázky vodoznaků a rukopisů jsou přiloženy v příloze. Za doplněk pramenného výzkumu slouží dílčí analýza vybraných mší provedená v kapitole tři. Hlavní pozornost je věnována makrostrukturálnímu členění mešních kompozic ve vztahu k liturgii.
Duchovní hudba Domenica Sarriho v Čechách
Čermáková, Eva ; Niubo, Marc (vedoucí práce) ; Kapsa, Václav (oponent)
Tato diplomová práce je příspěvkem ke zkoumání hudebních pramenů italské a české provenience zaznamenávajících duchovní hudbu nepolských autorů první třetiny 18. století. První kapitoly práce jsou zaměřeny na utřídění informací o hudebních rukopisech se skladbami neapolského skladatele Domenica Sarriho (1678-1744), jehož tvorba se v mnohých případech dochovala zcela unikátně v českých hudebních sbírkách. Ačkoli se prokazatelně jednalo o významného zástupce tehdejší neapolské hudební scény, jeho osobnost a dílo nebyly dosud uspokojivě reflektováni. Součástí práce je proto také spartace Sarriho žalmové skladby Dixit Dominus F dur. Toto dílo je v poslední části práce komparativně analyzováno s výběrem několika dalších skladeb Sarriho a jeho současníků s cílem stanovit alespoň některé obecné a individuální znaky Sarriho hudebního myšlení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.