Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tělesná výchova a sport odsouzených žen ve Věznici Světlá nad Sázavou
Krajíčková, Vladimíra ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Lejčarová, Alena (oponent)
Název diplomové práce: Podmínky pro tělesnou výchovu a sport odsouzených žen ve věznici Světlá nad Sázavou Cíle práce: Cílem práce bylo popsat, zdokumentovat a zhodnotit podmínky pro sportovní programy v ženské Věznici Světlá nad Sázavou. Dále pak zjistit celkovou účast odsouzených žen v nabízených sportovních programech věznice a jejich motorickou úroveň. Na závěr pak porovnat jejich výsledky s normální populací žen. Metoda práce: ZJištění podmínek pro tělesnou výchovu a sport bylo provedeno dotazníkovou formou mezi jednadevadesáti odsouzenými. Motorická úroveň odsouzených byla testována dle standardizovaného UNIFIITESTU u osmdesáti žen, které JSem rozdělila do čtyř skupin po dvaceti a srovnala výsledky s normální populací žen. Výsledky práce: Výsledky motorických testů ukázaly, že všechny testované skupiny odsouzených ženy dosahují v průměru nižších výsledků než civilní obyvatelé. Celkově ve věznici sportují dvě třetiny odsouzených. Nejoblíbenější sportovním programem jsou sportovní aktivity. Podmínky pro sport ve věznici jsou hodnoceny jako dostačující. Klíčová slova- sport, ženy, věznice, program zacházení, zdatnost odsouzených, podmínky ve věznici
Rozvoj pohybových dovedností v boccie a v kuželkách u žáků s dětskou mozkovou obrnou
Kůsová, Jarmila ; Čichoň, Rostislav (oponent) ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce)
2 ABSTRAKT Název: Rozvoj pohybových dovedností v boccie a v kuželkách u žáků s dětskou mozkovou obrnou. Cíl práce: Cílem práce bylo zjistit úroveň pohybových dovedností v boccie a v kuželkách u žáků s dětskou mozkovou obrnou a možnosti jejich rozvoje po 20hodinové intervenci pohybovým programem aplikovaným v rámci povinné tělesné výchovy na škole pro žáky s tělesným postižením. Metoda: Pro splnění cíle jsme použili testování pohybových dovedností v boccie a v kuželkách a provedli vyhodnocení získaných dat pomocí kvalitativních a kvantitativních metod. Ke stanovení věcné významnosti rozdílů výkonů mezi experimentální (6 žáků) a kontrolní skupinou (6 žáků) jsme využili Cohenova koeficientu d. Výzkum jsme zpracovali formou kvaziexperimentu. Výsledky: V první etapě testování jsme u experimentální a kontrolní skupiny zjistili nedostatky v provedení pohybových dovedností a boccie a v kuželkách. Po aplikaci pohybového programu u experimentální skupiny došlo oproti skupině kontrolní k rozvoji pohybových dovedností v boccie a v kuželkách, ovšem významné rozdíly jsme zaznamenali pouze v některých dovednostech. U kontrolní skupiny jsme po druhé etapě testování významné rozdíly nezjistili. Mezi experimentální a kontrolní skupinou jsme po druhé etapě testování ve všech dovednostech objevily rozdíly velké, z čehož jsme...
Využití canisterapie v komprehenzivní rehabilitaci
Ondroušková, Tereza ; Lejčarová, Alena (oponent) ; Čichoň, Rostislav (vedoucí práce)
Název práce: Využití canisterapie v komprehenzivní rehabilitaci Cíl práce: Cílem práce je zjistit, jaké je povědomí klientů RHB na Pleši o canisterapii. Prozkoumat vliv psa na psychosociální oblast klientů. Metody práce: Mezi použité metody při zpracování teoretických východisek patří rešeršní a vyhledávací práce, při kterých byly použitým zdrojem informací odborné publikace, internetové zdroje, články z odborných časopisů, sborníky z konferencí. Pro výzkumnou část diplomové práce byla použita metoda dotazování pomocí řízeného rozhovoru, výsledky byly analyzovány pomocí procentuální analýzy a graficky znázorněny. Klíčová slova: Canisterapie, canisterapeutický pes, canisterapeutický tým, komprehenzivní rehabilitace.
Pohybové aktivity jedinců s tělesným event. kombinovaným postižením
Šostý, Martin ; Potměšil, Jaroslav (oponent) ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce)
Název práce: Pohybové aktivity jedinců s tělesným event. kombinovaným postižením. Cíle práce: Zjistit vztah jedinců s tělesným event. kombinovaným postižením k pohybovým aktivitám. Metoda: Pro dosažení cíle byl použit nestandardizovaný dotazník obsahující 11 strukturovaných i nestrukturovaných položek, které zjišťovaly vztah 60 jedinců s tělesným, event. kombinovaným postižením (klienti tří zařízení poskytujících sociální služby, ve věku 15 až 26 let) ke sportu a pohybovým aktivitám. Výsledky: Potvrdil se velký zájem osob s postižením o pohybové aktivity a sport, 3/4 respondentů aktivně sportují během volného času a z nich 63 % by sportovalo častěji. 42 % respondentů sportuje na výkonnostní úrovni, jen 32 % na rekreačně- zájmové úrovni. Pouze 30 % respondentů trávících víkendy mimo zařízení poskytující sociální služby sportuje během víkendu pravidelně. Více jak 80 % respondentů je spokojeno s materiálními a prostorovými podmínkami v zařízeních poskytující sociální služby. Klíčová slova: pohybová aktivita, sport, handicap, somatopedie, psychopedie, mentální postižení, tělesné postižení, motivace ke sportu
Srovnání motorické výkonnosti žáků základních škol a základních škol praktických
Vondráček, Lukáš ; Čichoň, Rostislav (oponent) ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce)
Název práce: Srovnání motorické výkonnosti žáků základních škol a základních škol praktických Cíle práce: Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit úroveň základní motorické výkonnosti žáků Základních škol praktických ve vybraných testech kondičních schopností a získané hodnoty porovnat s žáky běžných základních škol. Metoda: Ke stanovení úrovně motorických schopností žáků základních škol praktických a žáků běžných ZŠ ve věku od 13 do 15 let byla požita testová baterie UNIFITTEST (6-60) (Měkota, et al., 2002). Ta obsahovala následující testy: "Skok daleký z místa", "Leh - sed opakovaně", "Běh po dobu 12 min", "Člunkový běh 4 x 1Ometrů". Výsledky: Z hlediska průměrů výkonů v jednotlivých testech byla prokázána nižší motorická výkonnost u žáků základních škol praktických. Z hlediska hodnot Cohenova indexu d (hodnota větší než 0,5) však byla nižší motorická výkonnost prokázána pouze u děvčat základních škol praktických oproti děvčatům ze základních škol, a to ve všech testech. U chlapců byla prokázána pouze v testu "Běh po dobu 12 minut". Předpokládané větší mezipohlavní rozdíly ve výsledcích motorických testů u žáků základních škol nebyly prokázány. Klíčová slova: lehká mentální retardace, základní škola praktická, motorická výkonnost, UNIFITTEST (6-60), kondiční schopnosti 2

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.