Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 180 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv složení ochranné atmosféry na přenos kovu při MIG/MAG svařování oceli
Dohnal, Ivo ; Janík, Martin (oponent) ; Daněk, Ladislav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit jaký vliv má ochranný plyn na kvalitu svaru a přenos kovu do svarové lázně při MIG/MAG svařování. Také je zde popsáno jaké druhy sil mohou působit při této metodě svařování. Dále jsou zde uvedeny různé druhy přenosů kovu z elektrody do svarové lázně. U všech těchto problematik jsou uvedeny schematicky obrázky, které jasně vystihují danou problematiku.
Welding of bike frames
Kotrík, Marcel ; Daněk, Ladislav (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
In my bachelor thesis I elaborated an overview of suitable materials for the manufacturing of bicycle frames. Most preferred materials for mass production of bicycle frames are cured aluminum alloys. The best method for joining aluminum tubular frame construction is fusion welding at robot lines in a protective atmosphere of inert gas. We measured the hardness of the welded metal, heat affected zone and base material at the weld of the bicycle frame. Values are very similar in all areas, so the whole frame structure was cured. We welded a test weld, using TIG method. Hardness of the test weld is about 24.5 % lower, than hardness of the weld from manufacturer. Hardness of the heat affected zone is even lower. The curing of the whole frame construction is therefore very important. There is a concentration cavity in the cut of the weld from manufacturer and the root of the weld is not welded all over. The same defects are in the cuts of our test welds, there is also porosity in one of the test welds. But the test weld is satisfying, despite the defects.
Vliv velikosti vneseného tepla na vybrané vlastnosti svaru jemnozrnné oceli.
Urban, Vratislav ; Kubíček, Jaroslav (oponent) ; Daněk, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá charakteristikou jemnozrnných ocelí, volbou technologii svařování jemnozrnných ocelí a vlivem vneseného tepla na vybrané vlastnosti svaru. Byla studována mikroskopická struktura sváru a jeho pevnost v závislosti na vneseném teplu. Na základě získaných poznatků byly stanoveny optimální parametry pro svařování jemnozrnných ocelí.
Technologie výroby dveří kolejových vozidel pomocí nových lepících systémů
Tesař, Petr ; Kubíček, Jaroslav (oponent) ; Daněk, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá lepícím procesem, který je dominantní technologií při výrobě dveřních křídel kolejových vozidel. Po nezbytném prostudování základní podstaty lepených spojů jsou dále představeny konstrukční možnosti tohoto výrobku. Stěžejní části práce je prezentace dosažených výsledků zkoušek jednotlivých vybraných typů lepidel. Na základě těchto výsledků je vybrán nejvhodnější typ a dodavatel průmyslového lepidla.
Certifikace firmy dle ČSN EN 15085 a ČSN EN ISO 3834
Kazdera, Tomáš ; Daněk, Ladislav (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci inženýrského studia je zaměřen na certifikaci firmy SW-MOTECH s.r.o. v oblasti svařování ocelových konstrukcí pro kolejová vozidla. Dle norem ČSN EN 15085 a ČSN EN ISO 3834. První část práce je zaměřena na teoretické seznámení s používanými svařovacími metodami. V druhé části jsou popsány destruktivní i nedestruktivní zkoušky u jednotlivých metod svařování, včetně jejich vyhodnocení. Na základě pracovních zkoušek pWPS je vystaven postup svařování WPS.
Konstrukce svařovacího přípravku
Štancl, Jiří ; Kubíček, Jaroslav (oponent) ; Daněk, Ladislav (vedoucí práce)
Hlavní náplní diplomové práce je návrh konstrukce svařovacího přípravku pro nástavbu autobusu. Svařování jednotlivých dílů sestavy probíhá na ručním pracovišti. Všechny díly svařence jsou vyráběny z konstrukční oceli ČSN 41 1373 s ferozinkovým povlakem. Jako vhodná technologie pro svařování nástavby při nastavení optimálních parametrů byla zvolena metoda MAG.
Studium závislosti geometrie svaru na procesních parametrech při laserovém hybridním svařování korozivzdorné austenitické oceli
Jireš, Daniel ; Daněk, Ladislav (oponent) ; Mrňa, Libor (vedoucí práce)
Projekt vypracovaný v rámci bakalářského studia oboru strojírenské technologie zkoumá vliv laserového hybridního svařování na korozivzdornou austenitickou ocel ČSN 17 240 (dle DIN 1.4301). Je to nejpoužívanější druh korozivzdorné oceli, doporučené pro použití v agresivní atmosféře jako je např. plavecký bazén nebo mořská voda. Zkušební vzorky, na kterých byly provedeny svarové housenky různou rychlostí a jinými parametry svařování, byly metalograficky zkoumané. Výsledky ukázaly, že největší geometrické parametry jako je hloubka a šířka tavné lázně mají vzorky s rychlostí svařování v = 10 mms-1, nejmenší geometrické parametry mají vzorky se svařovací rychlostí v= 30 mms-1.
Svařování rámu výtahové kabiny
Měřičková, Petra ; Daněk, Ladislav (oponent) ; Kubíček, Jaroslav (vedoucí práce)
Při zatížení výtahové plošiny dochází k namáhání svarových spojů. Kritický svar profilu z oceli S235JRH a L výztuhy z oceli S355J0 je zkoumán z hlediska pružnosti, pevnosti a bezpečnosti metodou pevnostní analýzy. Jsou provedeny zkušební svary metodou MAG, za různých podmínek a parametrů svařování. Je provedena makroskopická a mikroskopická kontrola a zkouška tahem. Nejlépe je vyhodnocen svar vytvořený v aktivním plynu 82 %Ar + 18 %CO2, zkratovým přenosem s nízkými hodnotami svařovacího proudu 96 A a napětím 20,2 V. Ten je doporučen do praxe.
Nové materiály ve svařování
Křížek, Stanislav ; Janík, Martin (oponent) ; Daněk, Ladislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce zpracovaná v rámci studia oboru B2339 se zabývá svařitelností nových typů ocelí, zejména ocelí vysokopevnostních. Jde o literární studii zahrnující problémy svařitelnosti, tj. na vliv tepelně deformačního cyklu na tvorbu defektů ve svarovém spoji.
Svařování rotorových materiálů
Cvoligová, Hana ; Kubíček, Jaroslav (oponent) ; Daněk, Ladislav (vedoucí práce)
V programech Visual – Weld a Sysweld byla provedena zjednodušená simulace procesu svařování rotoru turbíny z materiálu 27NiCrMoV 15-6. Numerická analýza probíhala za shodné teploty předehřevu a pokryla minimální a maximální procentuální chemické složení oceli. Provedená simulace prokázala, že vlivem % odchylek prvků v materiálu je změněna rychlost, potřebná k dosažení bainitické struktury. Výsledky simulací byly ověřeny praktickým experimentem. Na základní materiál byly navařeny metodou MIG dvě housenky, jedna při teplotě předehřevu 200 °C, druhá při 300 °C, obě se stejným specifickým vneseným teplem QS. Byla hodnocena makro a mikrostruktura základního materiálu a TOO a byl změřen průběh tvrdosti. Rozdíly se pohybovali v přijatelné odchylce 15 %.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 180 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Daněk, Libor
14 Daněk, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.