Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stavební recykláty pro stmelené směsi vozovek
Pokluda, Radim ; Valentin,, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
V teoretické části diplomové práce jsou obecně charakterizovány směsi stmelené hydraulickými pojivy, jejich typy, systémy klasifikace, technologie výroby a samotné pokládky. Dále jsou popsány zahraniční zkušenosti s využitím druhotných a recyklovaných materiálů do hydraulicky stmelených směsí. Praktická část se zabývá experimentálním ověřením možnosti využití druhotných surovin do směsí stmelených hydraulickými pojivy v konstrukci vozovky pozemní komunikace. V silniční laboratoři Ústavu pozemních komunikací Vysokého učení technického v Brně bylo na pěti navržených směsích provedeno posouzení jejich parametrů s ohledem na možnost použití těchto směsí v podkladních vrstvách vozovky. Práce je rovněž zaměřena na srovnání výsledků modulů pružnosti zjištěných laboratorním zkoušením a měřením na pokusném silničním polygonu.
Protismykové vlastnosti vozovek
Stránský, Jakub ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce má za cíl zpracování poznatků o protismykových vlastnostech, jejich měření, zařízení k tomu sloužící a poruchy a jejich vhodné opravy u tuhých a netuhých vozovek. Praktická část vyhodnocuje protismykové vlastnosti vybraných dálničních úseků s tuhým i netuhým krytem na základě naměřených hodnot PTV.
Nízkokapacitní vozovky
Kučera, Vlastimil ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou nízkokapacitních vozovek a podává základní informace pro jejich navrhování. Celosvětově tvoří velkou část nízkokapacitních komunikací vozovky s nestmeleným krytem, zatímco v České republice s jejich konstrukcí nejsou dosud dostatečné zkušenosti, proto jako hlavní a téměř výhradní zdroj pro tuto práci posloužila zahraniční literatura. Výhodami vozovek z nestmelených materiálů je jejich šetrnost k životnímu prostředí a úspora financí, proto při dodržení správného postupu, výběru kvalitního materiálu a současně při správné údržbě jsou nestmelené kryty vhodnou alternativou k běžně používaným asfaltovým krytům. S rostoucí intenzitou dopravy však jejich výhody klesají. Jsou také vhodné například jako kryty komunikací v chráněných krajinných oblastech, protože přestavují menší zásah do krajinného rázu.
Problematika vlivu úkapů ropných látek na krytové vrstvy vozovek
Slavíček, Michal ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu úkapů ropných látek na krytové vrstvy vozovek. Je zde rozebrána platná legislativa pro přepravu nebezpečných látek v Evropské Unii i v České Republice. Dále se práce zabývá přepravou nebezpečných látek, převážně třídy 3: Hořlavé kapaliny, v cisternách. Dále specifikacemi cisteren, požadavky na jejich provoz, nehodami a řešením problémů spojených s likvidací těchto nehod, s ohledem na životní prostředí. Praktická část se zabývá zkouškou odolnosti asfaltových směsí proti působení pohonných hmot, která je popsána v normě ČSN EN 12697-43 Asfaltové směsi – Zkušební metody pro asfaltové směsi za horka – Část 43: Odolnost proti působení pohonných hmot. Na závěr bakalářská práce popisuje vyhodnocení vlivu působení pohonných hmot na zkušební tělesa z vybraných asfaltových směsí.
Využití R-materiálu do studených asfaltových směsí
Kotas, Vojtěch ; Varaus, Michal (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití R-materiálu do asfaltových směsí zpracovaných za studena, což je moderní metoda využití recyklátu do podkladních vrstev pozemních komunikací. Konkrétně se zabývá stanovením základních vlastností R-materiálu, jako je zrnitost a zhutnitelnost. Prakticky pak ověřuje a srovnává vlastnosti studených asfaltových směsí stmelených cementem, asfaltovou emulzí a kombinací těchto pojiv, na základě pevnosti v příčném tahu.
Úprava zemin v podloží vozovek
Šefránková, Radka ; Pácha, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá úpravou nevhodných zemin v podloží vozovek. Teoretická část popisuje technologie úpravy a materiály používané pro zlepšení zemin u nás a v zahraničí. Hlavním cílem praktické části je sledovat únosnost neupravených a upravených zemin a výsledky porovnat.
Namrzavost zemin a materiálů v podloží vozovek
Mašek, Jakub ; Zajíček, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato předložená diplomová práce se zabývá problematikou stanovení míry namrzavosti zemin v podloží pozemních komunikací. V teoretické části jsou porovnány způsoby zkoušení namrzavosti v České republice a ve vybraných zemích Evropské unie a dále je zde popsán vývoj indexu mrazu v České republice. Praktická část je zaměřena na laboratorní zkoušení namrzavosti zadaného vzorku zeminy přímou metodou mrazových zdvihů. Dále se pak zabývá simulací pronikání mrazu podložím a možností zkrácení doby zmrazování při přímém zkoušení namrzavosti.
Nestmelené a stmelené směsi z betonového recyklátu dálnice D1
Mikulíková, Petra ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce je rozdělena na dvě části. První část práce se zabývá popisem nestmelených a stmelených podkladních vrstev a jejich srovnání. Také popisem betonového recyklátu, jeho vlastností, výroby, zlepšení a také problematikou. Dále pak zahraničními zkušenostmi se zpracováním betonového recyklátu. Ve druhé praktické části se zabývám laboratorním zkoušením betonového recyklátu z dálnice D1. Cílem této části je zjištění, jestli lze betonový recyklát zpětně použít do nestmelených a stmelených podkladních vrstev a cementobetonového krytu.
Chování asfaltových směsí za nízkých teplot
Štěpanovský, Vlastimil ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
V této bakalářské práci byla věnována pozornost chování asfaltových směsí za nízkých teplot. Práce je pomyslně dělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá technologiemi snižování pracovních teplot a jejich porovnání. Praktická část pak pojednává o posouzení nízkoteplotních vlastností pomocí zkoušky odolnosti asfaltové směsi proti vzniku mrazových trhlin dle ČSN EN 12697-46. Byly zkoušeny tři směsi. Cílem bylo zjistit, jestli se zhorší nízkoteplotní charakteristiky oproti běžně zkoušeným směsím stejné gradace.
Namrzavost zemin a druhotných materiálů v podloží vozovek
Sokolová, Veronika ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Porušení dopravních konstrukcí vlivem mrazu je v oblastech, kde se teploty pohybují pod bodem mrazu, problém, který může vést až k trvalým deformacím stavby. Teoretická část této práce se zabývá promrzáním vozovky a jejího podloží. Předkládá způsoby stanovení míry namrzavosti jak v České republice, tak v zahraničí. Popisuje materiály používané v podloží pozemních komunikací a jejich vhodnost z hlediska namrzavosti. Podrobněji se věnuje elektrárenským popílkům jako možné přísadě ke zlepšení charakteristik zemin, jejich vlastnostem a možnosti použití ve stavebnictví. Praktická část práce se zaměřuje na provedení přímé laboratorní zkoušky míry namrzavosti, zkoušky okamžitého indexu únosnosti i kalifornského poměru únosnosti a zkoušky cyklického zatěžování v triaxiálním přístroji k určení modulu pružnosti. Zkoušky jsou provedeny na dané zemině, směsích této zeminy s určitými procentuálními podíly popílků z různých zdrojů a na téže zemině upravené vápnem. Výsledky jsou následně porovnány a hledá se závislost mezi jednotlivými naměřenými charakteristikami materiálů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Stehlik, Dijana
2 Stehlík, David
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.