Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Richard Straus Koncert pro hoboj a malý orchestr AV 144
Pavlíček, Lukáš ; Mihule, Jiří (vedoucí práce) ; Hlaváč, Jiří (oponent) ; Brožková, Jana (oponent)
Diplomová práce o hobojovém koncertu Richarda Strausse přináší nový pohled do historie jeho vzniku a zabývá se srovnáními pramenů a edice. V prvních dvou kapitolách je popsán umělecký vývoj skladatele, stručný životopis a práce dále zpracovává historii vzniku koncertu. Ta přináší ujasnění všeobecně rozšířené legendy, zahalené mnoha historkami a nepřesnostmi. V další kapitole je koncert analyzován z hlediska formálně-tématického rozboru a je doplněn krátkými notovými ukázkami. S tím souvisí i další kapitola, která je věnována porovnání originálního manuskriptu s tištěnou partiturou a ukázkou malých odchylek. V posledních třech kapitolách je téma zaměřeno hlavně na interpretaci, uvedenou krátkými životopisy tří interpretů, a detailní srovnání jejich nahrávek a pojetí koncertu. Po závěru následují přílohy, v nichž autor prezentuje všechny prameny a materiály, od časové tabulky srovnávající nahrávky, fotografie dokumentující historii vzniku koncertu, až po notový materiál.
Henri Tomasi: Život a dílo se zaměřením na skladby s využitím dřevěných dvouplátkových nástrojů
Kozáková, Kamila ; Brožková, Jana (vedoucí práce) ; Mihule, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl zmapovat život a kariéru významného francouzského skladatele a dirigenta Henriho Tomasiho a blíže představit jeho stěžejní díla a okolnosti jejich vzniku ve spojitosti s jeho životními osudy. Zmiňuje také období, ve kterém Tomasi vyrůstal a které jej ovlivňovalo, stejně jako významné dobové kulturní události, umělecké směry a osobnosti. V těchto souvislostech je popsán také Tomasiho skladebný styl. Podrobněji se zabývá rozborem skladeb, které autor věnoval dřevěným dechovým dvouplátkovým nástrojům, a to nejen sólovým. Stručně zmiňuje také komorní díla tyto nástroje využívající. V závěru je zhodnocen celkový odkaz Henriho Tomasiho.
Tvorba Roberta Schumanna pro hoboj
Souček, Jan ; Brožková, Jana (vedoucí práce) ; Mihule, Jiří (oponent)
Dílo pro hoboj Roberta Schumanna se zaměřením na skladby vzniklé v roce 1849, Tři romance op. 94, Fünf Stücke im Volkston op. 102. Popis situace v hudebním světě 19. století ve vztahu k hobojové praxi. Stav a vývoj nástroje v tomto období. Životopisy Clary Wieck ? Schumann a Roberta Schumanna. Dále Tři romance op. 22 Clary Schumann.
Pavel Haas a jeho suita pro hoboj
Sejkora, Jiří ; Sequardtová, Liběna (vedoucí práce) ; Mihule, Jiří (oponent) ; Brožková, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o životě a díle Pavla Haase, českého skladatele první poloviny 20. století. Druhá část poukazuje na okolnosti, za jakých bylo napsáno mimořádné dílo ? Suita pro hoboj a klavír. Na tuto Suitu je pohlíženo z muzikologického a ne interpretačního hlediska. Práce se snaží prokázat prvořadý záměr autora napsat skladbu pro tenor a orchestr. Skladbu, kterou autor zamýšlel jako obžalobu nacismu. Toto tvrzení dokazují například útržky textu v originální partituře. Závěrečná část je věnována rozhovoru s Annou Hanusovou-Flachovou, mimořádnou ženou, která byla s Pavlem Haasem v koncentračním táboře v Terezíně a toto dílo premiérovala se svým mužem ? hobojistou Vítězslavem Hanusem.
Heinz Holliger
Bílá, Marta ; Brožková, Jana (vedoucí práce) ; Mihule, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o švýcarském hobojistovi, skladateli a dirigentovi Heinzu Holligerovi, o muži, který zajisté patří mezi nejvýraznější a nejvýznamnější umělecké osobnosti současnosti. Snaží se poskytnout celkový přehled o širokém záběru Holligerových činností. Nejprve se zaměřuje na jeho mládí, rodinné zázemí a studia. Další kapitola je věnována jeho kariéře hobojisty a pedagoga a zároveň hodnotí jeho přínos k rozvoji moderních technik hry na hoboj. Dále je zde Holliger popisován z hlediska dirigentské činnosti. Poslední kapitola se zabývá skladatelskou stránkou jeho osobnosti. Vysvětluje, čím je jeho hudební řeč ovlivněna, rozděluje jeho tvorbu do čtyř epoch a podrobněji přibližuje některá významnější díla z každého tvůrčího období.
Jaroslav Pelikán
Halamová, Markéta ; Mihule, Jiří (vedoucí práce) ; Brožková, Jana (oponent) ; Sequardtová, Liběna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá životem a tvorbou současného českého hudebního skladatele Jaroslava Pelikána. Hlavním cílem této práce byla sonda do osobního a tvůrčího života autora, který se do jisté míry snaží oprostit od avantgardních směrů hudby konce 20. století a hledá své osobité vyjadřovací prostředky. Tyto vlivy jsme analyzovali na vybraných skladbách pro hoboj.
Barokní hoboj
Melkusová, Hana ; Mihule, Jiří (vedoucí práce) ; Sequardtová, Liběna (oponent) ; Brožková, Jana (oponent)
V této práci, která se věnuje baroknímu hoboji, naleznete nejen historii hoboje, ale také jeho dobové zařazení, mezi nějž určitě patří ladění, vzhled nástroje, výroba barokního hoboje a způsob výroby hobojových strojků. Jelikož barokní hoboj hodně lidí zaměňuje za hoboj d´amoure, práce hledí projasnit, co je barokní hoboj a jedna z jejích kapitol je věnovaná rozdílům těchto dvou nástrojů. Protože se spousta současných hobojistů navrací k původním nástrojům a barokní hoboj oživují, je v této práci vložena kapitola o výrobě hoboje v dnešní době.
Pedagogové hobojové třídy AMU Ladislav Skuhrovský, František Hanták, Jiří Mihule
Wichterlová, Dana ; Mihule, Jiří (vedoucí práce) ; Sequardtová, Liběna (oponent) ; Brožková, Jana (oponent)
Práce se zabývá třemi významnými pedagogy hobojové hry,představiteli tří různých generací od počátku 20.století až do současnosti.Každému přísluší jedna kapitola,která mapuje všechny důležité etapy života,umělecký vývoj a jejich přínos.V případě F.Hantáka a J.Mihule dopňuje kapitoly přehled nahrávek,na kterých se podíleli a které se mi při sbírání dokumentů podařilo dohledat.
Oboe in compositions by Slovak composers in 20th century
Neuszerová, Eva ; Mihule, Jiří (vedoucí práce) ; Brožková, Jana (oponent) ; Sequardtová, Liběna (oponent)
Cieľom mojej bakalárskej práce ?Hoboj v tvorbe slovenských skladateľov 20. storočia? bolo vytvoriť akýsi prehľad či chronologické usporiadanie slovenských skladieb 20. storočia pre hoboj. Moja práca sa skladá z troch hlavných častí. Prvú tvorí stručný prehľad hudobného života na Slovensku v 20. storočí (po roku 1918 a po roku 1945). V ďalšej časti sa v abecednom poradí nachádza zoznam a stručný životopis skladateľov, v ktorých tvorbe sa objavujú skladby pre hoboj. Pod životopismi skladateľov sú vždy umiestnené názvy skladieb pre hoboj, ktoré autor skomponoval. Tretiu ? ťažiskovú časť tvoria samotné skladby pre hoboj ? ich popis, charakteristika či poznatky ku ktorým som dospela pri ich ?analýze?. Dúfam, že moja práca by v budúcnosti mohla poslúžiť čitateľom, najmä hobojistom zorientovať sa v tejto oblasti a snáď by mohla inšpirovať k zaradeniu niektorých skladieb do svojho koncertného repertoáru.
Tvorba francouzských autorů pro hoboj po roce 1850
Souček, Jan ; Brožková, Jana (vedoucí práce) ; Mihule, Jiří (oponent) ; Sequardtová, Liběna (oponent)
Tato práce se věnuje skladatelům francouzské národnosti jejichž činnost spadá alespoň zčásti do období od 2. poloviny 19. století do poloviny 20. století, tedy přibližně do let 1850 ? 1950. Jsou zde zařazeni i autoři narození počátkem 20. století, kteří výše uvedené časové období překračují. Práce popisuje jejich hobojový repertoár: sólové, koncertní a komorní skladby a významné party v symfonických a operních dílech. Zaměřuje se na problematiku jejich obtížnosti, užití a interpretace. Práce obsahuje fotografie skladatelských osobností a několik notových příkladů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Brožková, Jana
2 Brožková, Jaroslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.