| |
| |
| |
| |
| |
|
Tools for deepening customer loyalty in the banking sector
Svobodová, Zdeňka ; Postler, Milan (advisor) ; Vostrý, Jaromír (referee)
This diploma thesis deals with loyalty and tools which could deepen the loyalty of customers. The thesis provides theoretical background of the theme and outlines essence of the customer loyalty for consequent proposition of tools for its creation. At the beginning of this thesis the conception of loyalty is supported by basic facts of marketing theory, e.g. marketing communication, marketing mix and brand. The thesis continues with essence of loyalty, aspects of loyalty, its drivers, possibilities of satisfaction and loyalty meassurement and effects of loyalty with focus on banking sector. Further this part defines the banking sector, specifics of banking product and developement trends in banking. Partially the influence of current economical crisis on customer loyalty is taken into account. Practical part is focused on description and practical examples of each tool which extends customer loyalty to bank institution in Czech republic and abroad as well. Tools are divided by marketing mix elements according to prevalent characteristics corresponding with the given element. Next are mentioned suggestions to proposition of new loyalty program. The thesis set 3 possible ways of future developement of customer loyalty creation.These ways are focus on simple program resembling to sales promotion, complex program creating real customer loyalty and focus on soft elements (e.g. service quality and pleasant surrounding). At the conclusion is given recommendation for future developement of customer loyalty creation in Česká spořitelna.
|
|
Vývoj a současnost irské ekonomiky a její postavení v rámci EU
Petráš, Miroslav ; Jeníček, Vladimír (advisor) ; Svobodová, Z. (referee)
Táto práca sa zaoberá Írskou ekonomikou a príčinami jej veľkého hospodárskeho rozmachu. Charakaterizuje Írsko a sústreďuje sa na tie aspekty, ktoré najviac pomáhajú priblížiť súčasnú ekonomickú situáciu a postavenie. Je tu tiež rozobratý ako historický tak aj hospodársky vývoj, pričom veľký dôraz je kladený na liberálne zmeny a hospodársky rast v 90. rokoch. Analyzuje postavenie Írska v EÚ a hľadá oblasti, kde by Írsko mohlo ísť Českej republike príkladom.
|
| |
| |
|
Obchodní vztahy Turecka se zeměmi EU
Vanžurová, Monika ; Steinmetzová, Dana (advisor) ; Svobodová, Z. (referee)
Práce charakterizuje hospodářství současného Turecka a obchodní vztahy se zeměmi EU. Zaměřuje se na vývoj vybraných makroekonomických ukazatelů v posledních letech a nastiňuje jejich vývoj v budoucnu. Blíže se věnuje typickým problémům turecké ekonomiky jako je inflace, vysoká zadluženost země a rostoucí deficit obchodní bilance. Sleduje turecký zahraniční obchod po stránce exportu a importu a vývoj v jeho komoditním i teritoriálním složení. Obchodní vztahy Turecka a EU jsou charakteristické rostoucím objemem vzájemné obchodní výměny. Za hlavního obchodního partnera ze členů unie je označeno Německo. EU do Turecka vyváží především stroje a dopravní zařízení. Turecko exportuje do EU hlavně textilní výrobky. Jejich podíl klesá. Mezi oběma stranami funguje celní unie. Turecko je povinno nad rámec definice celní unie přebírat vymezenou legislativu unie. Práce hodnotí dopad fungování celní unie na vzájemné vztahy jako pozitivní. Obchodní vztahy České republiky a Turecka se dynamicky rozvíjejí.
|