Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jak zachytit les?
Nováková, Hana ; Řezníček, Martin (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Práce se na časoprostorovém výseku posledních dvaceti let/ a českých lesů/ zabývá tím, jak podat skvostný, šťavnatý, bizarní, atd. topos lesa filmem tak, aby nebyla mutována jeho skvostná, šťavnatá, bizarní, atd. podstata (jak ji známe z autopsie). Vzhledem k tomu, že po roce '89 vznikla většina snímků o lese v rámci televizní produkce a žánrově proto balancují na hranách a hranicích kategorií publicistika, přírodopisný pořad, reklamní propaganda, televizní reklamní propaganda, tedy přesně ty žánry, kvůli kterým Jan Gogola kdysi ve svém paradigmata bořícím FAMUtextu zabil pojem dokumentární film en bloc, vychází práce ze skutečnosti, že dokumentární film je mrtev. Pakliže analýza snímků prokáže, že přes svou formálně dosti ploskou podobu tyto snímky přesto vypovídají na téma les o něčem životném, dojde v závěru k zmrtvýchvstání pojmu dokumentární film ...
Filmy Nicolase Humberta a Wernera Penzela
Krusová, Kateřina ; Řezníček, Martin (vedoucí práce) ; Kubica, Petr (oponent)
Práce se zabývá společnými filmy německých filmařů Nicolase Humberta a Wernera Penzela, především jejich díly Step across the Border (Krok přes hranici, 90 min., 1990), Middle of the Moment (Uprostřed okamžiku, 80 min., 1995), instalací Three Windows (Tři okna, 1999), příp. filmem Why Should I Buy a Bed When All That I Want Is Sleep? (Proč bych měl kupovat postel, když jediné co chci, je spát?, 55 min.,1999) a jejich posledním filmem Lucie et maintenant (Lucie a nyní, 85 min., 2007). Její součástí je i rozhovor s Nicolasem Penzelem.
Elegie Sokurov
Weinreb, Tomáš ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Řezníček, Martin (oponent)
Mým záměrem je věnovat bakalářskou teoretickou práci Elegiím A. Sokurova. AS ve svých Elegiích, spojuje intimní osud hlavních postav s osudem země, se stavem věci. Elegie AS jsou často konejšivé, zádumčivé, tiché meditace nad ztrátou, ale i tvrdohlavé hledání nového, nejasného, ale i plné kritiky současnosti. Sovětská éra, rozpad sovětského svazu: hlavní postavu můžeme zatím najít, postupně, tak jak vzniká Nové Rusko se osud jedince rozplývá. Elegie jsou postupně více abstraktní. Ojedinělá elegie je Orientální. (Můj pohled středoevropana. Jak říkají Rusové, Vy nám stejně nerozumíte, ač si myslíte, že rozumíte. Je dosti pravděpodobné, že AS filmy nechápu, přesto můj pohled by mohl být snahou o osobní přiblížení k Rusku, potažmo Sovětskému svazu, v dobách kdy situace se opět vyostřuje.)
České politické dokumentární filmy současnosti
Jablonská, Linda ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Řezníček, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem "České politické dokumentární filmy současnosti" mapuje dokumentární filmy, které se zabývají politikou a s ní souvisejícími tématy. Podává několik možných interpretací pojmu "politický dokument" S ohledem na mezinárodní kontext sleduje metodiku práce, otázku dokumentární subjektivity i účinek na diváka. Na základě konkrétních případů nastiňuje současné tendence českého politického dokumentu, představuje režisérské přístupy a zkoumá jejich odezvu u veřejnosti. Zabývá se historickým, politologickým a uměleckým přesahem zmíněných dokumentů a jejich aktuálností s odstupem času. Zmiňuje i podmínky vzniku politických dokumentů, se speciálním důrazem na situaci takových filmů v České televizi. Na konkrétních příkladech připomíná jednu z hlavních funkcí politického dokumentu - službu veřejnosti.
Marcel Lozinski
Řezníčková, Klára ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Řezníček, Martin (oponent)
Cílem této práce je představit polského dokumentaristu Marcela Lozinskiego, a to formou a obsahem jeho filmů vzniklých v rozmezí 70. - 90.let dvacátého století.
Fiktivní dokumentární film
Oraský, Jan ; Petráň, Tomáš (vedoucí práce) ; Řezníček, Martin (oponent)
Má bakalářská práce na téma Fiktivní dokumentární film se zabývá především mystifikací ve všech oblastech umění. Pokouším se zamyslet nad tím, co znamená slovo pravda a realita, jaká je míra uvěřitelnosti a jakou úlohu hraje nadsázka a ironie při tvorbě uměleckého díla. K analýze jsem si vybral dva filmy z této oblasti, Mňága, Happyend a This is Spinal Tap. Nedílnou součástí práce je i rozhovor s tvůrcem prvního zmíněného filmu Petrem Zelenkou.
Kamera v českém dokumentárním filmu
Kadeřábek, Jan ; Janek, Miroslav (vedoucí práce) ; Řezníček, Martin (oponent)
Tato práce si všímá některých základních faktorů důležitých v osobnostním a řemeslném zvládnutí profese dokumentárního kameramana a snaží se i zmapovat významné tvůrce českého dokumentu a jejich tvůrčí kolegy - kameramany od zrodu kinematografie v Čechách
Anand Patwardhan - aktivista indického dokumentu
Šípek, Jan ; Řezníček, Martin (vedoucí práce) ; Kubica, Petr (oponent)
Práce shrnuje dílo indického aktivistického dokumentaristy Ananda Patwardhana. Představuje jeho kompletní filmografii, analyzuje po filmové stránce některé z jeho filmů, a v závěrečném rozhovoru s autorem se snaží vysvětlit nejasné pasáže. Úvod stručně popisuje současnost indického dokumentárního průmyslu, s důrazem na cenzuru a odboj proti ní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí28 - 37  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 ŘEZNÍČEK, Marek
9 Řezníček, Marek
11 Řezníček, Michal
10 Řezníček, Milan
1 Řezníček, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.