Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,022 záznamů.  začátekpředchozí265 - 274dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prototypování fotografické kompozice pomocí rozšířené reality
Palata, Petr ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvoření aplikace, díky které by uživatel mohl vytvářet v něko- lika jednoduchých krocích zajímavé a realisticky vypadající fotomontáže za pomoci mobil- ního telefonu. Důraz je kladen na jednoduchost aplikace, uživatelskou přívětivost a rychlost pořízení výsledné montáže. Práce diskutuje možné přístupy k vytvoření takové aplikace, algoritmy k tomu potřebné a problematiku implementace algoritmů počítačového vidění na mobilních zařízeních. Dále diskutuje možnosti urychlení algoritmů pomocí paralelizace na novějších zařízeních s operačním systémem iOS.
Mobilní aplikace pro rozpoznání leukokorie ze snímku lidského obličeje
Hřebíček, Pavel ; Kodym, Oldřich (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh a implementace multiplatformní multijazyčné mobilní aplikace pro rozpoznání leukokorie ze snímku lidského obličeje pro platformy iOS a Android. Leukokorie je bělavý svit zornice, který se při použití blesku může na fotografii objevit. Včasnou detekcí tohoto symptomu lze zachránit zrak člověka. Samotná aplikace umožňuje analyzovat fotografii uživatele a detekovat přítomnost leukokorie. Cílem aplikace je tedy analýza očí člověka, od čehož je také odvozen název mobilní aplikace - Eye Check. K vytvoření multiplatformní mobilní aplikace byl použit framework React Native. Pro detekci lidského obličeje a očí byla zvolena knihovna Dlib, pro práci s fotografií pak knihovna OpenCV. Ke klasifikaci očí na případný výskyt leukokorie byla použita konvoluční neuronová síť. Komunikace mezi klientem a serverem je řešena pomocí architektury REST. Výsledkem je mobilní aplikace, která v případě detekce leukokorie uživatele upozorní, že by měl navštívit svého lékaře.
Vytváření stínů v grafických scénách technikou stínových těles
Starka, Tomáš ; Herout, Adam (oponent) ; Pečiva, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá vybranými metodami tvorby stínů v počítačové grafice. Rozebere v krátkosti stínové mapy a stínová tělesa. Jejich výhody a nevýhody. Hlouběji se pak zabývá pouze metodou stínových těles a jejich implementací pomocí Open Scene Graph knihovny. Pojedná o metodách z-pass a z-fail a možných optimalizacích. Dále obsahuje měření snímků za sekundu i porovnání vykreslovaných pixelů původní scény a stínových těles na různých scénách.
Zarovnání obrázků sportovních pozic
Kníže, Josef ; Hradiš, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problémem zarovnání dvou obrázků na základě sportovní pozice zaujaté osobou na obrázcích. Hlavním výsledkem je návrh a implementace dvou systémů pro zarovnání fotografií na základě sportovní pozice. První systém je zaměřen na přesnost a byl využit k tvorbě datové sady, která byla dále využita k učení neuronové sítě. Druhý systém cílil na menší hardwarovou náročnost, které bylo dosáhnuto použitím neuronových sítí. Vytvořená neuronová síť úspěšně zarovnala 81,98 % obrázků. V rámci řešení byla vytvořena sada fotek rozřazených podle sportovní pozice. 
Hra pro výuku úplných základů programování
Rončka, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je vytvoření hry pro výuku úplných základů programování . První část této práce se zabývá studiem a analýzou současných her pro výuku programovaní a soudobých principů užívaných ve výukových hrách . Na toto navazuje návrh a implementace rozhraní pro vizuální programování v Unity3d a následná integrace tohoto rozhraní do jednoduché hry , která bude splňovat principy sepsané v první části této práce . Výsledek práce je poté vyhodnocen jak z hlediska technického tak uživatelského , s cílem zjistit efektivitu rozhraní pro vizuální programování a hry samotné jako nástroje pro představení programování .
Dekódování čárového kódu v obraze v reálném čase
Kostiha, Martin ; Jošth, Radovan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá lokalizací a dekódováním lineárního čárového kódu EAN-13 v obraze. Popisuje typy a vlastnosti čárových kódů a představuje možné přístupy k lokalizaci a dekódování. Praktická část se věnuje návrhu a implementaci algoritmu s ohledem na efektivitu pro zpracování v reálném čase. Lokalizace je založena na hledání podobných rysů čárového kódu mezi čtenými řádky obrazu a dekódvání je prováděno nalezením nejvyšší podobnosti vůči referenčním kódovaným číslicím.
Efektivní uživatelské rozhraní pro editaci parametrických křivek
Ondruch, Milan ; Sumec, Stanislav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
V současnosti je ke křivce přistupováno nejčastěji pomocí polygonu složeného z řídících bodů. Zvláště u složitých křivek se výsledek ztrácí ve změti čar tvořících tento polygon. Tato bakalářská práce navrhuje algoritmus editující křivku bez použití řídících bodů. Výsledkem je nástroj upravující křivku intuitivním způsobem, připomínajícím práci s plastickou hmotou. Ukázkový program je implementován v jazyce C++ s grafickým výstupem přes knihovnu OpenGL a okenní nadstavbou OpenGlut.
Multi-modální přepis textu
Kabáč, Michal ; Herout, Adam (oponent) ; Kišš, Martin (vedoucí práce)
Cieľom tejto práce je popísať a vytvoriť metódu pre korekciu výstupov rozpoznávača textu pomocou rozpoznávača reči. Práca popisuje prehľad súčasných metód pre rozpoznávanie textu a reči pomocou neurónových sietí. Popisuje tiež existujúce metódy prepájania výstupov dvoch modalít. V rámci práce je navrhnutých a implementovaných niekoľko prístupov pre korekciu rozpoznávačov, ktoré sú založené na algoritmoch, alebo neurónových sieťach. Ako najlepší prístup sa ukázal algoritmus založený na princípe prehľadávania výstupov rozpoznávačov zarovnaných pomocou levenshtainového zarovnania. Algoritmus prehľadáva výstupy v prípade že neistota znaku rozpoznávača textu je menšia ako predom zvolená hranica. V rámci práce bol ku textovým prepisom vytvorený anotačný server, pomocou ktorého sa robil zber nahrávok pre vyhodnotenie experimentov.
Poloautomatické pořízení rozsáhlé databáze lidských obličejů
Michalík, Marek ; Hradiš, Michal (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na metody získávání rozsáhlého počtu snímků lidských obličejů. Takto vzniklá databáze obličejů by měla sloužit jako datová sada pro detekci a rozpoznání lidských tváří pomocí strojového učení s učitelem. Práce se zabývá základními principy strojového učení s učitelem a dostupnými datovými sadami pro toto učení. Součástí práce je návrh technik a implementace algoritmů vhodných pro extrahování potencionálních tváří z videa a zpracování pomocí uživatelského rozhraní pro polo­auto­matickou akceptaci a anotaci nalezených snímků.
Sledování paprsku pomocí k-D tree
Šilhavý, Miroslav ; Herout, Adam (oponent) ; Havel, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodami sledování paprsku a jejich akcelerací pomocí k-D stromu. Poskytuje částečný rozbor a přehled algoritmů od klasického střílení paprsku k rekurzivnímu přístupu až k distribuovanému sledování paprsku. Věnuje se rozboru struktury BSP stromu a dále jeho podtřídy k-D stromu, uvádí základní algoritmus jejich konstrukce i průchodu. Dále se podrobněji zabývá technikami konstrukce k-D stromu, které jsou založeny na správném umístění řezací plochy do buňky stromu. Mezi techniky rozebrané v této práci patří půlení s využitím prostorového mediánu, objektového a poměrně nové techniky cenového modelu SAH, neboli surface area heuristic. K závěru práce uvádí výsledky testů a porovnání výkonnosti uvedených metod, ze kterých vychází nejlépe právě SAH.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,022 záznamů.   začátekpředchozí265 - 274dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.