Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování na základních školách
Křikavová, Markéta ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Süss, Vladimír (oponent)
Název: Analýza didaktické interakce skupinové výuky lyžování na základních školách Cíle: Cílem práce je porovnat didaktickou interakci učitele a skupiny žáků při výuce lyžování na základních školách. Metody: V této práci byla použita jako základní metoda M ADI (modifikovaná analýza didaktické interakce), která je v podstatě kategoriálním systémem pozorování. Prostřednictvím uvedené metody je možné získat data, která popisují didaktickou interakci mezi učitelem (instruktorem) a žáky. Jedná se konkrétně o formy chování učitele, didaktický obsah výuky, didaktické situace a postojovou aktivitu. Další využitou metodou byla anketa. Výsledky: Výsledky práce potvrdily, že struktura didaktické interakce je výrazně ovlivněna lyžařskými dovednostmi žáků, kvalitativní změny v didaktické interakci se u obou sledovaných skupin zásadně neprojevily. Výsledky analýzy i ankety poskytují zpětnou vazbu pro instruktora. Klíčová slova: analýza didaktické interakce, M ADI, lyžování, lyžařský výcvik, střední školní věk
History analysis of freeskiing
Lisoň, Maroš ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
Názov: Historická analýza freeskiingu Ciele: Hlavným cieľom tejto bakalárskej práce je na základe analýzy dostupných dokumentov a literatúry o freeskiingu popísať históriu tohoto športu. Metódy: Rešerš a analýza literatúry zaoberajúcej sa témou freeskiing. Výsledky: Výsledkom práce je ucelený prehľad o freeskiingu so zameraním na jeho vznik a vývoj. Kľúčové slová: freestyle, freeride, história, vývoj
Historická analýza triků ve freeskiingu
Lisoň, Maroš ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
Název: Historická analýza triků ve freeskiingu Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je na základě analýzy dokumentů a literatury o freeskiingu popsat některé triky freestyle lyžování. Pro tuhle práci jsme si vybrali 3 základní triky- ollie, nollie a rotaci o 180 stupňů, a 3 pokročilejší triky- 360 mute grab, backflip a cork 720. Dalším, neméně důležitým cílem je zaznamenat vývoj freestyle lyžování od jeho začátků až po současnou formu- newschool. Metody: Rešerše a komparace literatury zabývající se tématem freestyle lyžování. Výsledky: Výsledkem práce je ucelený přehled o vývoji freestyle lyžování. V práci se nachází jeho charakteristika, historie, vybavení a analýza některých základních a složitějších triků. Klíčová slova: freeskiing, trik, historie, vývoj
Porovnání tréninkové přípravy skibobistů a lyžařů v Jablonci nad Jizerou
Havlíček, Jan ; Gnad, Tomáš (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
Název práce: Porovnání tréninkové přípravy skibobistů a lyžařů v Jablonci nad Jizerou Cíle práce: Charakterizovat trénink skibobistů v celoročním tréninkovém plánu. Seznámit se s jeho tréninkovým zatížením během jednotlivých období. Poukázat na podobnost tréninků mezi skibobisty a lyžaři, a vytyčit hlavní rozdíly. Metoda: Rešerše literatury týkající se tréninkové charakteristiky lyžařů, jízdy na lyžích a zjištění biomechanických aspektů jízdy na lyžích. Literatura zabývající se problematikou sportovního odvětví skiboby je zatím nedostatek. Materiály a ostatní informace jsou tedy získávány od trenérů skibobistů v Jablonci nad Jizerou, především od nynějšího trenéra reprezentace. Z dostupných zápisků a rozhovorů jsou sestaveny celoroční tréninkové plány lyžařů a skibobistů. Analýza tréninků a jejich rozdíl se prováděl obsahovou analýzou dokumentů. Výsledky: Uvádím, že charakteristika tréninkových jednotek u zimních sportů skiboby a lyžování, je velice podobná. Rozdíly byly spatřeny v stavbě tréninků, kdy u skibobistů je kladen větší důraz na posílení horních končetin. Dále pak v četnosti těchto tréninků během celoročního tréninkového plánu. Díky většímu počtu tréninků jízd na kole (napodobivé cvičení) a pohybových aktivit, pro posílení horních končetin. Nakonec pak větší počet účastí skibobistů na...
Výuka lyžování dětí s lehkou mentální retardací
Sedláček, Bohumil ; Hruša, Jan (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
5 ABSTRAKT Název: Výuka lyžování dětí s lehkou mentální retardací Cíl práce: Ověření vhodnosti běžeckých nebo sjezdových lyží pro všeobecnou lyžařskou průpravu v návaznosti na sjezdové lyžování žáků s lehkou mentální retardací. Metoda: Jedná se o experimentální výzkum. Práce se skládá ze dvou částí. Pro potřeby práce byli žáci rozděleni do dvou družstev s přibližně stejnými pohybovými schopnostmi a s přibližně stejnou úrovní lehké mentální retardace. Jedno družstvo absolvovalo všeobecnou lyžařskou průpravu na sjezdových a druhé na běžeckých lyžích. Obě družstva jsme pozorovali a vyhodnotili jejich dovednosti. Vyhodnotili jsme specializovanou průpravu na sjezdových lyžích u obou družstev. Výsledky: Ve všeobecné lyžařské průpravě dosahovalo mírně lepších výsledků družstvo na sjezdových lyžích. Pouze u pádů a vstávání a u pohybů lyží na rovině dosáhlo lepších výsledků družstvo na běžeckých lyžích. Po převedení výsledků na průměry a porovnání jejich rozdílu t-testem nám vyšel tento rozdíl jako nevýznamný. Ve specializované lyžařské průpravě na sjezdových lyžích ve dvou dovednostech dosáhlo lepších výsledků družstvo, které absolvovalo všeobecnou lyžařskou průpravu na sjezdových lyžích. Ve dvou dovednostech dosáhla družstva stejných výsledků. Mezi výslednými průměry družstev byl minimální rozdíl. Po porovnání...
Současné trendy výuky lyžování dětí
Drbohlavová, Jana ; Matošková, Petra (vedoucí práce) ; Polášková, Marcela (oponent)
Název práce: Současné trendy výuky lyžování dětí Cíle práce: Cílem práce bylo shromáždit dostupné výukové materiály, dokumenty, týkající se lyžování předškolních a mladších školních dětí. Metody práce: Jedná se o rešerši literatury na základě analýzy dokumentů. Výsledky práce: Ze získaných zdrojů vyplynulo, že výuku lyžování dětí předškolního věku a mladšího školního věku lze realizovat třemi rozdílnými způsoby, tedy lyžováním pod vedením rodičů, účastí na "povinném" lyžařském kurzu nebo placenou výukou v komerční lyžařské škole. Každou z těchto výuk charakterizují jak výhody, tak i nevýhody s ní spojené. Při výuce lyžování vedené rodiči je výhodou účast rodiče, kterou nejvíce ocení nejmladší děti v úplných začátcích. Je vhodná pro pozitivní motivaci k získávání dalších lyžařských dovedností. Nevýhodou lyžování s rodiči je možnost neprofesionálního pedagogického působení na dítě, které může vést až k demotivaci. Na školním lyžařském kurzu je výuka lyžování vedena školním pedagogem, podpořená profesionálním instruktorem, čímž je zajištěna kvalitní metodická posloupnost výuky. Výhodou je, že pedagog děti dlouhodobě zná a může volit individuální přístup. Další výhodou je, že s lyžařskými dovednostmi se setká i skupina nesportovních dětí, které by jinak nepřišly s lyžováním do styku. Obtíží této výuky...
Technika a metodika sjezdového lyžování s jednostrannou nadkolenní amputací na dvou lyžích
Hruša, Filip ; Hruša, Jan (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
Název: Technika a metodika lyžování s jednostrannou nadkolenní amputací na dvou lyžích. Cíl: Navrhnout metodickou řadu pro výuku sjezdového lyžování začátečníků s jednostrannou nadkolenní amputací na dvou lyžích. Metody: Práce je teoreticko-empirického charakteru, jedná se o explanatorní případovou studii aplikovanou na tři probandy, lyžaře s jednostrannou nadkolenní amputací. Nejdříve bude provedena obsahová analýza veřejně dostupných metodických publikací, poté metodou pozorování s následnou deskripcí budeme charakterizovat techniku probandů a to sledováním videozáznamu. Závěrem navrhneme metodickou řadu, do které promítneme vysledované problémy v technice. Výsledky: V naší bakalářské práci jsme zjistili, že se u amputovaných lyžařů začátečníků objevují stejné základní chyby, proto jsme navrhli teoretickou metodickou řadu, která by měla vést k jejich odstranění. Klíčová slova: nadkolenní amputace, transfemorální amputace, protéza, lyžování amputovaných, lyžování s protézou, ProCarve, C-leg, Genium.
Reliabilita měření na lyžařském trenažéru Skytech Interactiv
Novotný, Otomar ; Jindra, Matouš (vedoucí práce) ; Matošková, Petra (oponent)
Název: Reliabilita měření na lyžařském trenažéru Skytech Interactiv Cíle: Cílem této práce je zjistit reliabilitu měření energetického výdeje na lyžařské trenažéru Skytech Interactiv Metody: Výzkumný soubor tvořilo 14 probandů, mezi kterými bylo 9 chlapců a 5 dívek. Hodnota energetického výdeje se stanovila pomocí nepřímé kalorimetrie, za použití energetického ekvivalentu a poměru respirační výměny. K naměření dýchacích plynů byl použit metabolický analyzátor Metamax 3B a k analýze tepové frekvence sporttester Polar S610i. Probandi absolvovali dvě měření, z nichž každé trvalo 6 minut. Během této doby se naměřila potřebná data pro pozdější výpočty reliability. Podle předpokladu, že dvojice měření má dvourozměrné rozdělení, se reliabilita rovná korelačnímu koeficientu. Ten byl vypočítán pomocí metody maximální věrohodnosti. Výsledky: Měření energetického výdeje na trenažéru Skytech Interactiv podávalo konzistentní a spolehlivé výsledky. Poznatky z této práce lze uplatnit při dalším testování na tomto přístroji. Závěr: Reliabilita měření energetického výdeje dosáhla hodnoty 84 %, což je výsledek lepší než u obvyklých hodnot reliability testů, které se běžně pohybují okolo 80%. Klíčová slova: Energetický výdej, Pearsonův korelační koeficient, standardizované metody, validita

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí24 - 33dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.