Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Koncepční návrh vlečného letounu podle CS-VLA
Marek, Ondřej ; Urík, Tomáš (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem letounu určeného pro vlekání kluzáků. Na základě rešerše používaných vlečných letounů v českých aeroklubech a na základě rozboru požadavků na vlečné letouny je zpracován koncepční návrh nového letounu. Dále je v souladu s předpisem CS-VLA (certifikační specifikace pro velmi lehké letouny) určeno zatížení motorového lože a zpracován jeho konstrukční návrh a pevnostní kontrola. Součástí této práce je i 3D model letounu a 3D model motorového lože.
Návrh referenčních modelů kluzáku L23 Blaník
Šenkýř, Miroslav ; Mališ, Michal (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je vytvorenie použiteľných referenčných modelov klzáku L-23 Super Blaník a ich využitie pri rámcovom návrhu technológie výroby, ktorá zlepší presnosť a zmenší prácnosť výroby. Práca v úvode opisuje históriu samotného klzáku a historický prehľad prenosu geometrie z hľadiska konštrukcie. Nasledujúca kapitola práce sa zaoberá opisom referenčných modelov a pravidiel ich tvorby. Časť opisujúca súradné systémy je úzko spojená z predchádzajúcou kapitolou. Ďalšia časť práce je venovaná významu referenčných modelov v životnom cykle výrobku. Samotná tvorba a ladenie referenčných modelov klzáku je opísaná v ďalšej kapitole tejto prace. Predposledná kapitola sa venuje experimentu, ktorý umožnil kontrolu referenčného modelu a výrobku. Záver práce opisuje návrh technológie výroby pri využití preverených referenčných modelov a moderných nástrojov CAD systémov, ktoré spresňujú a uľahčujú výrobu. Pri vytváraní referenčných modelov bolo hlavným cieľom vytvorenie kvalitných a použiteľných plôch. Taktiež návrh technológie výroby bol spracovaný tak aby zaručil zlepšenie a zjednodušenie výroby.
Application of Friction Stir Welding in Aircraft Structures
Šrubař, Martin ; Urík, Tomáš (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Aluminium alloys series 2XXX and 7XXX are not normally considered weldable by traditional methods. They are widely used as a part of aerospace structures. The common practise joining technology is riveting. Emerging technology of friction stir welding (FSW) has shown promising results in welding of these alloys. In this thesis we have investigated application of FSW technology in aircraft structures mainly as substitution of riveting on stringer reinforced panels. Manufacturing process steps were determined and further optimisation procedures were suggested. Knowledge base for setting basic welding parameters has been created and comparison of a sample of riveting and FSW technologies on a simple final element method model sample was examined in order to identify differences in stress distribution character in the riveted and FS welded samples.
Návrh cvičného letounu s tandemovým uspořádáním sedadel
Dycka, Jan ; Urík, Tomáš (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem kompozitní konstrukce trupu letounu VUT 001 Marabu a jeho MKP napěťově-deformační analýzou. Dále je zde řešen návrh pilotního prostoru s ohledem na základní ergonomické požadavky. Součástí práce je hmotový rozbor, výpočet a následný výběr rozhodujících případů zatížení. Ty jsou aplikovány na MKP model draku a pomocí systému MSC Patran/Nastran je stanovena napjatost v jednotlivých vrstvách kompozitní konstrukce.
Návrh křidélka z kompozitních materiálů
Dvořák, Vlastimil ; Klement, Josef (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Tato diplomová práce na téma „Návrh křidélka z kompozitních materiálů“ pojednává o technologiích výroby používaných v leteckém průmyslu. Ukazuje vhodné koncepce kompozitních konstrukcí pro křidélko letounu Aero L-159A/B a návrhu vhodné konstrukce pro technologii výroby RTM metodou.
Návrh kruhového motorového lože a podvěsného kontejneru pro letoun Sport Cruiser s motorem Jabiru
Pavelka, Martin ; Plhal, Martin (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá dvojí problematikou; jednak motorovým ložem k motoru Jabiru 3300, a dále podvěsným kontejnerem. V obou případech je řešen konstrukční návrh, který podléhá předpisům ASTM F2245-04 LSA. Konstrukce jsou vymodelovány programem Catia V5R17. Pro výpočet působících sil prutového modelu motorového lože bylo použito metody konečných prvků softwarem Patran. Pevnostní kontrola lože i podvěsného kontejneru je provedena analyticky.
Experimental comparison of shear properties of FRP measured by ASTM methods
Ponížil, Tomáš ; Mališ, Michal (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Accurate shear stress-strain constitutive properties assessment of composite materials is essential for understanding the anisotropic material behaviour. Many test methods for assessment of the shear properties were developed. Because obtaining pure shear state in composites is difficult, it is provided only by few test methods. Use of digital image correlation as instrument for full field strain assessment to obtain constitutive shear properties from simple short beam shear test method is verified in this thesis. Results of this method are further compared to V-notched beam (Iosipescu) shear test.
Využití mikrovlnného ohřevu při vytvrzování lepidel a kompozitních materiálů
Wagnerová, Klára ; Urík, Tomáš (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá mikrovlnnou technologií a možností jejího využití při vytvrzování lepidel a kompozitních materiálů. První část obsahuje souhrn teoretických poznatků. Je zde popsán princip mikrovlnného ohřevu, konstrukce mikrovlnných zařízení a možnosti uplatnění této technologie pro vytvrzování kompozitních struktur. Druhá část práce je věnována praktickému ověření teoretických předpokladů.
Technická dokumentace částívyrobených z kompozitních materiálů
Vlček, Dalibor ; Urík, Tomáš (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje pravidla platná pro tvorbu technické dokumentace částí vyrobených z kompozitních materiálů. V první části je stručně shrnuta charakteristika těchto materiálů. V dalších částech jsou uvedeny principy zpracování dokumentace dle souboru evropských norem EN 4408. Cílem této práce je shrnutí zásad platných pro vedení konstrukční a technologické dokumentace dílů leteckých konstrukcí vyrobených z kompozitních materiálů ve formě stručné příručky.
Ocasní plochy
Dula, Jan ; Mališ, Michal (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je vytvořen přehled konstrukčních řešení a uspořádání vodorovných ocasních ploch, řešení závěsů na stabilizátoru a způsoby ovládání výškového kormidla. V úvodní části jsou stručně objasněny pojmy používané v dalším textu. V následující části jsou uvedeny možné konfigurace ocasních ploch. Z těchto konfigurací jsou vybrána řešení, která jsou podrobněji roztříděna. Každé z těchto řešení obsahuje stručný popis ovládání výškového kormidla, výhody a nevýhody tohoto řešení, přehled vybraných závěsů vodorovných ocasních ploch a jejich detailní popis.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.