|
Konstrukční úprava řadící páky automobilu
Hajdušek, Zdeněk ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Zdeněk Hajdušek Konstrukce úprava řadicí páky automobilu BP, ÚADI, 2010, 59 str., 75 obr. Při návrhu úpravy řadicí páky bylo docíleno konstrukce o vyšší tuhosti a současně nižší hmotnosti než původní řešení a to při dodržení potřebné bezpečnosti. Dále bylo navrženo nové uchycení řadíci páky k rámu vozu zvyšující boční stabilitu při řazení.
|
| |
|
Zkoušky jízdní dynamiky motocyklů
Dolák, Jindřich ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
V rámci této práce jsem provedl návrh zkoušek jízdní dynamiky motocyklů včetně vlastních testů a vyhodnocení. Toto téma jsem si vybral protože motocykly jsou mým koníčkem a samotného mě zajímalo jak takové zkoušky dopadnou. Cílem práce je získání hodnot potřebných ke srovnání dynamických parametrů motocyklů pro jízdní stavy brzdění a akcelerace.
|
| |
| |
|
Technická řešení Formule SAE v zemích mimo USA
Bittner, Ivo ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Technická řešení Formule Student v zemích mimo USA. Bakalářská práce bakalářského studia 3. Ročník, školní rok 2008/2009, studijní skupina 3D/31. FSI VUT v Brně, Ústav automobilního a dopravního inženýrství, odbor Dopravní a manipulační technika, listopad 2008. Projekt vypracovaný v rámci bakalářského studia oboru Dopravní a manipulační technika předkládá návrh práce Technická řešení Formule Student v zemích mimo USA. Náplní práce je zpracovat přehled nejdůležitějších technických předpisů a souvisejících technických řešení současných soutěžních vozidel, uvést dostupné příklady řešení důležitých konstrukční částí, vyslovit se k možnosti využití inženýrských přístupů při vývoji vozidel, včetně měření a testování, připravit dostupný přehled konstrukční řešení význačných závodních týmů .
|
|
Vývoj vozů Formule 1
Studeník, Juraj ; Porteš, Petr (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá popisem vývoje, výzkumu, výroby a zkoušení komponentů pro vozy formule 1. Na základě těchto zlepšení dochází k posunu ve vývoji technologií, které podporují větší bezpečnost pro jezdce a neustále zvyšují hranice rychlosti. Tím dochází k větší vyrovnanosti jezdeckého pole a zajímavosti závodů.
|
|
Měření charakteristik tlumičů
Čajka, Lukáš ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
V úvodu práce je uveden stručný přehled jednotlivých typů vozidlových tlumičů. Hlavním předmětem je však popis zkušebních metod a zkušebních zařízení, sloužících k měření charakteristik vozidlových tlumičů. Součástí je také porovnání a zhodnocení výhod a nevýhod jednotlivých typů zkušebních stavů.
|
| |
|
Typy náprav osobních automobilů
Sedlář, Jiří ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
V této práci je uveden přehled typů náprav, které se používají u současných osobních automobilů. U jednotlivých typů náprav je popsán jejich princip činnosti a je také uveden příklad použití u konkrétního automobilu. V práci jsou uvedeny značky a typy vozů, které používají jednotlivé typy náprav.
|