National Repository of Grey Literature 37 records found  beginprevious21 - 30next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Light Airplane Flight Parameters Estimation
Dittrich, Petr ; Pačes, Pavel (referee) ; Fiľakovský, Karol (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
Tato práce je zaměřena na odhad letových parametrů malého letounu, konkrétně letounu Evektor SportStar RTC. Pro odhad letových parametrů jsou použity metody "Equation Error Method", "Output Error Method" a metody rekurzivních nejmenších čtverců. Práce je zaměřena na zkoumání charakteristik aerodynamických parametrů podélného pohybu a ověření, zda takto odhadnuté letové parametry odpovídají naměřeným datům a tudíž vytvářejí předpoklad pro realizaci dostatečně přesného modelu letadla. Odhadnuté letové parametry jsou dále porovnávány s a-priorními hodnotami získanými s využitím programů Tornado, AVL a softwarovéverze sbírky Datcom. Rozdíly mezi a-priorními hodnotami a odhadnutými letovými paramatery jsou porovnány s korekcemi publikovanými pro subsonické letové podmínky modelu letounu F-18 Hornet.
Classification of Testing Maneuvers from Flight Data
Funiak, Martin ; Dittrich, Petr (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
Zapisovač letových údajů je zařízení určené pro zaznamenávání letových dat z různých senzorů v letadlech. Analýza letových údajů hraje důležitou roli ve vývoji a testování avioniky. Testování a hodnocení charakteristik letadla se často provádí pomocí testovacích manévrů. Naměřená data z jednoho letu jsou uložena v jednom letovém záznamu, který může obsahovat několik testovacích manévrů. Cílem této práce je identi kovat základní testovací manévry s pomocí naměřených letových dat. Teoretická část popisuje letové manévry a formát měřených letových dat. Analytická část popisuje výzkum v oblasti klasi kace založené na statistice a teorii pravděpodobnosti potřebnou pro pochopení složitých Gaussovských směšovacích modelů. Práce uvádí implementaci, kde jsou Gaussovy směšovací modely použité pro klasifi kaci testovacích manévrů. Navržené řešení bylo testováno pro data získána z letového simulátoru a ze skutečného letadla. Ukázalo se, že Gaussovy směšovací modely poskytují vhodné řešení pro tento úkol. Další možný vývoj práce je popsán v závěrečné kapitole.
Graphical Interface for Flight Displays
Brumovský, Vít ; Dittrich, Petr (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
This work aims to familiarize the reader with the evolution of avionics, techniques and possibility to display the flight quantity and describe the making of primary flight displays for flight simulator. The text also contains implementation details and testing methods. The display is created using C ++ and OpenGL graphics library. Created solution provides two display modes - classic and monochromatic. The final display is possible to configure for a specific type of aircraft.
Visualization of flight data to passengers
Alfery, Vladimír ; Dittrich, Petr (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
The goal of the thesis is to enable passengers to see the actual flight information, which the pilot sees from the cockpit. This information is viewable on electronic device connected to the aircraft internal wireless network. Web application which uses CesiumJS library to view terrain is used in order to ensure compatibility with the most nowadays devices with operating system Windows, OS X, iOS and Android.
Recognition of Hits in a Target
Semerák, Vojtěch ; Dittrich, Petr (referee) ; Drahanský, Martin (advisor)
This thesis describes two possible ways of hit recognition in a target. First method is based on frame differencing with use of a stabilization algorithm to eliminate movements of a target. Second method uses flood fill with random seed point definition to find hits in the target scene.
Parental Mode in KDE
Mrázek, Petr ; Dittrich, Petr (referee) ; Mlích, Jozef (advisor)
This work describes the KAuthorized and KAuth authorization interfaces, which are based on the KConfig configuration system and PolicyKit authorization system, respectively. KAuth is integrated into KAuthorized and tests of this integration are implemented, along with a tool that converts the KConfig-based settings to PolicyKit. During the testing phase, a local Denial of Service attack on PolicyKit is discovered. The second part of the work decribes the port of the PolicyKit tool to KDE~4 and the improvement of its user interface.
Evaluation of Biometric System - Eye Iris Technology
Mlčoch, Luboš ; Drahanský, Martin (referee) ; Dittrich, Petr (advisor)
This thesis briefly describes basic biometric terms, a brief history of biometrics, biometric system and its performance and characteristics. Basic principles of iris recognition technology are also discussed. Finally, this thesis describes tests performed on various iris recognition systems and sums up the results.
AeroWorks: Graphic User Iterface for Autopilot
Duryagina, Viktoriya ; Dittrich, Petr (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
The objective of the bachelor thesis is to design a graphical user interface for autopilot control system. The first chapter is dedicated to automatic flight control system theory overview. The next part discusses the user interface requirements and human-computer interaction problems. Subsequently, the design process and the development of new user interface are described. The final solution is implemented in the SimStar simulator.
AeroWorks: Visual Identification of Aircraft Flight Regimes
Kardoš, Juraj ; Dittrich, Petr (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
This Bachelor thesis deals with the visual identification of an aircraft flight's regimes. It describes the spatial motion of an airplane along with the visualization of flight parameters and also proposes a system for a flight regime visual identification. The system processes the input video on a frame by frame basis in two steps. Initially, the video is being stabilized and the system subsequently proceeds in identification of flight related quantities describing the current flight state. Video stabilization is based on feature points detection and an optical flow calculation. Video frames are transformed in order to achieve sufficient consecutive frames overlap and thus to minimize the parasitic oscillations of the video acquisition system. Identification of values indicated by flight instruments is based on the Hough line transform approach. The thesis also includes a description of an application that analyzes a video from the cockpit of an aircraft and is able to recognize the instrument values displayed on specified flight instruments.
Visualization of Data from Flight Loggers
Martiš, Adam ; Rydlo, Karol (referee) ; Dittrich, Petr (advisor)
The present work is focused on the analysis of the flight logger from the theoretical as well as practical, using available materials and valid regulations. The aim of this thesis is to explore the issue of available flight recorders. Suggest a suitable method of data visualization as a basis for design and build an application that visualizes data from flight recorders done.

National Repository of Grey Literature : 37 records found   beginprevious21 - 30next  jump to record:
See also: similar author names
1 Dittrich, Pavel
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.