Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  začátekpředchozí21 - 24  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mravní výchova jako součást obsahu dramatické výchovy
Německá, Eva ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice mravní výchovy v souvislosti s výchovou dramatickou. Zdůvodňuje, jakými způsoby a proč je výhodné začleňovat mravní výchovu do obsahu dramatické výchovy. Objasňuje efektivitu postupů dramatické výchovy ve vztahu k morálnímu vývoji. Dokládá kvality dramatické výchovy vzhledem k dosahování kompetencí požadovaných v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání. V praktické části předkládá konkrétní návrh lekcí dramatické výchovy, které mají za cíl podporu morálního rozvoje dětí ve třetím až pátém ročníku základní školy.
Kooperace v dramatické výchově
Moravec, Ondřej ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Ulrychová, Irina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problémem kooperace v dramatické výchově. Teoretická část obsahuje charakteristiku kooperace, podmínky její účinnosti, principy, metody a techniky kooperativního učení, kooperativní dovednosti a řízení v kooperativním vyučování a je završena kontextem dramatické výchovy a rolové hry. Ve výzkumné části se věnuji popisu a interpretaci dramaticko-výchovného programu pro utváření kooperativního chování a jednání dětí středního školního věku. Vycházel jsem z realizace celkem dvanácti dílen a ze společné práce na divadelní inscenaci ?Kráska a Netvor?.
Práce na divadelním tvaru se studenty pedagogické školy
Kopecká, Aneta ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Vostárek, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje cestě při vytváření divadelního představení středoškolskými studenty a studenty vyšší odborné školy pedagogické. První část práce je zaměřena na celkové možnosti a připravenost mládeže pro práci na divadelním představení. Druhá část obsahuje dokumentaci práce, ukázky zápisů z lekcí a rozbory dramatických aktivit, které předcházely divadelnímu představení a práci na divadelním tvaru a jeho následné fixaci. Třetí část se zabývá analýzou textů různých verzí příběhu Kráska a Zvíře a zejména rozborem dramatického textu Františka Hrubína, podle něhož je inscenace souboru zdramatizována a upravena.
Inscenační proces s dívčím kolektivem ve věku puberty
Sittová, Gabriela ; Ulrychová, Irina (vedoucí práce) ; Martínková, Nina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá inscenačním procesem s dívčím kolektivem ve věku puberty. Je v ní zachycena diagnostika skupiny, od níž se odvíjí volba tématu a literární předlohy. Předlohou se stala pohádka Karla Šiktance Království krasavic. Tento text je v práci podroben dramaturgické analýze. Při dramatizaci textu došlo k velmi výrazným zásahům do původní fabule pohádky. Scénář, jehož vznik je v práci zachycen, lze považovat spíše za autorskou práci na motivy Šiktancovy pohádky. Vznikal ve spolupráci s dívkami ze skupiny a současně s ním se vyvíjela i základní představa inscenačního klíče, jevištních prostředků atd. Práce podrobně popisuje, jak se formovala podoba jednotlivých postav, scény, kostýmů, masek, rekvizit, hudby atd., až do prvního uvedení inscenace Království Černé růže a jeho reflexi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   začátekpředchozí21 - 24  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Ulrychová, Ivana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.