Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Koncepce cheerleadingu jako nového sportovního odvětví v ČR
Míková, Nikoleta ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Miškovic, Miloš (oponent)
5 Abstrakt Název: Vytvoření koncepce cheerleadingu jako nového sportovního odvětví v ČR Cíle: Vytvoření uceleného přehledu poskytujícího komplexní informace o sportovní disciplíně cheerleading. Objasnění charakteru sportovního cheerleadingu. Shromáždění a předložení uceleného popisu sportovní disciplíny, souhrnu pravidel, povinných prvků, metodik cheerleadingu. Příprava podkladu pro Českou asociaci cheerleaders a Institute of Czech Cheerleading, jako základu metodiky cheerleadingu, který bude pomocným materiálem při zlepšování odbornosti trenérů cheerleadingu v ČR a rozšiřování členské základny. Vytvoření fotodokumentace, která ulehčí orientaci v problematice a vyloučí chybné pochopení teoretických východisek v jednotlivých metodikách. Metody: Komplexní klasifikace sportovního odvětví cheerleading vyžadovala důsledný, detailní přístup, provedení důkladné obsahové analýzy zahraniční literatury, zahrnutí poznatků a zkušeností z vlastní praxe a praxe osobností zabývajících se cheerleadingem v ČR i ve světě. Hledáním analogie mezi sportovními odvětvími s bohatou historií a nově se formujícím sportovním odvětvím cheerleading jsem dospěla k analýze české literatury související se sportovním odvětvím cheerleading a analýze elektronických zdrojů. Dále jsem použila metodu pozorování. Porovnání a provedená kontrola...
Komparace celkových podmínek pro výuku předmětů ze vzdělávací oblasti Člověk a zdraví na základních a středních školách
Procházka, Martin ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Komparace celkových podmínek pro výuku předmětů ze vzdělávací oblasti Člověk a zdraví na základních a středních školách Cíle: Zjistit, zda školy disponují takovými podmínkami pro výuku vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Vzdělávání pro zdraví), aby mohly plnit cíle rámcových vzdělávacích programů. Zjistit základní údaje o struktuře učitelů tělesné výchovy na základních a středních školách a údaje o struktuře učitelů tělesné výchovy v Praze a Plzeňském kraji. Zjistit, zda se liší podmínky výuky vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Vzdělávání pro zdraví) na základních a středních školách, v Praze a Plzeňském kraji. Navrhnout vhodná řešení ke zlepšení situace. Metody: Použili jsme metodu komparace výsledků nestandardizovaného dotazníkové šetření převážně s uzavřenými typy otázek. Dotazníkové šetření bylo určeno učitelům tělesné výchovy na ZŠ a SŠ. Zkoumanými regiony byly Plzeňský kraj a hlavní město Praha. Dotazníkové šetření bylo doplněno osobními řízenými rozhovory s učiteli TV. Výsledky: Zjistili jsme, že celkové podmínky na školách odpovídají normám základních kurikulárních dokumentů. Celkové podmínky nebrání naplňování cílů a úkolů uvedených v základních kurikulárních dokumentech. Podmínky pro výuku TV jsou prokazatelně lepšími na ZŠ než na SŠ. Vyššího vzdělání dosahují učitelé na SŠ a v...
Sportovní aktivity osob s mentálním postižením
Svoboda, Petr ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Flemr, Libor (oponent)
Název diplomové práce: Sportovní aktivity osob s mentálním postižením Zpracoval: Bc. Petr Svoboda Vedoucí diplomové práce: doc. PhDr. Pavel Tilinger, CSc. Cíle: Podat informace o možnostech sportovních aktivit jedinců s mentální retardací na klubové úrovni, jeho zabezpečení po stránce personální a materiální. Metodika práce: V této práci bylo využito kvantitativní analýzy. Jako podklad pro splnění cíle byl použit nestandardizovaný dotazník (anketa), který obsahoval celkem 23 otázek zjišťujících především personální a profesní zajištění sportu v klubech organizovaných pod Českým svazem mentálně postižených sportovců, ale také akce, kterých se jednotlivé kluby účastní. Výsledky: Na základě výzkumu se nám podařilo zjistit, že 63 % dotázaných zástupců oddílů sdružených pod Českým svazem mentálně postižených sportovců má pedagogické vzdělání. Celých 73 % se této činnosti věnuje dobrovolně, často bez nároku na honorář. Materiální, prostorové i personální podmínky jsou na klubové úrovni dostačující, ale prostor pro zlepšení je ve všech sférách. Klíčová slova: mentální retardace, tělesná výchova, sport, personální a finanční zajištění sportu
Hodnocení a klasifikace ve školní TV
Lonská, Julie ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Hodnocení a klasifikace ve školní TV Cíle: Hlavním cílem této práce je analyzovat názory současných učitelů TV na způsoby hodnocení a klasifikace ve školní TV na základních a středních školách. Jaký je vztah vyučujících ke klasifikaci a slovnímu hodnocení žáků v TV a jaká jsou jejich hlavní kritéria pro hodnocení. Dále vyhodnotit dotazníky žáků, které se týkají jejich názorů na danou klasifikaci. Metodika: V této práci byla použita metoda dotazníkového šetření na 20 školách v Praze (10 základních a 10 středních). První dotazník, který byl vytvořen pro učitele, obsahoval čtyřicet otázek, přičemž prvních 36 mělo uzavřenou formu, zbylé 4 otevřenou, kde respondenti odpovídali vlastním názorem. Druhý dotazník byl vytvořen pro žáky, obsahoval 39 otázek. U každé byla možná pouze jedna odpověď, pouze poslední otázka měla formu otevřenou. Dotazník byl zaměřen na způsoby hodnocení žáků v tělesné výchově, kritéria pro klasifikaci v TV, nedostatky a přednosti tohoto způsobu hodnocení. Výsledky: Z analýzy výsledků bylo prokázáno, že většina učitelů (85%) na základních a středních školách v Praze, hodnotí žáky v tělesné výchově známkou. Z rozboru výsledků bylo zjištěno, že tato forma hodnocení je pro vyučující nejjednodušší, časově nejméně náročná a výstižná. Nevýhodou této formy dle respondentů však...
Vztah dětí s mentálním postižením k pohybovým aktivitám
Slavíková, Sylvie ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Vztah dětí s mentálním postižením k pohybovým aktivitám Subjekt: Výzkumné práce se zúčastnilo 229 žáků (89 dívek a 140 chlapců, průměrný věk 14, 10 ± 1,22) pražských základních škol praktických a 30 žáků (11 dívek a 19 chlapců, průměrný věk 15,92 ± 1, 28 ) pražských základních škol speciálních. Cíl práce: Zjistit vztah dětí s mentálním postižením, resp. žáků základních škol praktických a základních škol speciálních k pohybovým aktivitám. Metoda: Pro splnění cíle byly použity dva nestandardizované dotazníky. Oba obsahovaly deset strukturovaných i nestrukturovaných položek, které zjišťovaly vztah dětí s mentálním postižením k pohybovým aktivitám - konkrétně ke školní tělesné výchově (v prvním dotazníku) a popř. sportu, který děti provozují ve svém volném čase (ve druhém dotazníku). Výsledky: Hypotéza, ve které jsme předpokládali největší oblíbenost tělesné výchovy jako školního předmětu žáky základních škol praktických i speciálních, se nepotvrdila. Jen velmi málo žáků základních škol praktických i speciálních navštěvuje sportovní aktivity ve svém volném čase. Zjistili jsme, že je i málo žáků, kteří navštěvují sportovní kroužky při škole. Poslední hypotéza zkoumající jak se žáci ke sportu dostali, se nám také nepotvrdila. Škola se nestala hlavním místem, kde se žáci o sportu dozvěděli a jak se...
Péče o tělo a média
Koubová, Magdalena ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název práce: Péče o tělo a média Cíle práce: Cílem práce je zhodnocení informací týkajících se péče o tělo, které nabízí současné televizní kanály. V diplomové práci je analyzována nabídka výchovně vzdělávacích pořadů, které se zabývají aktivním životním stylem a televizní reklamy související se sledovaným tématem. Metoda: Byly použity dvě metody a to metoda obsahové analýzy a metoda deskriptivní. Výsledky: Bylo zjištěno, že počet vysílaných výchovně vzdělávacích pořadů zaměřených na péči o tělo je nedostatečný. Jejich zpracování je však kvalitní. Nabídka televizních reklam je pestrá, ale svým obsahem zaměřená spíše na krásu a vzhled. Reklamy, které by podněcovaly diváka k aktivnímu pohybu a změně životního stylu, se ve vysílání neobjevily vůbec. Klíčová slova: média, reklama, zdraví, životní styl, pohybová aktivita, zdravá výživa, tělesné sebepojetí, vzhled
Komparace vybraných evropských jezdeckých škol a systém jezdeckého vzdělávání v ČR
Půlpánová, Libuše ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Gotthardová, Lenka (oponent)
3 Abstrakt Název práce: Komparace vybraných evropských jezdeckých škol a systém jezdeckého vzdělávání v České republice Cíle práce: Uvést všechny dostupné a možné jezdecké školy v České republice, jejich popis a srovnání s popisem vybraných evropských škol Metoda: Analýza literárních zdrojů a dalších dostupných materiálů, popis jednotlivých programů uvedených škol, srovnání na základě výsledků jednotlivých škol a úrovně jejich absolventů Výsledky: V České republice je úroveň jezdeckého vzdělávání nižší než ve srovnávaných zahraničních školách. Vybrané evropské školy mají mnohem delší tradici a také propracovanější systém vzdělávání. V České republice se potýkáme s problémem nedostatku kvalifikovaných učitelů a také s nedostatkem finančních prostředků. Úspěšnost uplatnění absolventů jezdeckých škol je na zahraničních školách mnohem větší než v Čechách a je to dáno jak úrovní absolventů, tak větším množstvím pracovních příležitostí v zahraničí. Klíčová slova: Jezdecké školy, jezdectví, student, plemena koní, výcvik, jezdecká výstroj, program vzdělávání, systém vzdělávání, komparace
Výchova ke zdraví na základní škole
Hájková, Lucie ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Výchova ke zdraví na základní škole Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce bylo vypracování a následné ověření účinnosti didaktických manuálů pro předmět výchova ke zdraví. Metody: V naší práci jsme použili metodu kvantitativní a kvalitativní a metodu komparace. Metodu kvantitativní představovaly dotazníky, metodou kvalitativní byl rozhovor s vybranými žáky sedmých ročníků 2. základní školy v Plzni. Metodu komparace jsme aplikovali v porovnávání vstupních a výstupních znalostí žáků ze sedmých ročníků a při srovnání znalostí žáků devátého ročníku se znalostmi žáků z ročníků sedmých. Výsledky: Zjistili jsme zlepšení znalostí žáků sedmých ročníků oproti výstupnímu dotazování, přičemž největšího zlepšení znalostí dosáhli žáci v oblasti sebepojetí a tělesného sebepojetí. Výsledky žáků ze sedmých ročníků ve výstupním dotazování jsou lepší než výsledky žáků z ročníku devátého. Klíčová slova: péče o tělo, výživa, sebepojetí a tělesné sebepojetí, pohybová aktivita.
Zdravý životní styl v kurikulu dětí předškolního věku
Obstová, Lenka ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název práce: Zdravý životní styl v kurikulu předškolního věku Cíle práce: Cílem práce je zjistit, nakolik je v kurikulu předškolního vzdělávání věnována pozornost zdravému životnímu stylu u dětí předškolního věku. Dále jsme zjišťovali, jak se sledované mateřské školy staví k problematice zdravého životního stylu dětí. Metoda: Pro splnění cíle byla použita kombinace kvantitativní (nestandardizovaný dotazník) a kvalitativní (interview) metody. Výsledky: Výsledky bylo zjištěno, že mateřské školy se snaží v dostatečné míře věnovat problematice zdravého životního stylu. Věnují také dostatek pozornosti každé z podoblastí zdravého životního stylu. Mezi vybranými mateřskými školami jsme nalezli rozdíly především u Montessori mateřských škol vzhledem k ostatním mateřským školám. Klíčová slova: mateřská škola, kurikulum předškolního vzdělávání, zdravý životní styl, pohybová aktivita, zdravá výživa, vnitřní pohoda, zdravé prostředí

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.