| |
| |
|
Umělecké tendence filmové kamery v českém meziválečném a protektorátním filmu
Polčák, Martin ; Šofr, Jaromír (vedoucí práce) ; Smutný, Vladimír (oponent)
Předmětem této práce je analýza tvůrčích postupů kameramanů ve vybraných umělecky významných celovečerních hraných filmech v raném období zvukové éry natočených na území tehdejší československé republiky. Bylo vybráno celkem sedm filmů zastupujících nejvýraznější tvůrčí počiny téměř všech kameramanů, kteří v té době na našem území působili. Filmy jsou podrobovány analýze jejich vizuální stránky postupně dle jejich premiérového uvedení do kin. Jednotlivá díla jsou nejprve všeobecně zhodnocena s využitím názorů dobové kritiky a poté jsou již plynule podrobeny samotnému kameramanskému rozboru. V obrazové příloze na konci práce je pak možné si prohlédnout reprodukce vybraných dochovaných fotosek, včetně reklamní grafické prezentace.
|
|
3 D kinematografie v kameramanské praxi
Tichovský, Martin ; Myslík, Jiří (vedoucí práce) ; Smutný, Vladimír (oponent)
Technologie natáčení a reprodukce 3D filmů se dostává díky pokročilé digitalizaci kinematografie do další vývojové etapy. Integrace nových výrobních postupů s sebou nese dramatický posun v práci kameramana, který dosud z velké části zodpovídal za finální obrazovou složku filmového díla.
Ve své práci stručně shrnu historii 3D kinematografie, jež je úzce spjata s počátky filmu vůbec. Představím základní principy a předpoklady pro tvorbu stereoskopického pohyblivého obrazu, dále popíši současné možnosti technologických postupů v oblasti záznamu 3D filmů a videa v profesionálních i domácích podmínkách a poukážu na problematiku digitální přípravy a postprodukce.
Vedle technologických principů bych se rád zaměřil na klíčové body práce kameramana na 3D projektech ? odlišnosti filmové řeči, trikové záběry (chroma key, motion capture, 3D imaging apod.) a úlohu hlavního kameramana při přípravách a dokončovacích pracích.
Osnova:
1)základní principy stereoskopie
2)historie stereoskopického snímání, metody používané v minulosti
3)rozšíření metod a možností snímání 3D obrazu v současnosti
4)rozlišení problematiky snímání a reprodukce 3D obrazu pro kino a TV
5)úloha kameramana, odlišnosti od tradiční filmové řeči
6)změny v zodpovědnosti za finální vizuální podobu filmu
7)přípravy a postprodukce 3D AV díla z pohledu kameramana
8)natáčení 3D v domácích podmínkách
9)závěr: zamyšlení nad úlohou 3D efektu v rámci historie kinematografie a AV děl
Zdroje:
Petr Páta, ČVUT
Galli 3D
Vladimír Smutný, AČK
Jiří Myslík, AČK
Antonín Weiser, AČK
American Cinematographer magazine
internet
|
|
Snímání ruční kamerou
Hyksa, Lukáš ; Smutný, Vladimír (vedoucí práce) ; Macák, Jiří (oponent)
Práce pojednává o snímání ruční kamerou jako výrazovém prostředku v kinematografii. Část textu je rovněž věnována historickému a technickému vývoji snímání ruční kamerou.
Na konkrétních příkladech filmů je popsán způsob používání ruční kamery z hlediska dramaturgické stavby filmového díla.
|
| |
|
Letecká kinematografie
Šachl, David ; Macák, Jiří (vedoucí práce) ; Smutný, Vladimír (oponent)
Diplomová práce pojednává o způsobech a možnostech natáčení ze vzduchu a to na medium film i video. Věnuje se především současným technologiím a srovnání mezi nimi. Technologie jsou : helikoptéra, modely, paraglide a rogalo, horkovzdušný balón. Důraz klade na použití pro hranou a dokumentární kinematografii.
|
| |
| |
| |