|
Vliv omamných a psychotropních látek na chování řidiče a možnosti odhalení v rámci silniční kontroly PČR
Floreš, David ; Semela, Marek (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
Cílem uvedené diplomové práce je na základě shromážděných dat, vyhodnotit úspěšnost detekce omamných a psychotropních látek policistou, s následným orientačním měřením a odborným vyjádřením. Práce je rozdělena na tři části. V teoretické části se jedná převážně vyhodnocení stávajících informací, zabývající se drogovou problematikou v souvislosti s nehodovostí na pozemních komunikacích. V analytické části se práce zabývá reálnými metodami a vybaveností s detekováním OPL. Praktická část obsahuje data získána z kvalitativního výzkumu, prostřednictvím rozhovorů, která jsou porovnávána a vyhodnocena s kvantitativním výzkumem dotazníkového šetření, jež mohou přispět ke zpřesnění znaleckých posudků a zlepšení bezpečnosti v dopravě.
|
|
Nehodovost mladých řidičů
Hillebrant, Michael ; Bradáč, Albert (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá nehodovostí mladých řidičů v České republice. V úvodní části se práce zabývá teorií, ve které popisuje mladé řidiče z hlediska jejich psychologických vlastností. Zkoumá také jednotlivé konkrétní nehody z pohledu expertního inženýrství. Dále rozebírá statistiku nehodovosti na území České republiky za posledních devět let. V závěrečné části práce doporučuje opatření pro praxi.
|
| |
|
Zvyšování bezpečnosti chodců v silničním provozu
Doležalová, Lucie ; Bartuška, Ladislav (oponent) ; Schmeidler, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje zvyšování bezpečnosti chodců v silničním provozu. Práce analyzuje případy nehod v určité lokalitě a postoje i zkušenosti chodců, jakožto místních obyvatel. Cílem práce je zmapování nehodovosti chodců – případová studie a vytvoření vhodných opatření v urbánním prostoru na příkladu města Třeboně. První část práce se zabývá teorií a terminologií, následuje obecný pohled na problematiku dopravních nehod v urbánním prostoru. Další kapitola se zaměřuje na chodce jako účastníky silničního provozu a jejich bezpečnost. Čerpala jsem jak z odborné literatury, dokumentů a knih, tak z případových studií. Empirická část práce pak rozebírá analýzu nebezpečných míst ve vybrané lokalitě. Tato místa byla vybrána na základě dotazníkového šetření mezi místními obyvateli s cílem poukázat na tato nebezpečná místa reálnými dopravními nehodami ve městě Třeboni. Z průběhů konkrétních dopravních nehod stanovit vhodná opatření v nebezpečných místech, a tím pomoci ke zvýšení bezpečnosti chodců v daném městě. K získání potřebných údajů je v práci použita analýza dokumentů, dotazníkové šetření a následné vyhodnocení výsledků. V závěru jsem zhodnotila výsledky a návrhy opatření.
|
| |
| |
| |