Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Implementace služebního zákona v praxi
Myslivečková, Beate ; Matula, Miloš (vedoucí práce) ; Louda, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá uvedením do praxe zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, který zavádí novou právní úpravu pracovněprávních vztahů zaměstnanců státní správy. Služební zákon je v posledních letech často diskutovaným tématem, zejména ve spojitosti s hrozbou Evropské komise, která přijetím tohoto zákona podmínila čerpání evropských dotací ze strukturálních fondů pro období 2014 - 2020. V práci je rozebrána problematika státní služby, jsou zde nastíněny principy státní služby ve vybraných zemích EU a historický vývoj státní služby na území České republiky. Cílem práce bylo poukázat na možná problémová ustanovení, která se v zákoně objevují, a na problémy, které se objevily v průběhu implementace tohoto zákona, a to i na příkladu Úřadu práce ČR.
Hodnotící komparace ústavněprávních pojetí vybraných centrálních bank světa z aspektu perspektiv ČNB.
Pospíšilová, Kateřina ; Kuba, Jaroslav (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá srovnáním pojetí České národní banky, Federálního rezervního systému, Evropské centrální banky a Čínské lidové banky. Zaměřuje se na komparaci těchto pojetí s vytvořeným univerzálním modelem centrální banky a jeho parametry, a zjišťuje, že od tohoto modelu jsou vybrané centrální banky hodně vzdáleny. Důraz je kladen na perspektivu České národní banky po vstupu do eurozóny a na skutečnost, že v tu chvíli její roli nahradí Evropská centrální banka. Evropská centrální banka se ve srovnání s Federálním rezervním systémem a Čínskou lidovou bankou nejméně odchyluje od svého inflačního cíle a je tedy nejblíže k cenové stabilitě. Zároveň však prokazatelně financuje vládní dluhy a to je v rozporu s legislativou. Závěrem lze poznamenat, že centrálním bankám České republiky, Spojených států amerických a eurozóny je dána značná míra svobody a nezávislosti na ostatních složkách moci ve státě a naopak Čínská lidová banka zůstává silně závislá na výkonné moci.
Vliv institucionálního nastavení na současnou tvorbu environmentálních strategií ve městech ČR
Dubová, Lenka ; Vojáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Města hrají důležitou roli z hlediska možných rizik a dopadů změny klimatu. Po celém světě se zvyšují zkušenosti s adaptací ve veřejném i soukromém sektoru. Tato diplomová práce hodnotí dosavadní tvorbu adaptačních strategií ve městech České republiky za využití institucionální analýzy dle IAD framework. Cílem práce je identifikovat nejčastější překážky v procesu tvorby adaptačních strategií a navrhnout možná řešení. Metodou sběru dat jsou hloubkové rozhovory s klíčovými aktéry ve městech Plzni, Praze a Brně. Mezi identifikované překážky patří nedostatek politické podpory, odlišná úroveň zkušeností s přípravou koncepčních dokumentů a problém s finančními prostředky na realizaci adaptačních opatření. Mezi navržená řešení patří prohloubit spolupráci mezi samosprávou a neziskovým sektorem a mezi úředníky a volenými zástupci ve městě se zaměřením na lepší výměnu informací. Lze doporučit i koncepční identifikaci a popsání problémů ve městě, což může pomoci čerpat dotace například z programu LIFE na realizaci adaptačních opatření.
Komparace pojetí funkce ombudsmana ve vybraných zemích EU
Škařupová, Aneta ; Mitwallyová, Helena (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá institucí Veřejného ochránce práv v České republice a především její komparací s vybranými zahraničními institucemi se stejným charakterem činnosti na úrovni Evropské unie. Teoretická část je zaměřena na obecnou charakteristiku této instituce a její ukotvení v právním systému sledovaných zemí, s přihlédnutím na ochráncovu nezávislost, která podporuje efektivní kontrolu veřejné správy. Praktická část práce se zabývá měřením efektivnosti vybraných kanceláří prostřednictvím metody benchmarkingu. Na základě provedené analýzy lze konstatovat, že úřad ombudsmana má v České republice své opodstatnění. Důvěra občanů tohoto státu ve veřejného ochránce práv se v posledních letech jeho působení zvyšuje a je porovnatelná například s důvěrou občanů Dánska či Portugalska v tuto instituci.
Efektivita ve veřejné správě a její měření
Janů, Eva ; Mitwallyová, Helena (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá měřením efektivnosti výkonu ve veřejné správě. První část se věnuje veřejné správě a pojmům, které s ní souvisí. Veřejná správa si klade za cíl především dobré vládnutí a chytrou administraci a to je splňování za předpokladu hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti. Pro její cíle je tedy nutné najít a realizovat metody, které efektivnost pomohou zvýšit, a v neposlední řadě je nutné změnu výkonnosti také měřit. Stěžejní část analyzuje dvě vybrané metody měření efektivity - benchmarking a Common Assessment Framework (CAF) a zhodnocují se jejich silné a slabé stránky především na základě dotazníkového šetření a porovnání výsledků v jednotlivých metodách. I když je každá metoda jiná a obě metody mají své výhody a nevýhody, po praktickém zkoumání můžeme říci, že metoda benchmarking má větší vypovídající hodnotu.
Komparace financování výzkumu, vývoje a inovací v České republice s vybranými zeměmi.
Matějka, Tomáš ; Peková, Jitka (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Diplomová práce se zabývá analýzou stávajícího systému financování výzkumu, vývoje a inovací v České republice a následnou komparací se zahraničními zeměmi. Práce poskytuje podrobný přehled o aktuální situaci financování v ČR, roli veřejné správy v celém procesu a zmiňuje kritické připomínky, které se v současné době nejčastěji objevují. Aktuálnost a důležitost tématu se zvyšuje se stávajícím návrhem na vznik nového ministerstva pro vědu. Práce na základě analýzy a komparace se zahraničím doporučuje změnu stávajícího systému financování výzkumu, vývoje a inovací v České republice nicméně jinou formou, než je vznik navrhovaného nového ministerstva.
Financování výstavby rychlostních komunikací se zvláštním zřetelem na partnerství veřejného a soukromého sektoru.
Šprlák, Štefan ; Peková, Jitka (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
S tím, že je stav dopravní infrastruktury důležitým ukazatelem konkurenceschopnosti krajiny, by polemizoval málokdo. V otázce vhodného způsobu jejího zabezpečení se ale již ne všichni shodnou. Realita pravidelného deficitního financování výdajů z veřejných rozpočtů v kombinaci s výhledem postupně klesající podpory pro dopravní infrastrukturu z fondů EU, skýtá prostor pro alternativní formy jejího zabezpečení taky ve střední Evropě. Cílem této práce je poukázat na zabezpečení infrastruktury prostřednictvím partnerství veřejného a soukromého sektoru (tzv. PPP), jenž zatím v tomto regionu není příliš využívanou formou. Zhodnocením nákladové stránky konkrétního realizovaného PPP projektu rychlostní silnice R1 ve SR poukáži na výhody, nevýhody či rizika spojené s touto formou financování a ověřím také hypotézu, že způsob financování dopravní infrastruktury formou PPP projektu je sice pro veřejný subjekt cenově nákladnější než v případě klasické veřejné zakázky, ale tzv. hodnota za peníze tuto vyšší cenu kompenzuje.
Kritická analýza současné legislativní úpravy likvidace fotovoltaických modulů a její ekonomické zhodnocení
Zemková, Lenka ; Vojáček, Ondřej (vedoucí práce) ; Matula, Miloš (oponent)
Česká republika má aktuálně cca 2 126 MWp instalované kapacity z fotovoltaických elektráren, z nich většina byla uvedena do provozu v období tzv. solárního boom okolo roku 2010. Směrnice 2012/19/EU vedla ke změně zákona č. 185/2001 Sb. o odpadech a ke vzniku vyhlášky č. 178/2013, která stanovila povinnost provozovatelů fotovoltaických elektráren platit příspěvek na budoucí recyklaci modulů. Minimální výše příspěvku na recyklaci byla stanovena na 8,50 Kč/kg modulu. Tato částka je z mnoha stran kritizována jako neúměrně vysoká. Diplomová práce analyzuje přístup veřejné správy k otázkám ochrany životního prostředí a nástroje environmentální ochrany, které může stát využít, aby motivoval znečišťovatele k šetrnějšímu chování k životnímu prostředí. Práce navrhuje novou výši recyklačního příspěvku ve výši 5,2-7,8 Kč/kg. Z analýzy dále vyplývá, že největším rizikem při stanovení příspěvku je časová nekonzistence, která ohrožuje řadu proměnných podstatných pro celou kalkulaci.
Nejvyšší kontrolní úřad České republiky
Dvořáková, Barbora ; Matula, Miloš (vedoucí práce) ; Nováková, Jiřina (oponent)
Tato práce se zaměřuje na nejvyšší kontrolní instituci, která v České republice provádí externí audit veřejné správy - Nejvyšší kontrolní úřad. V první části jsou vymezeny základní pojmy z oblasti kontroly veřejné správy. Druhá část obsahuje exkurs do historie vývoje kontroly ve veřejné správě. Kapitola je dále rozdělena do pěti dalších bloků, ve kterých je postupně odhaleno postavení NKÚ v systému veřejné moci, působnost a pravomoc Úřadu, jeho organizace a dále pak kontrolní činnost a financování samotného Úřadu. Další úsek textu představuje modely nejvyšších kontrolních institucí, které jsou využívané ve Francii, Německu, Rakousku, Velké Británii, Švédsku a na Slovensku. V závěru kapitoly dochází ke srovnání představených auditních institucí a NKÚ ČR. Z této komparace pak vychází čtvrtá kapitola, kde jsou vyhodnoceny závěry provedené analýzy, a jsou zde i uvedeny návrhy na možné úpravy české legislativy.
Vývoj právní úpravy postavení a organizace statistické služby v Československu 1918 - 1938
Tauber, Vojtěch ; Matula, Miloš (vedoucí práce) ; Louda, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá právní úpravou postavení a organizací statistické služby v Československu v letech 1918 až 1938, která dosud nebyla příliš zdokumentována. V tomto období byla statistika dotýkající se veřejné správy centralizována a svěřena do rukou Statistické rady státní a Státního úřadu statistického, jimž je v práci věnována zvláštní pozornost, zejména personáliím, rozpočtu a umístění, neboť patřily k choulostivým problémům úřadu. Státní úřad statistický se řadil mezi ústřední úřady v Československu, zatímco Statistická rada státní nabývala povahy poradního orgánu a úřadu se samostatnou rozhodovací mocí. Mimo tuto centralizaci stála statistická šetření prováděná některými městy. Práce využívá zejména nepublikované archivní materiály a publikované prameny o činnosti Státního úřadu statistického a Statistické rady státní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Matula, Martin
4 Matula, Milan
5 Matula, Miloš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.