Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 285 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pohon motokáry elektromotorem
Štol, Michal ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním řešením přestavby motokáry pro půjčovny poháněné spalovacím motorem na motokáru poháněnou elektromotorem. Hlavní cíl práce je výběr vhodného elektromotoru a elektro-komponent pro spolehlivý provoz elektromotokáry, umístění elektropononu do zadní zástavby motokáry, pevnostní a životnostní kontrola mechanických částí pohonu.
Simulace kinematiky a dynamiky vozidlových mechanismů
Zháňal, Lubor ; Bauer, František (oponent) ; Píštěk, Václav (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce se zabývá numerickou simulací kinematiky a dynamiky mechanismů pomocí vlastní vyvinuté numerické metody a na ní postavené komplexní simulační aplikace. Popsány jsou jak matematické principy použité numerické metody, tak i postup programování důležitých částí aplikace a její optimalizace. V závěrečné části jsou provedena srovnávací měření stran přesnosti a výkonu.
Návrh převodů HPV
Martinát, Antonín ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem převodového ústrojí vozidla poháněného lidskou silou. Nejprve je zde krátká rešeršní část používaných převodových ústrojí, poté následuje vlastní konstrukční návrh a pevnostní výpočet vybraných dílů. K práci je přiložena výkresová dokumentace.
Zážehový pístový spalovací motor s prodlouženou expanzí
Koštuřík, Vojtěch ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem zážehového pístového spalovacího motoru s prodlouženou expanzí. Je vysvětlen princip prodloužené expanze s využitím Atkinsonova nebo Millerova cyklu a možnosti jejího dosažení. Dále je proveden konstrukční návrh a sestaven pracovní oběh. Následně je stanoven průběh kinematických veličin a sil v mechanismu. Na závěr je provedena pevnostní kontrola ojnice navrženého mechanismu.
Návrh sportovních vaček pro motocyklový motor
Závodník, Michal ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce obsahuje teoretickou část věnující se tématu ventilových rozvodů a naměřená data motoru s jejich zpracování. Zpracovaná data jsou použita pro vytvoření 1D simulace motoru. Následně jsou v simulaci upravovány parametry ventilového rozvodu pro zvýšení výkonu a točivého momentu. Dvě obsažené varianty mohou sloužit jako návod pro finální návrh po dalších úpravách.
Palivové články a automobil
Zlámal, Josef ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
V této práci je přiblížen historický vývoj palivového článku, popis jeho konstrukce a funkce, včetně porovnání výhod a nevýhod v současnosti nejčastěji používaných typů. Další část se věnuje problematice paliv pro palivové články, jejich výrobě, distribuci a skladování. Poslední kapitoly se věnují automobilu s palivovými články, projektům jednotlivých automobilek a vlastnímu hodnocení jednotlivých systémů palivových článků.
Převodovky řazené pod zatížením
Formánek, Pavel ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřená na rozbor konstrukčních uspořádání, technických a provozních parametrů převodovek řazených pod zatížením. První část této práce je věnovaná rozdělení převodovek, jejich řazení a způsobům řazení. V další části je popis různých konstrukcí převodovek, jejich princip a ovládání. Závěr práce se věnuje zhodnocení výhod a nevýhod těchto převodovek a odhadu dalšího vývoje v této oblasti.
Stirlingův motor
Vondruš, Jan ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá popisem a výpočtem tepelného Stirlingova motoru s uzavřeným pracovním oběhem a tepelnou regenerací. V teoretické části je popsána historie motoru, princip jeho funkce, rozdíly jednotlivých konstrukčních typů motoru a využití motoru v minulosti i současnosti. Dále je zde popsán princip a způsob výpočtu ideálního Stirlingova cyklu a také výhody a nevýhody použití těchto tepelných strojů. Praktická část práce se zabývá výpočtem pomocí ideálního Stirlingova cyklu a výpočtem cyklu jednotlivých modifikací pomocí Schmidtovy idealizace. Primárním cílem této bakalářské práce je porovnání výsledků získaných užitím obou metod. Výsledky práce ukazují, že použití Schmidtovy idealizace dává nižší, a tedy přesnější hodnoty parametrů motoru oproti užití ideálního Stirlingova cyklu.
Pětiválcový řadový vznětový motor s excentrickým klikovým mechanismem
Süttő, Daniel ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je zistiť vplyv excentricity kľukového mechanizmu na priebeh síl medzi piestom a vložkou valca, taktiež zistiť jeho vplyv na vyváženie celej sústavy. Je potrebné navrhnúť vyváženie pre zvolenú hodnotu excentricity a následne podrobiť kľukový hriadeľ pevnostnej analýze s prihliadnutím na torzné kmitanie. Problematika ma natoľko zaujala, že som nad rámec zadaných úloh navrhol torzný tlmič kmitov.
HPV braking system
Sáska, Jakub ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Work covers the topic of HPV (Human Powered Vehicle) brake systems. It contains an overview of brake types, as well as solution of mutual compatibility issues of various common standards. Included table serves the purpose of right brake system selection for given HPV.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 285 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.