Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Reflection of Women in Franz Kafka's Short Stories
Holubová, Zdislava ; Glosíková, Viera (vedoucí práce) ; Haupenthal, Thomas Maria (oponent)
Cílem mé diplomové práce bylo porovnat podoby žen, které se vyskytují v povídkách Franze Kafky, a rozdělit je do odpovídajících skupin. Dále jsem se zabývala vlivem osobního života Franze Kafky na jeho dílo. Na základě analýzy vybraných povídek jsem dospěla k závěru, že postavy žen, které se v povídkách objevují, hrají v konkrétním příběhu důležitou a samostanou roli a jsou si velmi podobné. V povídkách vystupují dva základní typy žen. První typ jsem pojmenovala "Die Frau als statisches Wesen" ("Žena jako statická bytost") a patří sem ty ženské postavy, které mají pro příběh sice velký význam, ale jeho samotný děj nijak neovlivňují a nejsou těmi, které vyvolávají konflikty. Nemají vlastní jméno nebo v příběhu vůbec nevystupují. Většinou představují symboly, které označují jiné skutečnosti. Jejich hlavní význam spočívá ve schopnostech, kterými manipulují s ostatními lidmi, hlavně s muži.
German rock: The evolvement of German rockmusic in 70 ies and 80 ies based on lyrics of Udo Lindenberg
Laubensteinová, Katrin ; Haupenthal, Thomas Maria (vedoucí práce) ; Poimer, Christiane (oponent)
V této práci je představen vývoj rockové hudby v obou německých státech. Počátek tohoto vývoje v Německu nastal v šedesátých letech minulého století, jednalo se však převážně o hudbu s anglickými texty. Později začaly některé německé hudební skupiny psát německé texty, ale nebyly příliš úspěšné. Oblíbenost rockové hudby s německými texty zvedl teprve v sedmdesátých letech zvedl zpěvák Udo Lindenberg. Ten velkou měrou přispěl k rozvoji německého rocku. V první části mé práce je popsána historie německy zpívané rockové hudby v obou německých státech. Rozdílné politické zřízení v nich se projevovalo i v přístupu ke kultuře jako takové. V Německé demokratické republice se kromě rockové hudby v němčině rozvíjel také tzv. "Krautrock", hudební styl, za jehož zemi původu je pokládána právě NDR. Krátce jsou představeni někteří muzikanti, účinkující ve stejné době jako Lindenberg. Dále je v této části stručně vysvětleno, proč měla rocková hudba zpočátku pouze anglické texty. V druhé části práce je hlavní postavou Udo Lindenberg. Jsou zde zmíněny důležité informace o jeho životě, ale především je zde představena jeho tvorba. Text je rozdělen do jednotlivých kapitol, podle různých "přelomů" v životě či tvorbě zpěváka. Kromě jeho života je v některých kapitolách zmíněna i tehdejší společenská či politická...
Intercultural conflict in literature and in fact the example of the novel Oya: Fremde Heimat Türkei
Honzátková, Hedvika ; Haupenthal, Thomas Maria (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Bakalářská práce na téma: "Interkulturní konflikty na příkladu románu Oya: Fremde Heimat Türkei", se zaměřuje na vysvětlení pojmů kultura a konflikt. Oba definované pojmy jsou blíže specifikovány a dány do vzájemmé souvislosti v kontextu interkulturních konfliktů. Konkrétní interkulturní konflikty jsou uvedeny na románu pro mládež z tureckého prostředí.
Exile, War and Escape in France in the years 1933 - 1941, as depicted in selected works by German writers
Landová, Jolana ; Haupenthal, Thomas Maria (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
In dieser Arbeit wurden vier Romane von deutschsprachigen antifaschistischen Exilautoren analysiert, deren Schicksal mit Frankreich verbunden ist. Das Hauptanliegen war es, die Romane mit den damaligen zeitlichen, sozialen, kulturellen und nicht zuletzt privaten Umständen der einzelnen Autoren in Zusammenhang zu bringen. Im ersten Teil der Arbeit erfolgte ein kurzer Überblick über die Exilliteratur im Allgemeinen, über die komplizierte Situation im Literaturbetrieb und von den Literaten im Dritten Reich sowie über die wichtigsten Exilmöglichkeiten und -ziele. Im zweiten und umfangreichsten Teil der Arbeit standen die einzelnen ausgewählten Autoren im Mittelpunkt, die bedeutendsten Tatsachen aus ihrem Leben und ihrem Werk. Es folgte jeweils die ausführliche Analyse eines ausgewählten Werkes, mit der Betonung des Kontextes der persönlichen Erlebnisse des Autors. Der dritte und letzte Teil stellt eine Synthese der vier Analysen dar, unter besonderer Hervorhebung des Gemeinsamen und Trennenden. Der Schwerpunkt des Vergleiches der einzelnen Werke liegt in dem Umgang des Autors mit dem historischen Stoff, seine Einstellung zum Krieg und zum Exil und wie sich die eigenen Erlebnisse in seinem Bild vom damaligen Frankreich niederschlagen.
Literature in film: A novel, Professor Unrat (1905) by Heinrich Mann and a film adaptation, Der blaue Engel (1930) directed by Josef von Sternberg
Kutková, Jitka ; Haupenthal, Thomas Maria (vedoucí práce) ; Markvartová, Eva (oponent)
Bakalářská práce seznamuje s osobností Heinricha Manna a s dobou, ve které spisovatel žil. Jako svůj hlavní cíl porovnává původní satirický román Profesor Neřád s jeho filmovou podobou nazvanou Modrý anděl. Výsledkem je zjištění, že filmové zpracování do jisté míry změnilo původní autorův záměr. Jednotlivé kapitoly se také zaměřují na režiséra filmové adaptace Josefa Sternberga a herce v hlavních rolích. Dále se zabývá soudobou filmovou kritikou a významem hudby v jednom z prvních zvukových filmů.
Literature und Music: Woyzeck and Wozzeck.Alban Berg's Musical Adaptation of the drama by Georg Büchner
Stanovská, Tereza ; Haupenthal, Thomas Maria (vedoucí práce) ; Glosíková, Viera (oponent)
NÁZEV: Literatura a hudba: Woyzeck a Wozzeck. Hudební zpracování dramatu Georga Büchnera Albanem Bergem ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá hudebním zpracováním opery Wozzeck skladatele Albana Berga v souvislosti s její literární předlohou. Teoretická část poskytuje přehled nejdůležitějších informací o autorech a vzniku obou děl na základě příslušných zdrojů. Praktická část klade hlavní důraz na operní libreto, přesněji řečeno na podobnosti a odchylky v jeho formální i jazykové struktuře a jejich vliv na obsah a výpověď díla. Dalším předmětem zájmu je hudební řeč a její charakteristické rysy, zejména zacházení s hlasem, instrumentace a motivy v opeře. Pozornost je rovněž věnována výskytu autobiografických prvků a kritice díla. KLÍČOVÁ SLOVA: opera, drama, Woyzeck, Wozzeck, Alban Berg, Karl Emil Franzos, libreto, scény, vypuštění, změna, literární předloha
Louskání oříšků aneb porovnání románu Franze Kafky "Zámek" s českými překlady
Pochmanová, Ilona ; Haupenthal, Thomas Maria (vedoucí práce) ; Broukalová, Jindra (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat porovnáním dvou českých překladů románu Franze Kafky "Zámek" z lingvistického hlediska. Práce bude porovnávat překlady Vladimíra Kafky z roku 1969 a Jany Zoubkové z roku 2014. Práce se zaměří na metody překladatelské praxe, požadavky kladené na literární překlad, životnost překladů a jejich kritiku a v neposlední řadě se zaměří na konkrétní problémy moderního překladu. Po bližším zkoumání a analyzování problémů překladatelství zhodnotí objektivně naše práce přednosti a nedostatky obou překladů. Klíčová slova: Překlad, jazyk, interpretace, chyba, metoda, kritika, ekvivalent, idiom

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.