Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pedagogická a choreografická práce Joe Alegado
Jirmanová, Anna ; ELIÁŠOVÁ, Bohumíra (vedoucí práce) ; DIATTA-REBCOVÁ, Monika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá životem JoaAlegada, zejména jeho prací pedagogickou a choreografickou. Výchozím bodem byli rozhovory s tímto umělcem, které umožnili zachytit osobitý pohled JoeAlegada na taneční umění.
Taneční vzdělávání v kraji Vysočina v současnosti
Nosková, Ivana ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Eliášová, Bohumíra (oponent)
Tato bakalářská práce mapuje situaci tanečních oborů v Základních uměleckých školách na Vysočině ve školním roce 2010-2011. Výzkum jsem prováděla ve třech vybraných školách v Humpolci, Havlíčkově Brodě a v Jihlavě. Všechny tři zmiňované instituce mají žáky na předpokládaném stupni znalostí. Jsou na vysoké technické úrovni a zároveň i připraveni na scénickou praxi. Po absolvování tanečního oboru mají předpoklady ke studiu na tanečních konzervatořích. Průběžně se žáci účastní krajských i celorepublikových přehlídek, školy pro ně pořádají semináře, na které si zvou známé pedagogy. Pouze pedagogové v Jihlavě a Humpolci si pravidelně doplňují nebo rozšiřují vzdělání.
Scénografie a prostor v choreografické tvorbě Sashi Waltz
Palátová, Dana ; Kodet, Jan (vedoucí práce) ; Wiesner, Daniel (vedoucí práce) ; Matásek, Petr (oponent) ; Eliášová, Bohumíra (oponent)
Sasha Waltz je v současnosti výrazným fenoménem současného tance nejen v Německu. Její umělecký přesah ovlivňuje klasické inscenační způsoby oper a boří i zažitá klišé tak staticky chápaných instalací, jako jsou například muzea. V bakalářské práci se snažím zmapovat tvorbu Sashi Waltz skrze prostor a jeho scénografické prostředky, a to od počátků až do současnosti. Měla jsem možnost zhlédnout prvotinu a porovnat ji s nejnovějšími projekty. Hlavním zdrojem práce byl můj několikaměsíční průzkum choreografické tvorby Sashi Waltz, spojený se sběrem informací a osobními rozhovory.
Techné a poiésis v choreografické tvorbě
Dukić, Ivana ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Prokeš, Zdeněk (oponent) ; Eliášová, Bohumíra (oponent)
Při svém hledání odpovědí na otázku Co je zapotřebí ovládat (do-vědět se) na cestě za tanečním uměním ?, Kam zmizela potřeba dovednosti a krásna ?, Kam se ubírá umění divadla ? se pokusím zaznamenat ve své disertační práci různorodé prameny, které na dané otazky odpovídají v kontextu divadla a světa. Nejde mi o komplexní výčet veškeré literatury k mému tématu odkazující, mým cílem je (znovu) otevřít problematiku pojmů techné a poiésis v umělecké tvorbě a pokusit se pochopit "ducha doby" .
Tanec v základním školství
Ratajová, Olga ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Eliášová, Bohumíra (oponent)
Tato diplomová práce se zameruje na ruzné zpusoby zapojení tance do základního školství. Jednou z možností je integrace základních škol a základních umeleckých škol, kam děti mohou být přijaty na základě talentových zkoušek. Tanci se pak věnují po celých devět let i ve výuce ZŠ. Studium je tedy pouze pro vybrané. Druhou možností je projekt Tanec školám organizace Tanec Praha a Taneční a pohybová výchova, nový předmět, který je v nabídce Rámcového vzdělávacího programu. Jsou to způsoby výuky dětí od první do páté třídy základní školy, do kterých je zapojena vždy celá třída. S tancem se tak setkají i děti, které by se o něj jinak vůbec nezajímaly. Předmětem mého zkoumání je, jak oba způsoby vznikly, kdo za jejich vznikem stojí a kde se raalizují. S žádostí o rozhovor jsem se obracela nejen na pedagogy, ale také na ředitele škol. Zajímal mě způsob práce pedagogů i jejich dosavadní výsledky.
Hledání cesty ke zvědomování těla
Šorejsová, Kateřina ; Eliášová, Bohumíra (vedoucí práce) ; Rebcová, Monika (oponent)
Ve své diplomové práci popisuji vlastní cestu ke zvědomování těla. Zabývám se při práci s tělem otázkou propojování taneční techniky a improvizace. Představuji nový pohybový jazyk GAGA, se kterým jsem se setkala na své pracovní cestě v Izraeli, a který mě velmi oslovil a inspiroval k mé další práci, ve které se pokouším prostřednictvím vlastních lekcí předat své zkušenosti. V kapitole 3 a 4 pak popisuji vlastní vývoj a podobu svých lekcí pohybu. To znamená proces, kdy se sama učím tím, že učím. A přibližuji zde současnou podobu své lekce, včetně poukázání na konkrétní využití vlivů, kterými jsem se inspirovala při své cestě za vědomým tělem. V poslední kapitole zveřejňuji reflexe a reakce lidí, kteří se účastní mých lekcí a tím mi poskytují zpětnou vazbu. V závěru se pokouším shrnout a formulovat vlastní pohled na práci s tělem.
The Improvisation and the Space
Ferienčíková, Soňa ; Eliášová, Bohumíra (vedoucí práce) ; Rebcová, Monika (oponent)
Touto prácou chcem poukázať na improvizáciu ako fenomén. Fenomén, ktorý sa vyskytuje nielen v živote tanečníkov ale aj umelcov vo všeobecnosti. Chcem ju priblížiť všetkým nám- ľudským bytostiam, pretože v konečnom dôsledku ju všetci dennodenne využívame. Práca je koncipovaná z pohľadu pedagóga, s ohľadom na všetkých potenciálnych študentov, ponúkajúc im náhľad na praktické pohybové kvality, ktoré by mali obsiahnuť. Priestor je aspektom, ktorým som sa rozhodla na improvizáciu bližšie pozrieť. Ponúknuť teoretické poznatky a nadviazať na ne v praktických cvičeniach. Snažila som sa pretkať prácu osobnými skúsenosťami a zážitkami a dať jej tak kus seba.
Pohyb a hlas
Wimmerová, Hana ; Eliášová, Bohumíra (vedoucí práce) ; Kafková, Martina (oponent)
Tématem bakalářské práce je možnost propojení pohybu s hlasem a jeho vzájemnou ovlivnitelnost jak pro tanečníka, tak pro umělce různého zaměření. Na základě získaných divadelních zkušeností z muzikálů mám možnost poznat pěveckou a hlasovou techniku, kterou dále rozvíjím v hodinách hlasové výchovy na DAMU a HAMU v Praze. Hodiny hlasové výchovy se tak staly inspirací pro hlubší poznání nejen vlastního hlasu, ale i spolupracující celkové tělesné struktury. Zdrojem informací pro bakalářskou práci jsou osobní zkušenosti získané v hodinách hlasové výchovy a dostupná literatura. V práci se také zaměřím na vzájemný vztah mezi hlasem a pohybem a jejich společné elementy. V oblasti oboru pedagogiky tance má z mého pohledu následující práce hodnotný význam z hlediska použití hlasových prostředků pedagoga, které celkově rozvíjí pedagogickou osobnost ve způsobu vedení tanečních hodin.
Osobnost tanečního umělce
Cemerek, Jaroslav ; Eliášová, Bohumíra (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent)
Práce se zaměřuje na popis osobnosti tanečního umělce. Východiskem k tomu sloužila psychologie osobnosti. Protože se jedná o profesní analýzu, těžiště celé práce spočívá v rozboru nadání a schopností, které taneční umělec k výkonu své profese potřebuje. Struktura osobnosti tanečního umělce, jak je v této práci popsána, neodpovídá celkové struktuře osobnosti z hlediska psychologie osobnosti, ale jen její výsečí týkající se schopností osobnosti. Nadání (v práci synonymní s výrazem talent) je pojímáno šířeji a komplexněji než v obecném významu a přesahuje tedy v případě osobnosti tanečního umělce taneční nadání. Výsledkem práce se potom stává profil osobnosti tanečního umělce, tj. tanečníka, choreografa, tanečního pedagoga a tanečního terapeuta, v kontextu s jeho komplexním nadáním a schopnostmi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
16 ELIÁŠOVÁ, Barbora
16 Eliášová, Barbora
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.