Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Česká divadelní postmoderna a tvorba Jiř ího Havelky fenomenologická redukce fenoménu Havelka
Kubák, Ivo Kristián ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; CÍSAŘ, Jan (oponent)
Práce se v první části soustředí na postihnutí současné generace režisérů, kteří do svých oficiálních tvůrčích období vstoupili až po roce 1989. Nachází mezi nimi tři základní linie inscenačních postupů a v druhé části se soustředí se na pětici režisérů této generace, jež v současnosti vyučuje na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU: Petra Tejnorová, Jiří Adámek, Martin Kukučka, Lukáš Trpišovský a Jiří Havelka. Posledně jmenovanému se pak věnuje podrobně a ve třetí části této práce se na základě dostupných reflexí jeho dosavadní tvorby snaží zjistit, jak je tato tvorba přijímána kritikou i veřejností. V příloze je pak uvedena kompletní inscenografie Jiřího Havelky.
Město a (jeho) divadlo příběh královéhradeckého divadelního pah orku: od Elišky Rejčky k Annie Girardot, k novodobým tradicím městských Dionýsií
Gregar, Alexandr ; GAJDOŠ, Július (vedoucí práce) ; CÍSAŘ, Jan (oponent)
Projekt doktorské práce ?Město a (jeho) divadlo? je pokusem zmapovat souvislosti mezi rozvojem města Hradce Králové a rozvojem divadla a divadelních činností na jeho území. V České republice je Hradec Králové v současné době - z hlediska vnímání divadelních aktivit - známý především novodobou tradicí mezinárodních divadelních festivalů, které mají podobu svátků, jakýchsi městských dionýsií, poutajících na sebe větší či menší pozornost divadelníků, umělců i kritiků, ale především místní společnosti. Ta právě tvoří, na rozdíl od jiných podobných akcí v České republice, zásadní objem návštěvníků tohoto festivalu (až 70 000 v deseti dnech), což lze považovat za mimořádný fenomén. Projekt si klade za cíl pojmenovat městotvorný aspekt divadla, a to především z hlediska jeho postavení ve veřejném prostoru ? proto také připomíná koncepční hledání místa pro divadelní budovu, zahrnující řadu námětů takových míst z hlediska reprezentačního, architektonického, sociálního i demografického. I důvody, proč se bez ohledu na růst města s cca pěti tisíci obyvateli v době postavení měšťanského divadla (1885) obloukem po roce 1990 vrátilo řadou rekonstrukcí k původnímu objektu, tedy v době, kdy je metropolí téměř stotisícovou. Práce na základě rešerše dobových pramenů, především novinových a tiskových zpráv, nabízí mozaiku informací o vývoji tohoto festivalu. Zabývá se jeho kvalitativními a kvantitativními proměnami, vedle hlavního programu i zrodem a vývojem tzv. Open Air Programu, představuje povahu názorů kritiků i laické ohlasy. Zabývá se také mnohokrát zpochybňovaným užíváním přívlastku ?Český Avignon?, který je spojován s královéhradeckým festivalem a pokouší se ho zařadit a specifikovat z hlediska obsahu i charakteru akce. V samostatných kapitolách jsou zpracovány některé manažerské otázky festivalu a práci doplňují soupisy inscenací uvedených v hlavním programu i v Open Air Programu v letech 1995-2009.
Konkurenční trendy na trhu mobilnich služeb v ČR na počátku 21.století
Knollová, Veronika ; Císař, Jan (vedoucí práce) ; Munzi, Tomáš (oponent)
Diplomová práce analyzuje trh s mobilními službami v České republice. Cílem práce je zodpovězení otázky, zda zvolené řešení Českého telekomunikačního úřadu je optimální pro zvýšení konkurence na trhu. Teoretická část se nejprve zabývá tématem státních zásahů pohledem ekonomů. Následně je nastíněn historický vývoj na poli telekomunikací ve Spojených státech amerických a v Evropě. Představí také legislativní rámec a jeho aktuální změny. Praktická část se již věnuje analýze trhu pomocí Porterova modelu pěti sil, PEST analýzy a SWOT analýzy. Zvláštní kapitola je věnována zahraničním trhům s mobilními službami ve vybraných zemích (Německu a Francii). Práce poté porovnává tyto trhy s českými. Empirické a teoretické poznatky zpochybňují dosažení efektivní konkurence pomocí licencování a potažmo aukcí.
Regulace trhu elektronických komunikací
Rosenberg, Jan ; Císař, Jan (vedoucí práce) ; Munzi, Tomáš (oponent)
Účelem diplomové práce bylo zjistit, zda regulace pevných přístupových sítí elektronických komunikací, tak jak ji definuje evropský regulační rámec, vede v podmínkách ČR ke svým vytyčeným cílům a případně diskutovat důvody neúspěchu. Za tímto účelem byl analyzován vývoj konkurence dvou relevantních trhů v oblasti pevných telekomunikačních služeb a z něho vyvozeny závěry. Z práce vyplývá, že účel regulace nebyl zcela naplněn, neboť nedochází ke snižování tržního podílu inkumbenta na obou sledovaných trzích. Zároveň však bylo uvedeno, že k tomu nedochází díky samotnému nastavení regulace. Autor v závěru práce navrhuje vlastní řešení problému v podobě zrušení regulace přístupu.
Divadlo jako médium
Žantovská, Irena ; Císař, Jan (vedoucí práce) ; Hyvnar, Jan (oponent) ; Huk, Jaroslav (oponent)
Disertační práce se zabývala problematikou divadla jako média komunikace asoučasným postavením divadelní komunikace v kontextu ostatních médií. Práce se zaměřila především na specifičnost divadelního představení jako zvláštního komunikačního aktu mezi jevištěm a hledištěm Práce byla rozdělena do teoretické a výzkumné části. Teoretické kapitoly se podrobně zabývaly charakteristikou divadla jako komunikačního média a divadelní komunikace jako specifické sociální interakce, specifickými rysy divadelní komunikace problematikou publika se zdůrazňováním parametru diváka jako antropologické kvality a mapováním společenských determinantů současné divadelní práce.
Research and its application in practise
Kršiaková, Anna ; Kröschlová, Eva (vedoucí práce) ; Dočolomanský, Viliam (oponent) ; Císař, Jan (oponent)
Práca prináša a systematizuje poznatky získané z výskumu brazílskych kultúrnych foriem počas expedícií medzinárodného divadelného štúdia Farma v jeskyni v Brazílii v rokoch 2008 ? 2009 a ich následné spracovanie a premenu do špecifického divadelného jazyka. V práci je sústredená pozornosť na tvorbu hereckých partitúr počas dvojročnej prípravy predstavenia Divadlo v jednotlivých etapách ich spracovania
Od Tylových hereček ke Sklenářové-Malé
Marková Chválová, Lenka ; Sílová, Zuzana (vedoucí práce) ; Císař, Jan (oponent) ; Hyvnar, Jan (oponent) ; Šípek, Jiří (oponent)
Disertační práce podrobně popisuje vývoj ženského herectví a proměny obrazu ženství v dramatu a divadle 19. století v Čechách, od vzniku prvního českého profesionálního hereckého souboru ve 40. letech, až k největší české herečce 19. století, Otýlii Sklenářové-Malé, a klade tento vývoj do přímé souvislosti a spojení s vývojem českého dramatu od J. K. Tyla až k dramatikům Prozatímního divadla, V. Vlčkovi a E. Bozděchovi. Studie sleduje tvůrčí spolupráci výjimečných uměleckých osobností v divadle a zabývá se podobami a smyslem herecké dramaturgie jako možnosti rozvíjení osobitého talentu a bytostného tématu herce. Práce vychází především z autentických dobových svědectví a překonává některé opakované předsudky divadelní historie.
Divadlo a iluze
Bartoš, Zdeněk ; Císař, Jan (vedoucí práce) ; Hyvnar, Jan (oponent) ; Porubjak, Martin (oponent)
Práce zkoumá, jakými způsoby byl v minulosti chápán pojem iluze v divadelním kontextu a jak vůbec tento fenomén definovat. Srovnává definice ve starších pramenech (Fureti?re, Marmontel, D?Aubignac, Stendhal, Hugo aj.) i současných slovnících (Pavis, Corvin) a zabývá se otázkou, zda je vůbec moţná iluze ve smyslu vytvoření klamného zdání skutečnosti do té míry, ţe divák zapomene, ţe je v divadle, anebo ţe sledované představení (nebo jeho část) bude povaţovat za reálnou událost. Konstatuje, ţe taková iluze je z podstaty věci prakticky vyloučena, aţ na výjimky, kdy divák není z nejrůznějších důvodů schopen rozlišovat mezi záměrnou a nezáměrnou silou obsaţenou v uměleckém díle (podle Mukařovského), resp. technickou a obrazovou sloţkou díla (podle Zicha), resp. nerozezná model od originálu (podle Osolsoběho), tj. neidentifikuje divadelní dílo jako takové. Autor v práci uvádí některé konkrétní (předstírané nebo skutečné) případy vpádu ?mimo-divadelní reality? do průběhu představení. Hlavní část se pak věnuje pojetí iluze jako v-hraní (i-llusio), tedy vytvoření ?ludické reality?, herního rámce, do něhoţ se divák můţe v různé míře zapojit. Herní, ludický aspekt, obsaţený uţ v samotném kořeni slova iluze, povaţuje autor za to nejdůleţitější a nejţivotaschopnější, co s problematikou iluze v divadle souvisí ? iluze jako ţertovná, ironická hra s realitou. Zabývá se dále moţnostmi, jak diváka do této hry zapojit, a důsledky, které z toho vyplývají. K tomu se pojí i postupy zdivadelnění, dříve povaţované za postupy anti-iluzivní (dnes na ně lze pohlíţet spíše jako na součást bohatého arzenálu divadelních konvencí).
Performance
Šefrnová, Tereza ; Císař, Jan (vedoucí práce) ; Etlík, Jaroslav (oponent)
Ve své diplomové práci na téma Performance s podtitulem Vybrané otázky ze studií performance a nástin podoby současné performance v Česku, se zaměřuji na fenomén performance, který se nezřídka stává tématem vášnivých debat v oblasti teatrologie i jiných humanitních věd. Jde o téma kontroverzní, aktuální a stále otevřené. V první části se snažím uvést téma do kontextu a nastínit možné zařazení performance. Pro druhou část jsem si vybrala tři otázky z oblasti studií performance, na něž se snažím v textu odpovědět: 1. Nakolik se podobá performance a experiment? 2. Proč si Barba vybral právě tento typ kulturní výměny a co to v kontextu znamená? 3. Jaký význam má pro studia performance idealizace jednání? Ve třetí části se snažím prostřednictvím strukturovaných a polostrukturovaných rozhovorů s umělci nastínit podobu současné performance v Česku.
Dynamika vztahu divadlo-divák-kritik
Bartoš, Václav ; Císař, Jan (vedoucí práce) ; Jobertová, Daniela (oponent)
Tato práce zkoumá na základě rozboru současných kritických textů a čtenářských reakcí na tyto texty dynamiku vztahu divadlo-divák kritik. V první části zevrubně rozebírá tři kritiky inscenace Beckettova Čekání na Godota uvedené v lednu tohoto roku v Národním divadle v Praze. Práce dále sleduje přínos těchto textů jejich čtenářům. Stanovuje základní důvody, které rozhodují o vyvolání čtenářské reakce. V druhé části se věnuje vybraným čtenářským reakcím pod jinými kritickými texty. Současně rozebírá divácký spor o uměleckou hodnotu inscenace Tartuffe Games uvedené v Divadle Na zábradlí a vycházející z Moliérova Tartuffa. Poslední část této práce je věnována fenoménu internetového "blogu" jako specifické divácké reakci. Cílem této práce je podpořit myšlení o nových možnostech divadelní kritiky zejména ve spojení s internetovou sítí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 CÍSAŘ, Jakub
2 Císař, Jakub
1 Císař, Jaromír
1 Císař, Jaroslav
3 Císař, Jiří
3 Císař, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.