Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Premeny slovenského autorského dokumentárneho filmu a jeho reflexia spoločnosti
Nvotová, Tereza ; Ridzonová-Ferencuhová, Mária (vedoucí práce) ; ŘEZNÍČEK, Martin (oponent)
Slovensky dokumentarny film, tak ako slovaci samotni, dlho hladal svoju identitu / sam seba. Na tejto ceste, ktora bola limitovana a poznacena politickymi rezimami, ci financnymi alebo institucionalnymi obmedzeniami sa tato praca sustreduje na autorske filmy, ktore sa vo svojej dobe vztahovali k sucastnej spolocnosti. Nejde len o filmy cisto angazovane, slovensky reziseri sa vyvyjali s dobou a ich smer urcovalo tak ako prostredie okolo nich, tak aj ich ucitelia/predchodcovia. Preto tato praca analyzuje vysek od konca sedemdesiatych rokov po sucastnost , vysek v ktorom sa prestriedali rezimy, styly, moznosti, ale v ktorom sa aj zachovala ista kontinuita slovenskej dokumentarnej poetiky.
Tchaj-ťi čchüan a ruční kamera
Šípek, Jan ; JANEČEK, Vít (vedoucí práce) ; ŘEZNÍČEK, Martin (oponent)
Čínské bojové umění tchaj-ťi čchüan klade vyjímečný důraz na stabilitu těla, plynulost pohybu a zejména chůze. Tato práce si klade otázku, zda je možné technik tchaj-ťi využít při práci s ruční kamerou. V úvodní eseji autor subjektivně interpretuje elementy čínského myšlení i umění tchaj-ťi čchüan tak, jak měl šanci se s nimi seznámit. V anketě s českými dokumentárními kameramany hledá spojnice s orientální praxí, aby pak v závěrečné části představil soubor technik z tchaj-ťi, které mohou být v kameramanské praxi užitečné.
Od věrné hvězdy k light pollution tematizace umělého světla v českém autor ském dokumentárním filmu
Přibylová, Květoslava ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (vedoucí práce) ; ŘEZNÍČEK, Martin (oponent)
V bakalářské práci Od věrné hvězdy k light pollution, tematizace umělého světla v českém autorském dokumentárním filmu srovnávám šest konkrétních filmů z různých období a ukazuji, jak se proměňuje postoj filmařů k tématu umělého světla. Kromě zachycení dobových proměn se snažím dokázat, že umělé světlo zároveň nese symbolické významy, které přetrvávají napříč časem.
Foucault concept of sidcours and documentary film
Kohout, Martin ; VACHEK, Karel (vedoucí práce) ; ŘEZNÍČEK, Martin (oponent)
This Bachelor thesis compares ways of elimination which was described by Michel Foucault with ways of elimination in documentary. There are three basic types: taboo of subject, ritual of circumstance and privileged or special right of subject. Documentary like subject of discourse has been meant only in generally. Core of thesis is the way of production documentary. Process of shooting and editing explores how documentary can eliminate (when you show something- you must hide something). Documentary use different ways of elimination than discourse because is based on coincidence and shots which are based on reality (not in the structure of language). Documentary is restricted by society understanding term "documentary" it is simultaneously basic condition for its existence.
Family film as an autonomous territory in documentary film
Oľha, Adam ; Kubica, Petr (vedoucí práce) ; Řezníček, Martin (oponent)
Vo svojej diplomovej práci by som sa rád zameral na skúmanie rodinných filmov v ich najpôvodnejšej podobe a surovom stave, tak ako ju rodinní filmári zanechali na kotúčoch, kazetách, či pamäťových kartách rodinných filmových kroník. Dôležitým aspektom neporušených záznamov je ich potencionalita, ktorá pramení z nepremyslenej štruktúry, nejasných skladobných princípov, vysokej miery náhodilosti filmovaných scén a celkovej snahy natočiť momenty z rodinného života so všetkými ?chybami?, ktorým sa autor rodinných snímkov mnohokrát nevyhol. Takto surový záznam s jeho nedostatkami vnímam ako vhodnú štúdiu jeho základných východísk a možných interpretácíi - v jeho odlišnosti od akejkoľvek inej filmovej disciplíny ? a možnému priblíženiu k tomu, čo nazývame Autorský film.
Jak se nám Lolita vybarvila
Matoušková, Lenka ; Řezníček, Martin (vedoucí práce) ; Hendrich, Vladimír (oponent)
Vliv médií na obraz Lolity. Knižní charakteristika postavy, vliv doby na vydání knihy a vnímání příběhu. Vliv doby na filmovou adaptaci S.Kubricka a jeho uchopení postavy Lolity. Počátek pokrouceného fenoménu lolita. Vliv doby na filmovou adaptaci A.Lyne, zpracování příběhu a vizualizace Lolity v jeho filmu. Dopad filmových zpracování na obraz Lolity. Dnešní vnímání fenoménu Lolita- móda, erotika, pornografie, aspekty, které změnu zapřičiňují.
Jak zachytit les?
Nováková, Hana ; Řezníček, Martin (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Práce se na časoprostorovém výseku posledních dvaceti let/ a českých lesů/ zabývá tím, jak podat skvostný, šťavnatý, bizarní, atd. topos lesa filmem tak, aby nebyla mutována jeho skvostná, šťavnatá, bizarní, atd. podstata (jak ji známe z autopsie). Vzhledem k tomu, že po roce '89 vznikla většina snímků o lese v rámci televizní produkce a žánrově proto balancují na hranách a hranicích kategorií publicistika, přírodopisný pořad, reklamní propaganda, televizní reklamní propaganda, tedy přesně ty žánry, kvůli kterým Jan Gogola kdysi ve svém paradigmata bořícím FAMUtextu zabil pojem dokumentární film en bloc, vychází práce ze skutečnosti, že dokumentární film je mrtev. Pakliže analýza snímků prokáže, že přes svou formálně dosti ploskou podobu tyto snímky přesto vypovídají na téma les o něčem životném, dojde v závěru k zmrtvýchvstání pojmu dokumentární film ...
Filmy Nicolase Humberta a Wernera Penzela
Krusová, Kateřina ; Řezníček, Martin (vedoucí práce) ; Kubica, Petr (oponent)
Práce se zabývá společnými filmy německých filmařů Nicolase Humberta a Wernera Penzela, především jejich díly Step across the Border (Krok přes hranici, 90 min., 1990), Middle of the Moment (Uprostřed okamžiku, 80 min., 1995), instalací Three Windows (Tři okna, 1999), příp. filmem Why Should I Buy a Bed When All That I Want Is Sleep? (Proč bych měl kupovat postel, když jediné co chci, je spát?, 55 min.,1999) a jejich posledním filmem Lucie et maintenant (Lucie a nyní, 85 min., 2007). Její součástí je i rozhovor s Nicolasem Penzelem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 ŘEZNÍČEK, Marek
9 Řezníček, Marek
11 Řezníček, Michal
10 Řezníček, Milan
1 Řezníček, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.