Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Duet jako dialog dvou těl v současném tanci
Opavská, Andrea ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Raček, Daniel (oponent)
Hlavním cílem této magisterské práce je přiblížit problematiku současného tanečního duetu v jeho základních pohybových principech, často ovlivněných dalšími kontaktními technikami, např. společenským tancem, klasickým baletem, kontaktní improvizací, východními bojovými uměními etc. V jednotlivých kapitolách se vrství informace o tanečním dialogu. Vycházejí z anatomie lidského těla a z fungování nervového systému. Rozšiřují se o základní metodické principy pohybu a ?práce? s gravitací. Taneční duet je zkoumán i z hlediska psychologického (haptika a proxemika). V neposlední řadě je zde vložena i úvaha o autenticitě pohybového projevu a její odraz na jevišti a v komunikaci mezi scénou a hledištěm. K tématu magisterské práce se váže i přiložená DVD nahrávka s příklady různých druhů ?dialogů?, př. dramatického, tanečního, filmového etc. Záměrně jsem taneční ukázky vybírala ze současných českých a slovenských choreografií, prezentovaných na domácích i zahraničních jevištích.
Osobnost tanečního umělce
Cemerek, Jaroslav ; Eliášová, Bohumíra (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent)
Práce se zaměřuje na popis osobnosti tanečního umělce. Východiskem k tomu sloužila psychologie osobnosti. Protože se jedná o profesní analýzu, těžiště celé práce spočívá v rozboru nadání a schopností, které taneční umělec k výkonu své profese potřebuje. Struktura osobnosti tanečního umělce, jak je v této práci popsána, neodpovídá celkové struktuře osobnosti z hlediska psychologie osobnosti, ale jen její výsečí týkající se schopností osobnosti. Nadání (v práci synonymní s výrazem talent) je pojímáno šířeji a komplexněji než v obecném významu a přesahuje tedy v případě osobnosti tanečního umělce taneční nadání. Výsledkem práce se potom stává profil osobnosti tanečního umělce, tj. tanečníka, choreografa, tanečního pedagoga a tanečního terapeuta, v kontextu s jeho komplexním nadáním a schopnostmi.
Základy současného jazzového tance
Burkiewiczová, Jana ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce)
Práce si neklade za cíl pojednávat o jazzu jako takovém. Nesnaží se dobrat ani jeho podstaty, či historie. Soustřeďuje se především na jazzový tanec v jeho současné podobě a to především z pohledu pedagogického. Nechce být přitom ani návodem, ani metodikou jak jej vyučovat.
Jóga - relaxační cvičení pro tanečníky
Hejnová-Hájková, Adéla ; Ovsová, Libuše (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (oponent)
Předkládaná bakalářská práce přibližuje využití tradičního indického cvičení jógy jako jednu z možností pro tanečníky, jak zlepšit tělesné i duševní zdraví, udržet si vlastní kondici a dosáhnout harmonie. V první části jsou popsány různé druhy jógy, principy tohoto cvičení, práce s dechem a svaly, v další části potom popis vybraných cviků a jejich provedení. Na konci práce je uvedena sestavená cvičební hodina, která by se mohla stát relaxační tréninkovou hodinou pro tanečníky, kterou lze cvičit kdykoliv a kdekoliv. Cílem práce není vytvořit učebnici jógy, ale ukázat tanečníkům možnost jak prostřednictvím jógy relaxovat při práci s tělem nejen během svého aktivního tanečního života, ale i po ukončení profesionální dráhy a udržet se tak v kondici po celý život.
Střed těla
Šimková, Veronika ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Anna (oponent)
Ve své magisterské práci se zabývám otázkou středu těla. Vydávám se na cestu hledání středu těla, na které se již delší dobu pohybuji. Snažím se dané téma přiblížit z více úhlů pohledu. Zabývám se myšlenkami východní filozofie, funkcionální anatomie a myšlenkami pohybových systémů - ideokinese, Feldenkraisovy metody, Pilatese a Body-Mind Centering. V našem těle a ve světě kolem nás má vše svůj vlastní rytmus. Proto jsem zaměřila pozornost i na s centrem neoddělitelně spjatý fenomén lidského dechu. Teoretický text doplňuji jednotlivými příklady cvičení daných pohybových systémů a doplňuji ho pozorováním, úvahami a zamyšlením z vlastní pedagogické a taneční praxe. Došla jsem k závěru, že fyzický střed těla nemůže být středem sám o sobě, ale musí zahrnovat celou osobnost. Stále více jsem pracovala s myšlenkami propojení těla a mysli, které nabízely velkou inspiraci i oporu pro mé taneční a pedagogické snažení. Snažím se ukázat, že se dnes, ve 21.století, nemusíme ptát na původ ?techniky?, kterou pedagog učí, ale spíše na jeho filozofii, kterou uplatňuje a převádí do svého fyzického učení. Nechejme se pohltit bohatstvím našeho těla, naslouchejme mu a čerpejme z něj co nejvíce poznatků.
Osobnost choreografa
Cemerek, Jaroslav ; Wiesner, Daniel (vedoucí práce) ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Eliášová, Bohumíra (oponent)
Práce se zaměřuje na popis osobnosti choreografa. Východiskem k tomu sloužila psychologie osobnosti. Protože se jedná o profesní analýzu, těžiště celé práce spočívá v rozboru nadání, které choreograf k výkonu své profese potřebuje. Struktura osobnosti choreografa, jak je v této práci popsána, neodpovídá celkové struktuře osobnosti z hlediska psychologie osobnosti, ale jen její výsečí týkající se schopností osobnosti. Nadání (v práci synonymní s výrazem talent) je pojímáno šířeji než v obecném významu, a přesahuje tedy v případě osobnosti choreografa jeho taneční nadání, které tvoří jen složku širšího celkového nadání. Výsledkem práce se potom stává profil osobnosti choreografa v kontextu s jeho komplexním nadáním.
Osobnost tanečního pedagoga
Mikysková, Barbara ; Kubicová, Ivanka (vedoucí práce) ; Ovsová, Libuše (oponent)
Jednotlivé přístupy k pedagogice tance jsem pro potřeby této práce zobecněně rozdělila do dvou skupin a rozhodla se zaměřit na tzv. ?druhou kategorii?. V rámci práce lze vymezit tři části, které vystihují její obsah a cíl. Jako první jsem zařadila část ?Pedagogika- Pedagog?. Předkládám zde nárys problematiky výchovy, ze kterého v následujících částech vycházím. Podkladem výkladu fenoménu výchovy mi zde je Platonova koncepce péče o duši. Následují dvě části, z nichž je každá zaměřena na zvláštní časové období, na dva obrazy pedagoga tance (začátku 16. století a začátku 20. století). V nich jsem se snažila poukázat na paralely, které probíhají jednak mezi tanečními mistry a ?renesančními modernisty?, zároveň ale také paralely, které rezonují s první částí práce. Práce nepředstavuje detailní zmapování problematiky pedagogiky tance. Cílem mé práce je zachycení juxtapozice činnosti dvou typů pedagoga tance a paralel, které z ní vyplývají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Kubicová, Ivana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.