Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Soutěžní úspěšnost ve výkonnostním vývoji tenistů
Pecha, Jan ; Dovalil, Josef (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent) ; Zháněl, Jiří (oponent)
Název: Soutěžní úspěšnost ve výkonnostním vývoji tenistů Abstrakt Předložená práce se zaměřuje na analýzu výkonnostního vývoje výhradně hráčů v podmínkách vytvořených Českým tenisovým svazem (před rokem 1993 Československým tenisovým svazem) a jejím cílem je zjistit, zda a nakolik soutěžní úspěšnost českých, resp. československých tenistů dosahovaná v žákovských kategoriích souvisí s dosahováním jejich vrcholné výkonnosti v dospělosti na mezinárodní úrovni. Prospektivně je analyzováno umístění předních hráčů v žákovských kategoriích v letech 1989 - 2011 a je sledován jejich výkonnostní vývoj do dospělosti na profesionálních okruzích ATP a WTA. Retrospektivně pak výkonnostní vývoj všech českých hráčů ročníku narození 1970 a mladších, kteří se později v závěrečném hodnocení soutěžního období na konci roku umístili na žebříčcích ATP a WTA do 100. místa. Kvalitativní část výzkumu, založená na rozhovorech s tenisovými experty, identifikuje a posuzuje možné cesty dosahování nejvyšší tenisové výkonnosti. Výzkum se soustředí na tři tématické okruhy problému dlouhodobé koncepce sportovního tréninku v tenise - charakteristické rysy tréninku, předpoklady úspěšných hráčů a význam sportovních soutěží. Soubor prospektivní analýzy tvořilo 1791 hráčů, jejichž procentuální úspěšnost prosazení do databází ATP a WTA je 38,50...
Příprava jezdce na koni od výkonnostního stupně Z do S v drezuře
Carva, Radek ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Metelka, Jan (oponent)
Název: Příprava jezdce na koni od výkonnostního stupně Z do S v drezuře Cíle: Sestavení pomocného metodického materiálu, uvědomění si základních hodnot, sed jezdce, výběr vhodného koně, chody koně, charakteristika výkonnostních stupňů, charakteristika a příprava pro stupeň Z, charakteristika a příprava pro stupeň L, charakteristika a příprava pro stupeň S. Metody: Analýza literatury, porovnání informací cílených k obsahu práce z literatury, analýza vlastních zkušeností z vlastní jezdecké praxe, analýza nezávislého pozorování jezdců na koni, analýza zkušeností z přípravy svých svěřenců na koni, sestavení informací do kompletního celku, vyhotovení metodické příručky. Výsledky: Příprava metodického materiálu, který může zařadit jezdec či cvičitel jezdectví (drezury) do vlastních tréninkových hodin. Klíčová slova: drezura, jezdec, výkonnostní stupně, kůň, chody koně, krok, klus, cval, škála výcviku, cviky v drezuře
Koncepce cheerleadingu jako nového sportovního odvětví v ČR
Míková, Nikoleta ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Miškovic, Miloš (oponent)
5 Abstrakt Název: Vytvoření koncepce cheerleadingu jako nového sportovního odvětví v ČR Cíle: Vytvoření uceleného přehledu poskytujícího komplexní informace o sportovní disciplíně cheerleading. Objasnění charakteru sportovního cheerleadingu. Shromáždění a předložení uceleného popisu sportovní disciplíny, souhrnu pravidel, povinných prvků, metodik cheerleadingu. Příprava podkladu pro Českou asociaci cheerleaders a Institute of Czech Cheerleading, jako základu metodiky cheerleadingu, který bude pomocným materiálem při zlepšování odbornosti trenérů cheerleadingu v ČR a rozšiřování členské základny. Vytvoření fotodokumentace, která ulehčí orientaci v problematice a vyloučí chybné pochopení teoretických východisek v jednotlivých metodikách. Metody: Komplexní klasifikace sportovního odvětví cheerleading vyžadovala důsledný, detailní přístup, provedení důkladné obsahové analýzy zahraniční literatury, zahrnutí poznatků a zkušeností z vlastní praxe a praxe osobností zabývajících se cheerleadingem v ČR i ve světě. Hledáním analogie mezi sportovními odvětvími s bohatou historií a nově se formujícím sportovním odvětvím cheerleading jsem dospěla k analýze české literatury související se sportovním odvětvím cheerleading a analýze elektronických zdrojů. Dále jsem použila metodu pozorování. Porovnání a provedená kontrola...
Komparace celkových podmínek pro výuku předmětů ze vzdělávací oblasti Člověk a zdraví na základních a středních školách
Procházka, Martin ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Komparace celkových podmínek pro výuku předmětů ze vzdělávací oblasti Člověk a zdraví na základních a středních školách Cíle: Zjistit, zda školy disponují takovými podmínkami pro výuku vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Vzdělávání pro zdraví), aby mohly plnit cíle rámcových vzdělávacích programů. Zjistit základní údaje o struktuře učitelů tělesné výchovy na základních a středních školách a údaje o struktuře učitelů tělesné výchovy v Praze a Plzeňském kraji. Zjistit, zda se liší podmínky výuky vzdělávací oblasti Člověk a zdraví (Vzdělávání pro zdraví) na základních a středních školách, v Praze a Plzeňském kraji. Navrhnout vhodná řešení ke zlepšení situace. Metody: Použili jsme metodu komparace výsledků nestandardizovaného dotazníkové šetření převážně s uzavřenými typy otázek. Dotazníkové šetření bylo určeno učitelům tělesné výchovy na ZŠ a SŠ. Zkoumanými regiony byly Plzeňský kraj a hlavní město Praha. Dotazníkové šetření bylo doplněno osobními řízenými rozhovory s učiteli TV. Výsledky: Zjistili jsme, že celkové podmínky na školách odpovídají normám základních kurikulárních dokumentů. Celkové podmínky nebrání naplňování cílů a úkolů uvedených v základních kurikulárních dokumentech. Podmínky pro výuku TV jsou prokazatelně lepšími na ZŠ než na SŠ. Vyššího vzdělání dosahují učitelé na SŠ a v...
Sportovní aktivity osob s mentálním postižením
Svoboda, Petr ; Tilinger, Pavel (vedoucí práce) ; Flemr, Libor (oponent)
Název diplomové práce: Sportovní aktivity osob s mentálním postižením Zpracoval: Bc. Petr Svoboda Vedoucí diplomové práce: doc. PhDr. Pavel Tilinger, CSc. Cíle: Podat informace o možnostech sportovních aktivit jedinců s mentální retardací na klubové úrovni, jeho zabezpečení po stránce personální a materiální. Metodika práce: V této práci bylo využito kvantitativní analýzy. Jako podklad pro splnění cíle byl použit nestandardizovaný dotazník (anketa), který obsahoval celkem 23 otázek zjišťujících především personální a profesní zajištění sportu v klubech organizovaných pod Českým svazem mentálně postižených sportovců, ale také akce, kterých se jednotlivé kluby účastní. Výsledky: Na základě výzkumu se nám podařilo zjistit, že 63 % dotázaných zástupců oddílů sdružených pod Českým svazem mentálně postižených sportovců má pedagogické vzdělání. Celých 73 % se této činnosti věnuje dobrovolně, často bez nároku na honorář. Materiální, prostorové i personální podmínky jsou na klubové úrovni dostačující, ale prostor pro zlepšení je ve všech sférách. Klíčová slova: mentální retardace, tělesná výchova, sport, personální a finanční zajištění sportu
Hodnocení a klasifikace ve školní TV
Lonská, Julie ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Hodnocení a klasifikace ve školní TV Cíle: Hlavním cílem této práce je analyzovat názory současných učitelů TV na způsoby hodnocení a klasifikace ve školní TV na základních a středních školách. Jaký je vztah vyučujících ke klasifikaci a slovnímu hodnocení žáků v TV a jaká jsou jejich hlavní kritéria pro hodnocení. Dále vyhodnotit dotazníky žáků, které se týkají jejich názorů na danou klasifikaci. Metodika: V této práci byla použita metoda dotazníkového šetření na 20 školách v Praze (10 základních a 10 středních). První dotazník, který byl vytvořen pro učitele, obsahoval čtyřicet otázek, přičemž prvních 36 mělo uzavřenou formu, zbylé 4 otevřenou, kde respondenti odpovídali vlastním názorem. Druhý dotazník byl vytvořen pro žáky, obsahoval 39 otázek. U každé byla možná pouze jedna odpověď, pouze poslední otázka měla formu otevřenou. Dotazník byl zaměřen na způsoby hodnocení žáků v tělesné výchově, kritéria pro klasifikaci v TV, nedostatky a přednosti tohoto způsobu hodnocení. Výsledky: Z analýzy výsledků bylo prokázáno, že většina učitelů (85%) na základních a středních školách v Praze, hodnotí žáky v tělesné výchově známkou. Z rozboru výsledků bylo zjištěno, že tato forma hodnocení je pro vyučující nejjednodušší, časově nejméně náročná a výstižná. Nevýhodou této formy dle respondentů však...
Vztah dětí s mentálním postižením k pohybovým aktivitám
Slavíková, Sylvie ; Lejčarová, Alena (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název: Vztah dětí s mentálním postižením k pohybovým aktivitám Subjekt: Výzkumné práce se zúčastnilo 229 žáků (89 dívek a 140 chlapců, průměrný věk 14, 10 ± 1,22) pražských základních škol praktických a 30 žáků (11 dívek a 19 chlapců, průměrný věk 15,92 ± 1, 28 ) pražských základních škol speciálních. Cíl práce: Zjistit vztah dětí s mentálním postižením, resp. žáků základních škol praktických a základních škol speciálních k pohybovým aktivitám. Metoda: Pro splnění cíle byly použity dva nestandardizované dotazníky. Oba obsahovaly deset strukturovaných i nestrukturovaných položek, které zjišťovaly vztah dětí s mentálním postižením k pohybovým aktivitám - konkrétně ke školní tělesné výchově (v prvním dotazníku) a popř. sportu, který děti provozují ve svém volném čase (ve druhém dotazníku). Výsledky: Hypotéza, ve které jsme předpokládali největší oblíbenost tělesné výchovy jako školního předmětu žáky základních škol praktických i speciálních, se nepotvrdila. Jen velmi málo žáků základních škol praktických i speciálních navštěvuje sportovní aktivity ve svém volném čase. Zjistili jsme, že je i málo žáků, kteří navštěvují sportovní kroužky při škole. Poslední hypotéza zkoumající jak se žáci ke sportu dostali, se nám také nepotvrdila. Škola se nestala hlavním místem, kde se žáci o sportu dozvěděli a jak se...
Péče o tělo a média
Koubová, Magdalena ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Tilinger, Pavel (oponent)
Název práce: Péče o tělo a média Cíle práce: Cílem práce je zhodnocení informací týkajících se péče o tělo, které nabízí současné televizní kanály. V diplomové práci je analyzována nabídka výchovně vzdělávacích pořadů, které se zabývají aktivním životním stylem a televizní reklamy související se sledovaným tématem. Metoda: Byly použity dvě metody a to metoda obsahové analýzy a metoda deskriptivní. Výsledky: Bylo zjištěno, že počet vysílaných výchovně vzdělávacích pořadů zaměřených na péči o tělo je nedostatečný. Jejich zpracování je však kvalitní. Nabídka televizních reklam je pestrá, ale svým obsahem zaměřená spíše na krásu a vzhled. Reklamy, které by podněcovaly diváka k aktivnímu pohybu a změně životního stylu, se ve vysílání neobjevily vůbec. Klíčová slova: média, reklama, zdraví, životní styl, pohybová aktivita, zdravá výživa, tělesné sebepojetí, vzhled

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.