Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Maticová kalkulačka
Krč-Jediný, Ondrej ; Surynek, Pavel (oponent) ; Chrpa, Lukáš (vedoucí práce)
Cieľom práce je vytvorenie prostredia, ktoré umožní užívateľovi pracovať s vybranými maticovými algoritmami za účelom porozumenia ich princípom. Pomocou jednoduchého jazyka umožní zadávať požiadavky na výpočty a zobrazovať výsledky. Ďalej obsahuje možnosť zobrazovať vysvetlenie a priebeh výpočtu jednotlivých algoritmov, a tak poskytnúť informácie o ich spôsobe fungovania. V projekte sú implementované niektoré základné a niektoré pokročilé algoritmy na prácu s maticami.
Simulace vlakové dopravy s optimalizací
Langhammer, Martin ; Chrpa, Lukáš (oponent) ; Surynek, Pavel (vedoucí práce)
Cílem práce bylo vytvoření systému pro simulaci vlakové dopravy s možností optimalizace. Systém může sloužit pro nalezení optimálního jízdního řádu v pevné železniční síti. Vstup systému se skládá z vlakové sítě, požadavcích pasažérů, tarifních zón a jízdního řádu. Výstupem simulace je utržený zisk. Závislost zisku na jízdním řádu určuje účelovou funkci, které se snažíme najít globální maximum. Pro získání maximálního zisku byly použity dva algoritmy, a to metoda nejvyššího stoupání a diferenciální evoluce. Součástí práce je také experimentální srovnání obou algoritmů.
Compiling Planning Problems
Toropila, Daniel ; Chrpa, Lukáš (oponent) ; Barták, Roman (vedoucí práce)
Napriek tomu, že techniky splňovania podmienok (SP) sú častým spôsobom riešenia rozvrhovacích problémov, v plánovaní sa stále vyskytujú iba zriedka. Na riešenie plánovacích problémov bolo síce vyskúšaných niekol'ko rôznych spôsobov ich aplikácie, avšak žiaden nebol natol'ko úspešný ako napríklad plánovače založené na SAT, a teda žiadna z techník SP sa nestala dominantnou v obore plánovania. V tejto práci prezentujeme a zastávame názor, že existujúce modely klasických plánovacích problémov nevyužívajú potenciál techník SP naplno, na dôkaz čoho predkladáme návrh reformulácie týchto modelov, ktorý významou mierou prispieva k zvýšeniu výpočtovej efektivity pri riešení problémov plánovania.
AI Planning with Time and Resource Constraints
Dvořák, Filip ; Chrpa, Lukáš (oponent) ; Barták, Roman (vedoucí práce)
Automatizované plánování hraje bezesporu klíčovou roli v mnoha oblastech lidského zájmu, kde složité a proměnlivé úlohy vyžadují efektivní řešení a omezení možných chyb. Další motivací pro výzkum plánování je zachycení výpočetních aspektů umělé inteligence, kde plánování je jedním z klíčových elementů coby uvažování nutné k jednání. Zavedení času a zdrojů do plánování je důležitým krokem pro modelování problémů z reálného světa, nicméně plánování je samo o sobě v obecném případě velmi těžké a zavedení času a zdrojů plánování dělá ještě těžším. V této práci prozkoumáme z teoretického hlediska aspekty plánování, uvažování o čase a uvažování o zdrojích. Na základě tohoto průzkumu navrhneme vlastní suboptimální a doménově nezávislý plánovací systém zaměřený na plánování, kde čas hraje hlavní roli, a zdroje jsou omezené. Navržený systém otestujeme na plánovacích problémech s časem a zdroji z mezinárodní plánovací soutěže roku 2008 a výsledky navrženého plánovacího systému porovnáme s výsledky plánovacích systémů, které se účastnili této soutěže.
Web shop
Petrůšek, Tomáš ; Zlomek, Josef (vedoucí práce) ; Chrpa, Lukáš (oponent)
V mojej bakalárskej práci som navrhol a naprogramoval open source aplikáciu, ktorá obsahuje základné funkcie elektronického obchodu typu "business to consumer". Systém je modulárny a ľahko rozšíriteľný s možnosťou prehľadnej a jednoduchej administrácie modulov. V časti pre zákazníkov je možné prezeranie katalógu produktov, cien, skladových zásob a pod. V zamestnaneckej časti systém umožňuje správu aplikácie, ako aj správu zamestnancov, zákazníkov, užívateľských práv, tovaru a jeho kategórií.
Vizualizace plánovacích domén
Vodrážka, Jindřich ; Dokulil, Jiří (oponent) ; Chrpa, Lukáš (vedoucí práce)
Předložená práce zkoumá možnosti vizualizace plánovacích domén. Náplní této práce je návrh grafické reprezentace pro plánovací domény a následné použití tohoto návrhu v programu, který bude fungovat jako grafický editor. Výsledná grafická reprezentace by měla být snadno převoditelná na klasickou reprezentaci plánovacích domén. Program by měl umožňovat práci s plánovacími doménami v rozsahu typed STRIPS reprezentace. Měl by poskytovat uživateli možnost návrhu plánovací domény a její následný export do jazyka PDDL.
Learning for Classical Planning
Chrpa, Lukáš ; Barták, Roman (vedoucí práce) ; Železný, Filip (oponent) ; Berka, Petr (oponent)
This thesis is mainly about classical planning for artificial intelligence (AI). In planning, we deal with searching for a sequence of actions that changes the environment from a given initial state to a goal state. Planning problems in general are ones of the hardest problems not only in the area of AI, but in the whole computer science. Even though classical planning problems do not consider many aspects from the real world, their complexity reaches EXPSPACE-completeness. Nevertheless, there exist many planning systems (not only for classical planning) that were developed in the past, mainly thanks to the International Planning Competitions (IPC). Despite the current planning systems are very advanced, we have to boost these systems with additional knowledge provided by learning. In this thesis, we focused on developing learning techniques which produce additional knowledge from the training plans and transform it back into planning do mains and problems. We do not have to modify the planners. The contribution of this thesis is included in three areas. First, we provided theoretical background for plan analysis by investigating action dependencies or independencies. Second, we provided a method for generating macro-operators and removing unnecessary primitive operators. Experimental evaluation of this...
Learning for Classical Planning
Chrpa, Lukáš ; Barták, Roman (vedoucí práce)
This thesis is mainly about classical planning for articial intelligence (AI). In planning, we deal with searching for a sequence of actions that changes the environment from a given initial state to a goal state. Planning problems in general are ones of the hardest problems not only in the area of AI, but in the whole computer science. Even though classical planning problems do not consider many aspects from the real world, their complexity reaches EXPSPACE-completeness. Nevertheless, there exist many planning systems (not only for classical planning) that were developed in the past, mainly thanks to the International Planning Competitions (IPC). Despite the current planning systems are very advanced, we have to boost these systems with additional knowledge provided by learning. In this thesis, we focused on developing learning techniques which produce additional knowledge from the training plans and transform it back into planning domains and problems. We do not have to modify the planners. The contribution of this thesis is included in three areas. First, we provided theoretical background for plan analysis by investigating action dependencies or independencies. Second, we provided a method for generating macro-operators and removing unnecessary primitive operators. Experimental evaluation of this method...
Implementace umělé inteligence v simulátoru strategické hry
Fürbach, Radek ; Chrpa, Lukáš (oponent) ; Mrázová, Iveta (vedoucí práce)
Cílem této práce je porovnání několika vybraných metod umělé inteligence ve specifikované strategické hře. Práce obsahuje tři části. První část specifikuje model strategické hry, na kterém jsou simulovány experimenty. Definuje objekty vyskytující se ve hře, vztahy mezi nimi a použité algoritmy. Druhá část specifikuje umělou inteligenci použitou ve strategické hře. Vysvětluje genetické algoritmy a uvádí několik metod selekcí, křížení a mutací. Popisuje některé základní umělé neuronové sítě a jejich architektury. Poslední část popisuje několik různých algoritmů umělé inteligence vycházejících z teorie v 2. části. Dále porovnává jejich výkonnost na simulovaných experimentech.
Diář kompatibilní se softwarem pro nevidomé
Šatánek, Jaromír ; Cejnar, Pavel (vedoucí práce) ; Chrpa, Lukáš (oponent)
Mnoho v současnosti používaných diářů a organizérů používá graficky poutavé nestandardní ovládací prvky, při jejichž čtení má software pro nevidomé (například JAWS, www.freedomscientific.com) problémy. Cílem této bakalářské práce je analyzovat funkce a ovládání běžně používaných diářů a navrhnout a vytvořit diář, jenž bude vyžadovat minimum konfigurace aplikací pro čtení obrazovky pro tento diář. Diář musí podporovat funkce jako plánování událostí, opakovaných událostí, evidenci kontaktů, připomínání událostí ve stanovený čas, vyhledávání v textu událostí, zálohování a přenositelnost dat. Vše s důrazem na návrh ergonomického způsobu zvládání rutinních úkolů v takové aplikaci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   začátekpředchozí18 - 27  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.