Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Vývoj tělesných znaků a motorických schopností dětí ve věku 3-6 let
Baboučková, Vendula ; Vedoucí práce, (vedoucí práce) ; Oponent B, (oponent)
Název: Vývoj tělesných znaku a motorických schopností dětí ve věku 3-61et The development of physical characteristics and kinetic abilities of 3-6 years old children Cíle práce: Roční antropometrické sledování somatického vývoje a tělesné zdatnosti ve vybrané skupině dětí 3-6 let. Metoda: U souboru 53 dětí ve věku 3-6 let byly ve 4 měsíčních intervalech během jednoho kalendářního roku měřeny vybrané somatické znaky a byla testována tělesná zdatnost. Rodičům dětí byl dán k vyplnění dotazník pro zjištění sociálního zázemí dětí. Výsledky: Osvětlují korelace antropometrických charakteristik s tělesnou zdatností dětí ve věku 3-6 let. Hodnotí průměrné přírůstky sledovaných somatických znaku. Klíčová slova: antropometrické charakteristiky, tělesná zdatnost, přírůstky, normativní soubor, předškolní věk, motorický vývoj
Regionální kultura a kurikulární dokumenty jako nástroj jejího zprostředkování a reprodukce
Vrága, Michal ; Vedoucí práce, (vedoucí práce) ; Oponent B, (oponent)
This diploma thesis explores regional culture curricular documents as tools of its mediation and reproduction of regional culture. The theoretical part starts with definition of key words related to culture, local and regional culture. Next theoretical part (chapter 3) describes curricular documents, which are products of new educational reform, in context of regional culture. Firstly, in practical part, I characterize two selected regions - Prague 1O and Uherskobrodsko region and their typical elements of culture. Chapter 5 summarizes results of questionnaire survey, which is focused on finding how students of elementary and grammar schools are informed about culture in their regions and as well as their approach to the local culture and role of schools in cultural education. The final part of this diploma thesis is devoted to my project proposal that should lead students to closer relationship with cultural and historical heritage in their regions, showed on the example of Uherskobrodsko region. Keywords Culture, region, regional culture, curricular documents, Framework Education Programme, School Education Programme 8
Využití pohybových her v geografickém a environmentálním vzdělávání
Buriánková, Martina ; Vedoucí práce, (vedoucí práce) ; Oponent B, (oponent)
Diplomová práce se v úvodu zabývá rešerší literatury objasňující základní pojmy spojené s pohybem, pohybovou a didaktickou hrou a teorií vztahu výchovy a vzdělání. Kromě toho jsou zde vysvětleny principy spojené se samotným procesem učení, druhy učení a konkrétní druhy učení využívané v geografii a environmentální výchově. Je zde rovněž kapitola o osvojování vědomostí, způsobu osvojování a činitelích, kteří ovlivňují uchování látky v paměti. Velmi důležitá je také část, která se zabývá strategií zvyšování výkonnosti dlouhodobé paměti, reminiscencí a determinanty zapomínání. Nepostradatelná součást školní výuky je motivace, která zvyšuje zájem a aktivitu dětí o danou problematiku. Hlavním cílem je vytvoření katalogu pohybových didaktických her a to v podobě tištětné i elektronické (program MS Excel, viz přiložené CD). Tento katalog by měl sloužit jako metodická pomůcka a pohybové hry v něm, umožní zpestření výuky a zvýší motivaci studentů. Praktická část je věnována nejen základním principům výběru, přípravy, vedení a zakončení didaktických her, ale také nejčastějším chybám, ke kterým dochází v průběhu hraní. Nepostradatelnou část tvoří také tabulkové přehledy, ve kterých jsou hry řazeny podle abecedy a podle určitých charakteristik. 10
Matematika ve sportu (Sbírka řešených příkladů z matematiky se sportovní tematikou)
Pastuchová, Tereza ; Vedoucí práce, (vedoucí práce) ; Oponent B, (oponent)
Název práce: Matematika ve sportu (Sbírka řešených příkladů z matematiky se sportovní tématikou) Autor: Tereza Pastuchová Katedra (ústav): Katedra didaktiky matematiky Vedoucí diplomové práce: Doc. RNDr. Emil Calda, CSc. e-mail vedoucího: Emil.Calda@mff.cuni.cz Abstrakt: Diplomová práce je koncipována jako sbírka řešených slovních úloh se sportovní tématikou. Je členěna do osmi kapitol, v každé jsou příklady řazeny od nejlehčích. Vprvní části nazvané "Rozcvička" jsou nejjednodušší příklady (většina na úrovni základní školy), určené k "zahřátí" mozkových buněk. Následují kapitoly "Rovnice, nerovnice a jejich soustavy", " Goniometrie a trigonometrie ", "Planimetrie a stereometrie ", "Posloupnosti" a "Kombinatorika a pravděpodobnost". Na závěr je zařazena kapitola "Různé", obsahující např. fyzikální příklady, příklady na logiku apod, a část "Pro náročné" s těžšími příklady. V úvodu každého příkladu je napsáno pár slov ke sportovnímu tématu (historie, aktuality, pravidla, ...), k němuž se vztahuje úkol. Studenti se tak současně mohou dozvědět i něco zajímavého ze světa sportu. Řešení slovních úloh by nemělo být ve vyučování opomíjeno. Studentům většinou nedělá problém počítat, upravovat lýrazy a postupovat podle určitého algoritmu. To, co často nezvládají, je umění porozumět zadání slovní úlohy, matematizovat...
Návrh testové baterie pro zjištění úrovně fyzické kondice příslušníků Policie České republiky
Fremut, Ludvík ; Vedoucí práce, (vedoucí práce) ; Štochl, Jan (oponent)
Název práce: Návrh testové baterie pro zjištění úrovně fyzické kondice příslušníků Policie České republiky. Cíle práce: Navržení testových souborů pro zjištění úrovně fyzické kondice příslušníku Policie České republiky s ohledem na požadavky kondiční zdatnosti v rámci přímého výkonu služby policistů. Metoda: Fundamentální metodou této práce bylo pozorování. Při výběru testů do testových baterií bylo provedeno expertní posuzování vhodnosti jednotlivých testů. Normy byly vytvářeny na statistickém principu při předpokladu normálního rozdělení všech testů, podobně jako je tomu v testové baterii UNIFITTEST (Měkota, Kovář, Chytráčková, et al., 2002). Výsledky: Dokazují vhodný výběr dílčích testů a potřebné složení testových souborů otestovaných na výběrovém souboru policistů. Klíčová slova: testová baterie, motorický test, pohybové schopnosti, pohybové dovednosti, fyzická kondice, fyzická zdatnost, přímý výkon služby.
Management and measurement approaches to operational risk in banks
Rábota, Marián ; NÁHRADNÍ, VEDOUCÍ (vedoucí práce) ; Netuka, Martin (oponent)
Tato diplomová práce popisuje metody řízení a měření operačního rizika bank. Metody jsou rozděleny na ty, které určují kapitálový požadavek na krytí operačního rizika a ty, které se používají k řízení tohoto rizika. Následně je popsán rozvoj programů řízení a měření operačního rizika a operačně-rizikový profil bank. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Three Systems of Intial Teacher Traning. Czech, Norwegian and Spanish Teachers of English - Comparative Study
Kocourková, Helena ; Vedoucí práce, (vedoucí práce) ; Oponent B, (oponent)
- I Abstract In the time ofunification oftertiary education in Europe, there are still significant di:fferences between countries in the initial teacher training. This paper draws attention to the situation in initial training ofEnglish teachers in three countries: Czech Republic, Norway and Spain. The objective of this thesis is to analyse and compare the curricular organization and the content of English studies at three university institutions in the three countries. The empirical part of the study is complemented by a presentation of results of a research carried out at these institutions. The paper is concluded by a few proposals and some suggestions on what each system ofteacher training could adopt from the other two are made. Anotace V době, kdy v Evropě dochází ke sjednocování terciálního vzdělávání~ existují stále zásadní rozdíly v pregraduální přípravě učitelů. Tato diplomová práce se zaměřuje na situaci ve vzdělávání učitelů angličtiny ve třech zemích: České republice, Norsku a Španělsku. Cílem práce je analyzovat a porovnat studijní plány učitelství angličtiny na třech univerzitních institucích ve třech zemích. Empirická část studie je doplněna o výsledky výzkumu provedeného na těchto institucích. Práci uzavírá několik návrhů a idejí, čím by každý systém vzdělávání učitelů mohl obohatit systémy...
Společenství lusofonních zemí: ideál a realita
Němec, Jan ; NÁHRADNÍ, VEDOUCÍ (vedoucí práce) ; NÁHRADNÍ, OPONENT (oponent)
Společenství lusofonních zemí završí v roce 2006 desátý rok své formální existence. Za tu dobu dokázalo uskutečnit celou řadu společných projektů a způsobit i podobně dlouhou sérii zklamaných nadějí. Společenství lusofonních zemí se však již od svého počátku vyznačuje některými specifickými rysy, které mohou působit jako pozitivní i negativní faktory jeho fungování. I na ně je třeba brát ohled při hodnocení dosavadních výsledků CPLP. Mezi tyto specifika patří například skutečnost, že CPLP vznikla až dvacet let po rozpadu portugalské koloniální říše. Tento časový odstup na jedné stane sice díky generačnímu odstupu od doby koloniálních válek, které poznamenaly poslední fázy portugalského působení v Africe, umožnil minimalizaci podezření z neokoloniálních úmyslů navrhovatelů institucionalizace lusofonního společenství a vytvořil podmínky pro absolutní dobrovolnost vstupu do organizace, na straně druhé však přirozeně omezil možnosti působení CPLP především v důsledku již existujícího členství jednotlivých států v jiných mezinárodních organizací (EU, MERCOSUL, SADC, ECOWAS), jejichž cíle v některých případech kolidují s představami tvůrců iniciativ Společenství lusofonních zemí - viz např. snahu o usnadnění pohybu osob v rámci CPLP a závazky Portugalska v oblasti volného pohybu osob vyplývající z členství země v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.