Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 169 záznamů.  začátekpředchozí160 - 169  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Frontiers of Polymer Colloids: From Synthesis to Macro-Scale and Nano-Scale Applications. 78th Prague Meeting on Macromolecules. Programme Booklet
Horák, Daniel
The programme booklet contains the summaries of all the contributions to the international conference "Frontiers of Polymer Colloids: From Synthesis to Macro-Scale and Nano-Scale Applications" was organized simultaneously as the 78th Prague Meeting on Macromolecules (PMM). The participants presented 54 lectures and 88 posters.
Study of behavior of concrete and cement based composite materials exposed to high temperatures
Bodnárová, L. ; Horák, D. ; Válek, J. ; Hela, R. ; Sitek, Libor
The paper describes possibilities of observation of behaviour of concrete and cement based composite material exposed to high temperatures. Nowadays, for large-scale tests of behaviour of concrete exposed to high temperatures, testing devices of certified fire testing stations in the Czech Republic and surrounding states are used. These tests are quite expensive. For experimental verification of smaller test specimens, a testing device was built at the Technical University in Brno, where tests of thermal loading of concrete tests specimens of various sizes can be carried out (dimensions up to 800 x 800 x 800 mm or slabs up to 1100 mm of length). The testing device opens new ways of observation of behaviour of concrete and cement based composite materials exposed to high temperatures as well as preparation of specimens for observation of interaction of water jet and concrete degraded by action of high temperatures.
Plný tet: UGN_0398264 - Stáhnout plný textDOC
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textDOC
Marketingová strategie firmy ADIDAS na vybraných zahraničních trzích
Jelínková, Kristýna ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Horák, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti adidas na globální úrovni a v adaptaci na český, severoamerický a čínský trh. Je provedena analýza hlavních konkurentů na českém trhu sportovním zbožím a SWOT analýza adidas. Teoretická znalost marketingového mixu je převedena do konkrétní praxe české pobočky adidas. Na základě dotazníkového šetření je zhodnoceno vnímání nové marketingové kampaně zákazníky.
Programová brožura 48. Mikrosymposia PMM (Abstrakta)
Horák, Daniel
Sborník abstrakt 48. Mikrosymposia o polymerních koloidech: od návrhu k biolékařským a průmyslovým aplikacím.
Srovnání ASM, NN a FETI-DP
Horák, D. ; Krečmer, Karel
V článku jsou uvedeny základní algoritmy metody rozložení oblasti (aditivní Schwarz, Neumann-Neumann a FETI-DP), přehled teoretických výsledků a výsledky numerických testů srovnávajících jednotlivé algoritmy při řešení modelové úlohy.
Magnetické IDA-modifikované poly(glycidyl-methakrylátové mikročástice pro IMAC čištění fosforproteinů
Přikryl, P. ; Horák, Daniel ; Kučerová, Z.
Byly připraveny poly(glycidyl-methakrulátoré) mikročástice modifikované iminodioctovou kyselinou a využity k separaci fosforylovaných pepsinů.
FETI based solution of contact problems with large displacements
Dostál, Z. ; Horák, D. ; Vondrák, V. ; Dobiáš, Jiří ; Pták, Svatopluk ; Gabriel, Dušan
The paper deals with application of the FETI (Finite Element Tearing and Interconnecting) method to finite element solution of contact problems while taking into account another nonlinearity, namely the large displacements and rotations.
FETI decomposition method applied to solution of contact problem with large displacements
Dobiáš, Jiří ; Pták, Svatopluk ; Gabriel, Dušan ; Dostál, Z. ; Vondrák, V. ; Horák, D.
The paper deals with application of the FETI (Finite Element Tearing and Interconnecting) method to finite element solution of contact problems while taking into account another nonlinearity, namely the large displacements and rotations. We show, in terms of numerical experiments (i) performance of the algorithms stemming from the FETI method, in particular its numerical and parallel scalabilities and optimelity of the dual penalty, and (ii) solution of a Hertzian contact problem, i.e. achieved accuracy of the numerical solution by comparison with the analytical one, and the convergence rate.
Marketing a image značky adidas
Jíchová, Klára ; Skokanová, Dagmar (vedoucí práce) ; Horák, David (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na marketingovou strategii (plán)jednoho z leaderů na trhu sportovního oblečení a obuvi, na značku adidas. Kromě samotného uvedení společnosti adidas, jejích výrobků a marketingové komunikace, se práce zabývá i tím, jak spotřebitelé vnímají tuto značku, respektive jakou image si u nich vybudovala.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 169 záznamů.   začátekpředchozí160 - 169  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 HORÁK, David
1 Horák, Dalibor
12 Horák, Daniel
9 Horák, David
3 Horák, Dominik
1 Horák, Dušan
9 Hořák, David
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.