Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 174 záznamů.  začátekpředchozí155 - 164další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
B + B BARCELONA
Datinská, Lucie ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Diplomový projekt je návrh gymnázia v Barceloně. Lokace projektu byla vybrána parcela v horách a to ve Vallcarce. Návrh zohledňuje umístění stavby. Hlavním cílem bylo dosáhnout velké změny místa, vložení jakéhosi impulsu, který změní lokaci. Škola je navržena tak,že spojuje několik výškových úrovní terénu. Fasáda reaguje na prudké španělské slunce.
B + B BARCELONA
Křikavová, Iva ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
B+B Barcelona/diplomová práce/Iva Křikavová/ateliér Ivana Kolečka/2010 Urbanistický plán barcelonské čtvrti Poble Nou byl v minulosti silně vymezen, haly továren plně zastavovaly území bloků, ulice s náměstími měly jasnou strukturu. Průmysl ukončil svoji činnost a sousedství diagonály se stalo lákavé pro různé obchodní společnosti, hotely a developery, kteří zde začali stavět. Třicetipatrové domy s nedefinovaným okolím, struktura se ztrácí, chaos vítězí. Pro zachování charakteru plánu, starých a nově vzniklých domů, se stalo jasné vymezení bloku gymnázia. Definice bloku před sto lety spočívala v jeho absolutním zastavění s vnitroblokem vprostřed, jak se ale chovat nyní v roce 2010? Odpovědí je definování bloku třemi domy, kde každý z nich má svoji funkci - škola, sport, knihovna s jídelnou. Mezi nimi se pohybují učitelé a studenti, zažívají cestu, změnu, kdy soustředění nechávají daleko za sebou v budově školy a přichází sportovat, najíst se či si přečíst nějakou knihu. Samotné objemy by se však nemohly stát odpovědí, nemohly by se stát uceleným blokem. To prostor mezi nimi je musí spojovat, dávat ucelený charakter, navazovat na stavěnou část a propojovat vše navzájem, získat tak systém pohybu a orientace společný pro všechny tři. Řešením se stal princip pásů, jimiž procházíte - pás navázaného venkovního prostoru, pás vnitřního volného (hala, cesta k cílové učebně, místnosti) a pás cílového v podobě učeben, tělocvičny a víceúčelových sálů. Jedinečné pro plán Cerda oproti jiným pravoúhlým sítím jsou jeho náměstí, jež jsou vytvořena seříznutím rohů bloků. Projekt v takovéto urbanistické síti by měl na toto reagovat. Co je pro město a blok useknutý roh? V projektu pro mě není překážkou pro dobré pravidelné dispozice, ale místem vniknutí města a jeho principů do projektu a zároveň reakcí školy na tyto speciální místa. Ve všech čtyřech rozích vznikají v rámci domů otevřené haly přes všechna patra, stávají se krytým pohledem školy do města a města do školy. V systému je jedna výjimka, je jím stávající kostel, který nemá ambice se stát něčím neobvyklým a speciálním, ale je součásti celku. Každý objekt má svoji římsu. Ta se stala symbolem, prvkem, který otáčí dům směrem dovnitř k vnitrobloku a druhým budovám. Bere na sebe na něj navazující prostor bloku, člení jej a dává mu charakter, dům sportu propojuje s venkovním hřištěm, dům knihovny s místem pro odpočinek a dům školy s místem se stromy. Všechny tři římsy jsou ve stejné výšce, tím také sjednocují celou školu, celý blok. Fasády pod nimi jsou otevřené, prosklené, tím mají jiný charakter než ty zbývající.
B + B BARCELONA
Kolomazník, Jiří ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Projekt školy do industriální čtvrti v Barceloně. Koncept projektu je vlozeni fce školy do prostoru starych tovarnich hal.
B + B BARCELONA
Kasková, Michaela ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Návrh budovy střední školy na předměstí Barcelony, v místě, kde pobřeží přechází v pahorky. Návrh využívá potenciálu místa a novým zastavěním vytváří sérii veřejných prostorů různých charakterů. Nejvýznamnější je nové náměstí, které se stává centrem čtvrti. Škola se do něho otevírá a je jeho součástí.
B + B BARCELONA
Fabián, Ondřej ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Návrh školy do místa jako je čtvrť Poblenou je velké dobrodružství. Bloky plánu Cerda uv sobě uzavírají dramatickou historii industriální éry, kdy se ještě Barceloně říkalo Katalánský Manchester. A tady si pokládám otázku. Co znamená slovo krajina v tomto prostředí ? Jak se aplikuje na staré haly a komíny představa archetypu KRAJINY ? Jsou to snad právě tyto prvky, jež kdysi živily takřka celou Katalunii ? Mohou se střechy dnes již nevyužívaných průmyslových hal stát něčím jiným ? Novou fasádou ? Krajinou ?
B + B BARCELONA
Špániková, Katarína ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
The concept of design of secondary school in Barcelona responds to an existing build - up area, topography, to what was here, but sthe school system is different. The diversity of the environment I translate into surrounding of school, in every corner is taking place a different activity, a different movement.
B + B BARCELONA
Zatloukal, Štěpán ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
řeším školu jako posloupnost objemů podél ulice spojené společným komunikačním prostorem
B + B BARCELONA
Růžička, Tomáš ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
B+B Barcelona – Gymnázium Barcelona – Vallcarca Vallcarca je čtvrť s velmi specifickým charakterem, členitou topografií, sociální strukturou, zástavbou dvojího měřítka, důležitým pěším tahem a místem, před kterým jsou velké změny. Kromě gymnázia je třeba na pozemku vytvořit kvalitní veřejný prostor pro studenty i pro Vallcarcu a pokud možno využít budovu staré školy. Tento plácek je obklopen budovami gymnázia přístupnými veřejností, vede na něj nový veřejný průchod v logice spojení parku Güell s dalšími velkými parky. Škola je navržena jako spojení 4 pavilonů s nestejnou výškou, propojených vnitřními dvory nebo uličkou. Studenti oživují svým nutným pohybem veřejnou plochu. Nástupní místo je naproti budovy staré školy, jedná se o venkovní vestibul, ovšem krytý pergolou. Výška budov reaguje na charakter terénu a velikost okolní zástavby. Pavilony jsou dvojtraktem s dvojicí schodišť a pavlačí v kontaktu s dvorem. V každém pavilonu je vnitřní přestávková hala pro studenty. V zadní části je součástí haly stávající lom. Druhé straně ulice je stará škola využita jako jídelna s přístavbou příslušenství. Z jihu plácek vymezuje novostavba knihovny a vedení školy, na severní straně je hřiště. Měřítkem, konstrukcí a materiály budova odkazuje na přítomnost lomu. Je to skelet, s pohledovým betonem na fasádě, s povrchovou úpravou, která zdůrazňuje vrstvený charakter okolí.
B + B BARCELONA
Markevič, Jiří ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Návrh zachovává a zvýrazňuje nastavený urbanismus bloku, respektive celého města. Urbanistický koncept logicky vede k zachování a rekonstrukciněkterých hal. Identitou celého gymnázia je nový výrazný objem kmenových učeben nad stávající diagonálou.
B + B BARCELONA
Látalová, Lucie ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Čtyřleté a osmileté gymnázium se nachází v centru spanělského města Barcelony v místě velmi dobře přístupném městskou dopravou. Gymnázium je v přímé návaznosti na důležitou dopravní a kulturní tepnu města-barcelonskou diagonálu, ke které se obrací a váže jak místně tak i koncepčně a otvírá k ní prostor hlavního vstupu a veřejného vnitřního nádvoří. Rozpínající se nová zástavba s administrativním využitím stojí v konkurenci stávajícímu industriánímu charakteru s množstvím výrobních objektů a vytváří v místě jisté napětí. Stavba nového gymnazia výrazně ovlivní dané místo a přinese tak do této industriální čtvrti novou funkci. Celá čtvrt prochází obnovou a novostavba gymnázia ji výrazně podpoří. ARCHITEKTONICKÉ ŘEŠENÍ Stavba půdorysně kopíruje historickou zástavbu v plánu „cerda“, snaží se reagovat na chaos uvnitř bloků a rozpínající se moderní svět a tvarově ji tak očistit a zjednodušit. Tak jako jednotlivé bloky tvoří mozaiku plánu cerda tak i škola jako celek skýtá řadu aktivit s bohatou strukturou uvnitř a funguje tak na podobném principu. Vztah „celku a části“ , tvarové osvobození a důraz na sílu jedné hmoty aniž by byla narušena návaznost na celek, město, je konceptem, na kterém je tento projekt založen.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 174 záznamů.   začátekpředchozí155 - 164další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.