National Repository of Grey Literature 178 records found  beginprevious149 - 158nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
The Transformation of Art Visual Representation in Consequence of the New Technologies Development
Dvořáková, Jitka ; Hník, Ondřej (advisor) ; Fišerová, Michaela (referee)
1 Abstract: This paper discusses new forms of art visual representation that is based on digital codes. The goal is to define the way in which new media shape the perception of the present world and what role art plays in this process. Work deals with the question, what is unique about how new media shape the illusion of reality, reach and influence the audience, represent space and time and how it changes the relationship between the artwork, the artist and the recipient. Whereas the traditional division into categories, which were used to assess the art, is outdated, there are new categories listed. Specific examples of new art forms that come with digital technology are illustrated. At the same time, there are critical concepts of major philosophers, Walter Benjamin, Vilem Flusser, Paul Virilio, Jean Baudrillard, presented as they are related to the issue of new media and their influence on changes in the way of human perception and the intervention of new technologies on human nature.
The Winnie-the-Pooh Phenomenon
Dušek, Filip ; Brožová, Věra (advisor) ; Hník, Ondřej (referee)
Práce zkoumá text Medvídka Pú od anglického spisovatele Alana Alexandera Milnea, zejména v českých překladech Hany Skoumalové. Rozebírá nonsens, jeho jazyk, dále postavy Medídka Pú, časoprostor v textu a motiv pohybu. Zabývá se otázkou, proč existuje fenomén Medvídka Pú, jak se tento fenomén projevuje zejména ve vztahu k jiným textům a proč se nezdařilo vybudovat obdobný fenomén v adaptaci Marii Majerové. Jako didaktickou aplikaci práce uvádí možnost realizace výukového projektu s využitím textu Medvídka Pú. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Worksheets for reading poetry in 3rn - th grade
Rybníčková, Alena ; Hausenblas, Ondřej (advisor) ; Hník, Ondřej (referee)
Podnětem napsání této diplomové práce mi byl vztah většiny našich žáků četbě a také pojetí literární výchovy většinou učitelů: nekladení důrazu na vědomé pěstování kultivovaného čtenářství a radosti z četby. Vzhledem nedostatku praktických materiálů pro práci s textem je mým hlavním cílem vytvořit materiály, které žáky povedou uvědomělému čtenářství, a to ve formě pracovních listů. Pracovní listy jsou cenným materiálem pro učitele i pro dítě. Dítěti dává prostor pro vedenou samostatnou práci a učiteli záznam o tom, na jaké čtenářské úrovni se dítě pohybuje. Poskytují navíc i inspiraci jak výuce literární výchovy přistupovat. Jako výchozí žánr jsem zvolila poezii pro děti. Na jejím příkladu prezentuji, že i s krátkým textem lze setrvat dlouho a zároveň smysluplně. Ukazuji, jak poezii přistupovat, a tím se snažím otevřít dětem dveře čítání básní pro jejich vlastní potřebu.
Inspirend fabulosity
Vlková, Miluše ; Hník, Ondřej (advisor) ; Klumparová, Štěpánka (referee)
Jako studentka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze jsem v roce 2004 začala vyučovat český jazyk a literaturu na Základní škole Vlastina (později Dědina) v Praze 6. Ve svých hodinách jsem se snažila využívat především zážitkové metody, které se mi časem velice osvědčily. Velký úspěch měl zdánlivě jednoduchý úkol typu: "Doplňte obrázek textem," který se však ukázal jako problematický. Zpočátku totiž byli žáci velmi rozpačití a nevěděli, co mají psát. Neustále se ptali, zda to má být příběh nebo třeba popis. Bylo znát, že nejsou vychováváni k samostatnému myšlení a tvořivosti, neboť stále vyžadovali konkrétní zadání. Postupem času tomuto zadání uvykli, nedělalo jim potíže, a kvalita ztvárnění úkolů se neustále zlepšovala.
Specification of the School Education Program in the Field of Czech Language and Literature for 1st to 3rd Grade of Primary School
Urbanová, Radka ; Hník, Ondřej (referee)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.
Specific book types for preliteracy period
Hartmanová, Lenka ; Gebhartová, Vladimíra (advisor) ; Hník, Ondřej (referee)
V praktické části své práce jsem naznačila způsob, který umožňuje zprostředkovat co nejúčinněji zážitek z percepce obrazové knihy i ve větší skupině dětí. Pro svůj projekt jsem zvolila obrazové knihy Mileny Lukešové a Jana Kudláčka Bílá zima a Jakub a babí - léto. Tyto obrazové knihy (spolu s knihami Čáp a Holčička a déšť stejné autorské dvojice) představují nejčistší podobu obrazové knihy, splňující všechny požadavky kladené na tento knižní typ. I v současné době nadále zůstávají modelem, slovy V. Nezkusila, osobitou českou školou obrazové knihy (in Chaloupka, O., 1985 ). Třetím dílem, které se stalo východiskem pro můj projekt, je obrazová kniha Petra Síse Hřej, Mozarte, hřej. Dílo tohoto autora vyniká originalitou ilustračního zpracování a novým přístupem k propojení textové a obrazové roviny.
Michael Ende?s Die Unendliche Geschichte and its Relationship to Myth
Šrejberová, Kristýna ; Brožová, Věra (advisor) ; Hník, Ondřej (referee)
Tato práce, ačkoli se pokouší o jisté uchopení, zdaleka nemůže obsáhnout ani hloubku ani šíři problému, jímž se badatelé intenzivně zabývají více než jedno století, tj. mýtu. Snaží se alespoň rozpoznat a pojmenovat některé z "mytických" ("s mýtem souvisejících", "mající s mýtem společné rysy") aspektů ve zkoumaném textu - v Nekonečném příběhu. Věřím, že svým dílem přispěje к odhalení mýtotvornosti tohoto textu, a tím otevře čtenáři cestu к hlubšímu poznání jeho smyslu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

National Repository of Grey Literature : 178 records found   beginprevious149 - 158nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.