Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza rámu jízdního kola.
Ondrejka, Jan ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo posouzení poddajnosti a bezpečnosti rámu jízdního kola pomocí přístupu prosté pružnosti, konkrétně pomocí výpočtové deformační a napjatostní analýzy. Po zjednodušení modelu byly zpracovány dvě varianty výpočtu, které se lišily způsobem zatížení rámu. Pro výpočet bylo využito matematického softwaru Maple 12.0, pomocné nákresy byly ztvárněny v programech Autodesk Inventor a AutoCAD. Pro kontrolu výsledků byl použit program ANSYS Workbench.
Deformační, napjatostní a bezpečnostní analýza rámu lehokola.
Verner, Jan ; Majer, Zdeněk (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Práce obsahuje deformační, napjatostní a bezpečnostní analýzu rámu lehokola firmy AZUB. Po seznámení s historií, definicí prutu, prutovými předpoklady a vytvoření výpočtového modelu rámu, se přešlo k samotnému řešení problému. Byly kontrolovány 3 zátěžné stavy - klid / rovnoměrná jízda, brzdění a šlapání. Třetí stav byl podroben hlubší analýze. Řešen byl i průhyb rámu v jednom zvoleném místě pro všechny stavy. Spočteny byly VVÚ, redukované napětí a bezpečnost. Pro první stav proběhlo srovnání s MKP. Byl také vytvořen program v jazyce MATLAB, zvládající výpočet uživatelem zvolené geometri e rámu a zatížení.
Deformační a napjatostní analýza nárazníkové částí automobilu při rázovém zatěžování
Nedělka, Pavel ; Obdržálek, Vít (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním deformaeni-napi»ových stavu přední deformační zóny závodního auta při podmínkách rázového zatížení užitím metody konečných prvků. Tento typ úlohy se řadí mezi rychlé dynamické dije, a proto byl použit řešič s explicitní formulací metody konečných prvků. Pro výpočet byl použit program LS-DYNA. Cílem práce je posouzení vlivu této deformační struktury na změnu kinetické energie vozu a množství pohlcené energie při čelním nárazu.
Výpočtová analýza zbytkových napětí u autofretovaných vysokotlakých zásobníků paliva
Blaha, Jakub ; Petruška, Jindřich (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na numerickou simulaci autofretáže vysokotlakého zásobníku paliva – railu v systému Common Rail. Nejprve je popsán Chabocheho model, který je později použit pro simulaci autofretáže. Jsou popsány různé přístupy, které můžou být použity pro získání vhodného materiálového modelu. Poté je sledován vliv těchto různých přístupů na napjatost railu během procesu autofretáže. Vhodnost Chabocheho modelu pro simulace autofretáže a opakované autofretáže je posouzena srovnáním s komplexnějším Jiangovým modelem. Nakonec je sledován vliv autofretážního tlaku na různé vlastnosti, především na zbytková napětí.
Vliv podstatných parametrů na velikost radiální vůle a deformačně napěťové stavy v kuličkovém ložisku
Šperka, Václav ; Vrbka, Jan (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá výzkumem vlivu vybraných podstatných parametrů na deformačně napěťové stavy v jednořadém radiálním kuličkovém loţisku. Je kvantifikován vliv zatíţení, velikosti a řady loţiska, dále pak ověřen vliv radiální vůle. V poslední fázi je analyzován vliv rozloţení teplot v loţisku pro různé radiální vůle a kombinace teplotních poměrů v loţisku. Získané poznatky jsou poté vyuţity v poslední úloze – návrhu radiální vůle pro konkrétní valivé uloţení. Problém je řešen vyuţitím numerického výpočtového modelování s vyuţitím pre/post procesoru MSC.Patran a řešiče MSC.Marc. Pro zrychlení analýz byly jednotlivé podstatné parametry zahrnuty do algoritmu, který na základě vstupních údajů automaticky generuje výpočtový model (makro). Jedná se o diplomovou práci zadanou ze strany společnosti ZKL – Výzkum a vývoj.
Studie vlivu složitosti Chabocheho modelu plasticity na napjatost a deformaci u vysokotlaké nádoby
Paraska, Boris ; Obdržálek, Vít (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Hlavným cieľom tejto práce je stanovenie materiálových konštánt Chabocheho mode-lu plasticity tak, aby čo najvernejšie odpovedali experimentálne zisteným dátam. Týmto dá-tam zodpovedá krivka pre necelé dva počiatočné cykly deformačne riadeného testu jednoo-sého namáhania a cyklická deformačná krivka. Ďalej je vo výpočtovom programe ANSYS nasimulovaná ťahová skúška pre rôzne parametre Chabocheho materiálového modelu. Na-koniec nasleduje jeho najvhodnejšia konfigurácia na hrubostenné valcové teleso s otvorom zaťažené vnútorným pretlakom. Valcové teleso s otvorom predstavuje zjednodušený model vysokotlakového zásobníka paliva - railu v systéme vstrekovania nafty Common Rail.
LABORARTORY BRNO
Joja, Marie ; Vrbka, Jan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Zadaná parcela se nachází na nároží městského bloku v sousedství historického centra města Brna. Z urbanistického hlediska tvoří významný předěl mezi centrální částí města a přilehlými čtvrtěmi. Místo čerpá z bohaté historie města. Tvoří spojnici mezi zeleným pásem parků na Kolišti a navazující zelenou alejí Kapitána Jaroše s parkem Lužánky. Vzhledem k hustému automobilovému provozu na vnitřním městském okruhu Koliště jde o spojení, kterého nově navržený objekt využívá při vtažení zeleně do vnitrobloku a doplňuje tuto pomyslnou zelenou osu. Nově navržená zástavba navazuje svou náplní na tradici kulturních budov. Svým hmotovým uspořádáním vytváří z uličních pohledů hradbu. Rozděluje se funkčně do tří samostatných hmot, galerie, pracovní platformy a administrativy. Vstupy do jednotlivých objektů jsou vedeny ze zeleného vnitrobloku, který se stává centrem dění.
Stanovení tuhosti v místě hlavy vřeteníku a pevnostní kontrola pojezdové části obráběcího centra MCV 1220.
Zbožínek, Martin ; Houfek, Martin (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem předložené práce bylo posouzení možností a omezení přístupů prosté pružnosti při pevnostní a deformační analýze složené konstrukce a realizace vlastního výpočtu. Pro úspěšné vypracování bylo nutné vytvořit jednodušší prutový výpočtový model. Výpočet byl proveden pro tři případy zátěžných stavů ve střední a krajní poloze smykadla. Byly získány hodnoty stykových sil a momentů ve vazbách a hodnoty deformačních posuvů v místě hlavy vřeteníku. Z těchto výsledků byly určeny tuhosti konstrukce v tomto místě. Byly také provedeny pevnostní kontroly pojezdových částí obráběcího centra. Při řešení úlohy byly použity moderní softwarové prostředky (Autodesk Inventor, ProENGINEER, ANSYS Workbench, Maple, Mathcad, atd.). Obdržené výsledky byly porovnány s hodnotami získanými pomocí metody konečných prvků.
NOVÉ NA STARÉ – Brno, nároží Bratislavská - Stará
Čučka, Pavel ; Vrbka, Jan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Návrh polyfunkčního objektu na nároží nedaleko historického centra Brna.
Napěťová, deformační a bezpečnostní analýza statoru generátoru zatíženého nehomogenní teplotou
Majdič, Petr ; Dobeš, Martin (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá napěťovou, deformační a spolehlivostní analýzou statoru synchronního generátoru, včetně nehomogenního teplotního pole. Za pomoci metody konečných prvků se stanoví napětí a deformace. Z těchto hodnot se následně určí bezpečnost vůči mezi kluzu. Následně proběhne výpočet životnosti nejvíce namáhaného svaru a k určení zda nedojde k porušení po dobu požadovanou zákazníkem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 VRBKA, Jaromír
2 Vrbka, J.
4 Vrbka, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.