Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 142 záznamů.  začátekpředchozí133 - 142  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Elitní a masová kultura v oblasti divadla, vymezení tvorby a segmentace trhu v Praze
Klimešová, Kristýna ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu elitní a masové kultury v divadle, snaží se z teoretického i praktického hlediska postihnout hlavní rozdíly mezi oběma zmiňovanými kulturními formami. Na základě teoretických poznatků, nastíněných v první části, jsou prakticky rozebráni jednotliví zástupci pražských divadel, jejich repertoár a návštěvnost. V závěru je problematika nahlédnuta ještě očima dnešní společnosti prostřednictvím zpracovaných dotazníků. Práce si klade za cíl rámcově posoudit situaci na dnešní divadelní scéně v Praze -- zda lze současné divadelní umění členit dle elitní a masové kultury a zda jeho rozdělení hraje roli v preferencích diváků.
Podpora vybraných pražských divadel z veřejných zdrojů
Vondráčková, Anna ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
V první části se bakalářská práce zabývá možnostmi financování pražských divadel z veřejných zdrojů se zaměřením na aktuální Grantový systém hlavního města Prahy. Popisuje vývoj grantové politiky v posledních cca deseti letech a transformaci příspěvkových organizací divadel na jiné právní formy. Druhá část práce se věnuje konkrétním příkladům financování a hospodaření třech divadel, a to Dejvického divadla, Divadla v Celetné a Divadla Minor. Tato divadla mají různou právní formu a proto i struktura jejich příjmů a míra čerpání podpory z veřejných zdrojů je rozdílná.
Vliv recese prodeje hudebních nosičů na živou hudební produkci v ČR
Vondryska, Jan ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Polouček, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá aktuálním fenoménem prudkého poklesu prodeje hudebních nosičů a vlivem tohoto jevu na produkci živých hudebních vystoupení populárního žánru. Teoretická část vymezuje současné pojetí problematiky kreativních průmyslu a ukazuje živou hudební produkci jako jeden ze základních kamenů těchto průmyslů. V dalších částech autor pojmenovává klíčová odvětví hudební produkce, jakými jsou hudební festivaly, vystupování v hudebních klubech a prodej hudebních nosičů. Následně autor analyzuje vzájemnou interakci mezi uvedenými třemi odvětvími. Závěrečná část je tvořena pokusem o predikci budoucího vývoje populárně hudebního průmyslu za stávajících podmínek.
Ekonomické a kulturní vyhodnocení činnosti základních uměleckých škol
Novotný, Petr ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Tématem této práce je analýza společenského přínosu základních uměleckých škol v České republice, popsání jejich činnosti z ekonomického a kulturního hlediska a popsání současného stavu sítě těchto škol. Vyhodnocení a závěry jsou uváděny v historickém a právním kontextu. Práce obsahuje aplikaci zjištěných poznatků na konkrétní instituci. Cílem by mělo být vytvoření uceleného úvodu do celkové problematiky systému základního uměleckého vzdělávání v ČR.
Možnosti financování divadel na příkladu vybraných pražských organizací
Maternová, Tereza ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Cílem této práce je představit možné formy provozování divadel a nastínit způsoby jejich financování. Práce nabízí stručný přehled možných zdrojů příjmů divadel rozdělených podle zdrojového subjektu a dále se soustředí na financování ze zdrojů veřejných. Poskytuje výčet grantových příležitostí divadel na území hlavního města Prahy, dotýká se kulturní politiky, multiplikačního efektu dotací do divadel a procesu transformace pražské divadelní sítě započaté v roce 2001. Teoretické poznatky o možnostech financování divadel jsou v druhé části práce prakticky ověřovány na konkrétním případu dvou pražských divadel - Dejvického divadla, o.p.s. a Divadla Na zábradlí, p.o. a na jejich hospodaření v letech 2008 a 2009.
Řízení ekonomických procesů vícesouborového divadla
Koublová, Simona ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Wurm von Sterndorff, Henriette (oponent)
Zvoleným tématem mé bakalářské práce je problematika řízení ekonomických procesů vícesouborového divadla. V úvodní části se věnuji základním teoretickým poznatkům problémové oblasti. Popíši modelově nejběžnější typ organizační struktury vícesouborového divadla v podmínkách České republiky a z popsaného typu odvodím úskalí (slabé stránky) a naopak výhody (silné stránky) provozu vícesouborového divadla. Na úvodní teoretickou část navazuje praktická část, opírající se o základní charakteristiky Divadla F. X. Šaldy v Liberci (dále jen DFXŠ), jako zvoleného subjektu pro praktickou aplikaci teoretických poznatků. Na základě analýzy získaných interních informací a aplikování výzkumných nástrojů, vycházejíc ze zdrojů DFXŠ a konzultací s panem ředitelem MgA Martinem Otavou, případně dalšími odbornými pracovníky DFXŠ a SWOT analýzy, formuluji v závěrečné části práce vlastní návrhy a východiska pro možné zlepšení finanční situace DFXŠ.
Financování a fundraising hudebních festivalů
Cibulková, Eliška ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Bakalářská práce pojednává o způsobech financování a fundraisingu zejména neziskových kulturních projektů. Teoretická část definuje pojmy neziskový sektor, fundraising a popisuje možné metody získávání finančních i nefinančních prostředků. Praktická část práce je zaměřena na příklady hudebních festivalů, které se zaměřují především na vážnou a starší hudbu - Struny podzimu, Svatováclavské slavnosti a Letní slavnosti staré hudby, které mají právní formu ziskové společnosti. Na těchto příkladech jsou popsány konkrétní fundraisingové metody a jejich fungování v praxi. V závěru práce je uvedeno celkové zhodnocení a posouzení, jak velký vliv má na fundraising a financování právní forma organizace.
Propagace kreativní kultury: pořádání klubových koncertů
Šimon, Michael ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Propagace kreativní kultury: pořádání klubových koncertů" se zabývá marketingem a nástroji marketingové komunikace. Cílem bakalářské práce je představit jednotlivé marketingové nástroje a jejich použití k úspěšné propagaci kreativní kultury a potvrdit či vyvrátit vyřčené pracovní hypotézy, týkající se marketingových nástrojů. Úvodní teoretická část se věnuje vymezení souvisejících pojmů a popisu jednotlivých k tématu náležejících marketingových nástrojů. Navazující část praktická čerpá z poznatků vlastní praxe autora a definic z předchozích kapitol a uplatňuje je při popisu marketingové kampaně konkrétního uskutečněného klubového koncertu. Na příkladu tohoto koncertu je prakticky dovozeno, které z marketingových nástrojů byly použity a z jakých důvodů. Práce dokazuje, že public relations jsou nejefektivnějším nástrojem marketingové komunikace, a dále dokazuje, že kreativní kulturu lze efektivně propagovat bez použití černého výlepu.
Možnosti financování a udržitelnost provozu amatérského divadla na příkladu Divadla Kámen v Praze
Hulec, Oskar ; Riedlbauch, Václav (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi financování divadla z veřejných i soukromých zdrojů. Velký důraz je kladen především na Kulturní politiku ČR a hl. m. Prahy a na související grantové programy. Dále jsou rozebrána specifika marketingu v neziskové sféře a podrobně popsán tzv. marketingový mix. Praktickou částí je případová studie Divadla Kámen. Je popsána jeho historie a hlavně ekonomické hospodaření. Na marketingovém mixu je ukázáno, jak a čím divadlo vzbuzuje poptávku. Pomocí tzv. SWOT analýzy je vystižen stav, ve kterém se soubor nachází. Práce došla k závěru, že prakticky není rozdíl mezi financováním amatérských a profesionálních divadel. Co se týče Divadla Kámen, je naznačeno, že se nachází na svém dosavadním vrcholu, kde může ještě dlouho vydržet, ale ze kterého jen velmi obtížně půjde dál.
České filmové produkční společnosti a jejich specifika
Hlůšková, Alžběta ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Tato práce se zabývá fungováním filmových produkčních společností na českém trhu. Nejprve jsou vymezeny termíny jako filmová produkční společnost a jsou popsány právní formy podnikání, kterých tyto společnosti nabývají. Následně jsou charakterizovány filmové žánry, které mohou být předmětem produkce těchto společností. Práce je zejména zaměřena na možnosti financování filmové tvorby produkčních společností. Je zde uvedeno několik způsobů financování filmu. V praktické části byly na příkladu vybraných filmových produkčních společností ukázány různé způsoby financování. Nakonec v závěru došlo k potvrzení hypotézy stanovené v úvodu, a to té, že způsoby financování filmu závisí na typu filmové produkce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 142 záznamů.   začátekpředchozí133 - 142  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.